Poszukiwanie metod wspierających zdrowie pupila przekuli w biznes
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/
Niektóre pomysły na biznes rodzą się z pasji, inne z chęci wypełnienia niszy na rynku. W przypadku Damiana Olędzkiego i Izabeli Wojciuk impulsem do założenia w 2017 roku firmy HempKing było zachorowanie ich psa na epilepsję. Jej leczenie weterynaryjne nie dawało efektów, dlatego poszukiwali innych możliwości wsparcia organizmu pupila i tak natknęli się na olej CBD zawierający naturalne bogactwo fitoskładników. Zainspirowani jego działaniem, szeroko opisywanym w prasie naukowej, postawili wszystko na jedną kartę i założyli własną markę produktów na bazie konopi siewnych.
Bardzo dobra tolerancja olejku konopnego przez czworonoga zaciekawiła twórców HempKinga tematem konopi siewnych i ich możliwym wpływem na organizm człowieka. Zainteresowanie zdrowym stylem życia pojawiło się u nich jednak o wiele wcześniej, kiedy Damian Olędzki zachorował na boreliozę. Właśnie to wydarzenie sprawiło, że założyciele marki postanowili zacząć kompleksowo dbać o zdrowie i szukać sposobów na jego naturalne wsparcie.
– Życie ma się jedno i to, w jakiej kondycji je przeżyjemy zależy w dużej mierze od nas samych. Na własnym przykładzie przekonałem się, że odpowiednia dieta i suplementacja, aktywność fizyczna czy regeneracja mają ogromny wpływ na samopoczucie oraz wyniki badań. Historia z chorobą naszego psa dodatkowo uświadomiła mi, że to w naturze powinniśmy szukać sposobów na wsparcie zdrowia. Tak zaczęła się nasza przygoda z konopiami siewnymi, które mogą być stosowane zarówno u zwierząt, jak i ludzi. Rozpoczęliśmy od produkcji olejków, a zainteresowanie jakim się cieszyły sprawiło, że postanowiliśmy rozszerzyć ofertę o surowce konopne, susz, nasiona i białka. Później przyszedł czas na naturalne kosmetyki na bazie konopi, żywność oraz rozbudowanie asortymentu olejków CBD. Jako pierwsi w Polsce zaczęliśmy wzbogacać je o witaminy, wprowadziliśmy też olejek z innym popularnym kannabinoidem CBG (kannabigerol). Obecnie, dzięki kompleksowej ofercie zapewniamy naszym klientom holistyczne wsparcie organizmu zarówno od wewnątrz jak i zewnątrz – komentuje Damian Olędzki, założyciel marki HempKing.
Branża dla wytrwałych
HempKing cieszy się aktualnie stabilną pozycją na rynku, ale początki jego działalności nie były proste. Marka musiała zmierzyć się z niską świadomością społeczeństwa nt. fitokannabinoidów, która skutkowała błędnym wyobrażeniem o konopiach. W Polsce konopie siewne były uprawiane jeszcze przed wojną – roślina ta nie działa odurzająco, ale wciąż zdarza się, że jest mylona z konopiami indyjskimi, które wykazują właściwości psychoaktywne. Do braku wiedzy potencjalnych konsumentów doszły też kwestie prawne – choć uprawa i przetwórstwo konopi siewnych są legalne, to prawo wciąż jest dość nieprecyzyjne w tej kwestii, a urzędnicy z nieufnością patrzą na producentów wyrobów konopnych.
– Nieodróżnianie konopi siewnych od indyjskich przez część społeczeństwa rodziło wiele komplikacji na początku działalności HempKing. Nasze profile w mediach społecznościowych były notorycznie blokowane, przez co komunikacja z klientami za pośrednictwem tych kanałów była znacznie utrudniona, ale dzięki kreatywności działu marketingu udało się znaleźć na to sposób. Co więcej byliśmy wielokrotnie kontrolowani przez różne instytucje jak m.in.: Sanepid, Urząd Celno-Skarbowy czy WIJHARS. Zakładając markę postawiliśmy sobie jednak za cel tworzenie przejrzystego biznesu, oferującego najwyższej jakości produkty z naturalnymi składami, które posiadają liczne atesty i certyfikaty, dlatego każda kontrola wykazywała, że działamy prawidłowo, a nasze wyroby są wolne od szkodliwych substancji. Utrudnieniem była także komunikacja właściwości konopi, która jest znacznie ograniczona prawnie. Dzięki współpracy z kancelarią wypracowaliśmy odpowiednie sformułowania – mówi Izabela Wojciuk, współtwórczyni marki HempKing.
