Komunikaty PR

Poszukiwanie metod wspierających zdrowie pupila przekuli w biznes

2021-07-30  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/

Niektóre pomysły na biznes rodzą się z pasji, inne z chęci wypełnienia niszy na rynku. W przypadku Damiana Olędzkiego i Izabeli Wojciuk impulsem do założenia w 2017 roku firmy HempKing było zachorowanie ich psa na epilepsję. Jej leczenie weterynaryjne nie dawało efektów, dlatego poszukiwali innych możliwości wsparcia organizmu pupila i tak natknęli się na olej CBD zawierający naturalne bogactwo fitoskładników. Zainspirowani jego działaniem, szeroko opisywanym w prasie naukowej, postawili wszystko na jedną kartę i założyli własną markę produktów na bazie konopi siewnych.

Bardzo dobra tolerancja olejku konopnego przez czworonoga zaciekawiła twórców HempKinga tematem konopi siewnych i ich możliwym wpływem na organizm człowieka. Zainteresowanie zdrowym stylem życia pojawiło się u nich jednak o wiele wcześniej, kiedy Damian Olędzki zachorował na boreliozę. Właśnie to wydarzenie sprawiło, że założyciele marki postanowili zacząć kompleksowo dbać o zdrowie i szukać sposobów na jego naturalne wsparcie.

Życie ma się jedno i to, w jakiej kondycji je przeżyjemy zależy w dużej mierze od nas samych. Na własnym przykładzie przekonałem się, że odpowiednia dieta i suplementacja, aktywność fizyczna czy regeneracja mają ogromny wpływ na samopoczucie oraz wyniki badań. Historia z chorobą naszego psa dodatkowo uświadomiła mi, że to w naturze powinniśmy szukać sposobów na wsparcie zdrowia. Tak zaczęła się nasza przygoda z konopiami siewnymi, które mogą być stosowane zarówno u zwierząt, jak i ludzi. Rozpoczęliśmy od produkcji olejków, a zainteresowanie jakim się cieszyły sprawiło, że postanowiliśmy rozszerzyć ofertę o surowce konopne, susz, nasiona i białka. Później przyszedł czas na naturalne kosmetyki na bazie konopi, żywność oraz rozbudowanie asortymentu olejków CBD. Jako pierwsi w Polsce zaczęliśmy wzbogacać je o witaminy, wprowadziliśmy też olejek z innym popularnym kannabinoidem CBG (kannabigerol). Obecnie, dzięki kompleksowej ofercie zapewniamy naszym klientom holistyczne wsparcie organizmu zarówno od wewnątrz jak i zewnątrz – komentuje Damian Olędzki, założyciel marki HempKing.

Branża dla wytrwałych

HempKing cieszy się aktualnie stabilną pozycją na rynku, ale początki jego działalności nie były proste. Marka musiała zmierzyć się z niską świadomością społeczeństwa nt. fitokannabinoidów, która skutkowała błędnym wyobrażeniem o konopiach. W Polsce konopie siewne były uprawiane jeszcze przed wojną – roślina ta nie działa odurzająco, ale wciąż zdarza się, że jest mylona z konopiami indyjskimi, które wykazują właściwości psychoaktywne. Do braku wiedzy potencjalnych konsumentów doszły też kwestie prawne – choć uprawa i przetwórstwo konopi siewnych są legalne, to prawo wciąż jest dość nieprecyzyjne w tej kwestii, a urzędnicy z nieufnością patrzą na producentów wyrobów konopnych.

– Nieodróżnianie konopi siewnych od indyjskich przez część społeczeństwa rodziło wiele komplikacji na początku działalności HempKing. Nasze profile w mediach społecznościowych były notorycznie blokowane, przez co komunikacja z klientami za pośrednictwem tych kanałów była znacznie utrudniona, ale dzięki kreatywności działu marketingu udało się znaleźć na to sposób. Co więcej byliśmy wielokrotnie kontrolowani przez różne instytucje jak m.in.: Sanepid, Urząd Celno-Skarbowy czy WIJHARS. Zakładając markę postawiliśmy sobie jednak za cel tworzenie przejrzystego biznesu, oferującego najwyższej jakości produkty z naturalnymi składami, które posiadają liczne atesty i certyfikaty, dlatego każda kontrola wykazywała, że działamy prawidłowo, a nasze wyroby są wolne od szkodliwych substancji. Utrudnieniem była także komunikacja właściwości konopi, która jest znacznie ograniczona prawnie. Dzięki współpracy z kancelarią wypracowaliśmy odpowiednie sformułowania – mówi Izabela Wojciuk, współtwórczyni marki HempKing.

Założyciele HempKing wykazali się dużą wytrwałością na początku działalności, ale źródłem ich sukcesu jest umiejętność elastycznego dopasowywania się do sytuacji oraz trafnego rozpoznawania potrzeb konsumentów. Dzięki tym zdolnościom, odpowiedniej strategii, znajomości rynku i zaufaniu klientów w pandemii nie odnotowali spadków sprzedaży.

Wiedzieliśmy, że w dobie koronawirusa z jednej strony możemy dotrzeć do nowej grupy klientów, a z drugiej musimy liczyć się z tym, że ludzie tracą pracę i mogą nie być skłonni do zakupów. W związku z tym postawiliśmy poszerzać nasze portfolio o nowe produkty jak np. herbatka konopna na odporność, równocześnie organizując specjalne akcje z rabatami i obniżając ceny naszych wyrobów – dodaje Izabela Wojciuk.

Biznes z perspektywą

Branża konopna w Polsce od kilku lat jest w dobrej kondycji. Jak wskazują prognozy Euromonitora rynek konopi siewnych w Polsce będzie wzrastać i w 2025 roku ma osiągnąć wartość na poziomie 5 mld zł[1]. Rosnące zainteresowanie produktami konopnymi pokazują także wyniki finansowe HempKinga. W 2019 roku przychody marki wynosiły 3 900 000 zł brutto, a w 2020 roku wzrosły o 37 proc. Firma wykorzystuje dobrą koniunkturę i nie zwalnia tempa. W planach ma rozbudowę asortymentu oraz intensyfikację ekspansji na rynki zagraniczne.

Sprzedaż naszych artykułów rośnie, co jest dla nas powodem do dumy, ale stawia też przed nami nowe wyzwania. Flagowym produktem HempKing są olejki konopne z fitoskładnikami, dostrzegamy jednak, że konsumenci coraz częściej poszukują alternatywnych metod stosowania konopi. W związku z tym pracujemy nad innowacyjnymi formułami zupełnie nowych produktów. Nie każdy o tym wie, ale zajmujemy się nie tylko produkcją wyrobów konopnych na użytek naszej marki, ale również posiadamy ofertę dla klientów biznesowych. Korzystają z niej brandy z Europy, głównie Niemcy, Wielka Brytania, Czechy oraz USA, dla których tworzymy artykuły zarówno w formie white, private label jak i bulk. Nasi kontrahenci podkreślają, że zagraniczni klienci bardzo pozytywnie oceniają te produkty, dlatego postanowiliśmy zwiększyć działania pod szyldem HempKing w skali globalnej – komentuje Damian Olędzki, założyciel marki HempKing.

Realizację ambitnych planów z pewnością ułatwi nowa siedziba mieszcząca się na obrzeżach Białegostoku. Na ponad 1200 mkw. znajduje się kompleks biurowo-produkcyjny, laboratorium analityczne oraz hala magazynowa.

Nowy dział naukowo-technologiczny oraz laboratorium z nowoczesnym sprzętem umożliwią nam szczegółową pracę nad produktami i ich rozwojem. Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi kilka innowacyjnych serii produktowych m.in. wspierających układ odpornościowy oraz nerwowy. Przyznam, że opracowywanie koncepcji produktów, wcielanie ich w życie oraz dbałość o każdy szczegół na etapie ich produkcji i badań to moja ulubiona część pracy. Dokładamy wszelkich starań, aby oferowany przez nas asortyment był najwyższej jakości i mógł wspierać zdrowie jak największego grona Polaków, a dzięki zmianie lokalizacji otwierają się też przed nami nowe możliwości produkcyjne. Planujemy zwiększenie liczby wytwarzanych produktów, które będą przechowywane w przestronnej hali magazynowej, dodatkowo większa produkcja umożliwi nam też obniżenie cen asortymentu. Równocześnie ze zmianą siedziby tworzymy nowe miejsca pracy w naszym regionie i cały czas szukamy zdolnych pracowników – zapraszamy do współpracy grafików, technologów, a także specjalistów od marketingu oraz handlu zagranicznego – dodaje Damian Olędzki z HempKing.

 


[1] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/rosnie-popyt-na-produkty-z-konopii-rynek-bedzie-wart-5-mld-zl-w-2025-r

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Biuro prasowe
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy
Zdrowie Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
2024-04-05 | 10:40

Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?

Jak wynika z danych Maczfit, aż 69,9% osób decyduje się na wybór cateringu ze względu na chęć zrzucenia kilogramów[1]. Na górze tej listy znajduje się też m.in.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.