Założyciele HempKing wykazali się dużą wytrwałością na początku działalności, ale źródłem ich sukcesu jest umiejętność elastycznego dopasowywania się do sytuacji oraz trafnego rozpoznawania potrzeb konsumentów. Dzięki tym zdolnościom, odpowiedniej strategii, znajomości rynku i zaufaniu klientów w pandemii nie odnotowali spadków sprzedaży.
– Wiedzieliśmy, że w dobie koronawirusa z jednej strony możemy dotrzeć do nowej grupy klientów, a z drugiej musimy liczyć się z tym, że ludzie tracą pracę i mogą nie być skłonni do zakupów. W związku z tym postawiliśmy poszerzać nasze portfolio o nowe produkty jak np. herbatka konopna na odporność, równocześnie organizując specjalne akcje z rabatami i obniżając ceny naszych wyrobów – dodaje Izabela Wojciuk.
Biznes z perspektywą
Branża konopna w Polsce od kilku lat jest w dobrej kondycji. Jak wskazują prognozy Euromonitora rynek konopi siewnych w Polsce będzie wzrastać i w 2025 roku ma osiągnąć wartość na poziomie 5 mld zł[1]. Rosnące zainteresowanie produktami konopnymi pokazują także wyniki finansowe HempKinga. W 2019 roku przychody marki wynosiły 3 900 000 zł brutto, a w 2020 roku wzrosły o 37 proc. Firma wykorzystuje dobrą koniunkturę i nie zwalnia tempa. W planach ma rozbudowę asortymentu oraz intensyfikację ekspansji na rynki zagraniczne.
– Sprzedaż naszych artykułów rośnie, co jest dla nas powodem do dumy, ale stawia też przed nami nowe wyzwania. Flagowym produktem HempKing są olejki konopne z fitoskładnikami, dostrzegamy jednak, że konsumenci coraz częściej poszukują alternatywnych metod stosowania konopi. W związku z tym pracujemy nad innowacyjnymi formułami zupełnie nowych produktów. Nie każdy o tym wie, ale zajmujemy się nie tylko produkcją wyrobów konopnych na użytek naszej marki, ale również posiadamy ofertę dla klientów biznesowych. Korzystają z niej brandy z Europy, głównie Niemcy, Wielka Brytania, Czechy oraz USA, dla których tworzymy artykuły zarówno w formie white, private label jak i bulk. Nasi kontrahenci podkreślają, że zagraniczni klienci bardzo pozytywnie oceniają te produkty, dlatego postanowiliśmy zwiększyć działania pod szyldem HempKing w skali globalnej – komentuje Damian Olędzki, założyciel marki HempKing.
Realizację ambitnych planów z pewnością ułatwi nowa siedziba mieszcząca się na obrzeżach Białegostoku. Na ponad 1200 mkw. znajduje się kompleks biurowo-produkcyjny, laboratorium analityczne oraz hala magazynowa.
– Nowy dział naukowo-technologiczny oraz laboratorium z nowoczesnym sprzętem umożliwią nam szczegółową pracę nad produktami i ich rozwojem. Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi kilka innowacyjnych serii produktowych m.in. wspierających układ odpornościowy oraz nerwowy. Przyznam, że opracowywanie koncepcji produktów, wcielanie ich w życie oraz dbałość o każdy szczegół na etapie ich produkcji i badań to moja ulubiona część pracy. Dokładamy wszelkich starań, aby oferowany przez nas asortyment był najwyższej jakości i mógł wspierać zdrowie jak największego grona Polaków, a dzięki zmianie lokalizacji otwierają się też przed nami nowe możliwości produkcyjne. Planujemy zwiększenie liczby wytwarzanych produktów, które będą przechowywane w przestronnej hali magazynowej, dodatkowo większa produkcja umożliwi nam też obniżenie cen asortymentu. Równocześnie ze zmianą siedziby tworzymy nowe miejsca pracy w naszym regionie i cały czas szukamy zdolnych pracowników – zapraszamy do współpracy grafików, technologów, a także specjalistów od marketingu oraz handlu zagranicznego – dodaje Damian Olędzki z HempKing.
[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/rosnie-popyt-na-produkty-z-konopii-rynek-bedzie-wart-5-mld-zl-w-2025-r
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.