Produkcja żywności a dobrostan planety
Attention Marketing
Al. Jerozolimskie 92
00-807 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Żyjemy w czasach przemian, które uświadamiają nam, jak nasze pojedyncze codzienne wybory i decyzje wpływają nie tylko na nas, ale i świat. I chociaż może się wydawać, że jesteśmy zbyt mali wobec ogromu planety i jej problemów, to przecież razem możemy dużo więcej. Zdaniem prezesa OneDayMore, zmiana na plus jest zawsze sumą dobrych decyzji, a do takich, w kontekście aktualnych doniesień, należy też ograniczenie konsumpcji mięsa i zwrot w kierunku diety roślinnej. Czy producenci żywności zaczną mówić jednym głosem na rzecz „ratowania” Ziemi?
Pandemia COVID-19 niewątpliwie umocniła trendy ekologiczne w produkcji żywności. Rosnąca świadomość konsumentów i wrażliwość na kwestie klimatyczne i dobrostan planety, na której żyjemy, niejako wymusza na producentach konkretne działania: zwrot ku pro-środowiskowym metodom produkcji, rozwojowi odpowiednich technologii, stosowania zrównoważonych rozwiązań w projektowaniu opakowań i rozwijania systemu gospodarowania odpadami.
Jedynym z kluczowych metod na walkę z kryzysem klimatycznym w sektorze spożywczym jest globalne ograniczenie białka zwierzęcego. Produkcja mięsa jest bardziej emisyjna od produkcji roślinnej – pochłania więcej energii i wody, emituje do środowiska znaczący odsetek gazów cieplarnianych. Jak wskazuje raport Roślinnie Jemy (panel Ariadna), aż 27 proc. osób, które decydują się na produkty roślinne, jako przyczynę swojej decyzji podało przyjazny środowisku sposób wytwarzania tych produktów. Z kolei z badania Global Consumer firmy Mintel, wynika, że aż 47 proc. Polaków deklaruje, że w przyszłości będzie wybierać produkty spożywcze mając na uwadze troskę o środowisko naturalne.
- Żadna, nawet idealnie zbilansowana i zgodna z zaleceniami specjalistów dieta nie wesprze naszego zdrowia skutecznie, jeśli będziemy żyć w zanieczyszczonym środowisku. Hodowla zwierząt i produkcja mięsa pochłania ogromne zasoby wody i energii, przyczyniając się – choćby poprzez emisję dwutlenku węgla – do degradacji środowiska. Uprawa roślin w dużo mniejszym stopniu, niż hodowla zwierząt, obciąża planetę. – mówi Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.
Ostatni rok był przełomowy dla sektora roślinnego. Czy roślinne zamienniki mięsa okażą się przemijającą modą, czy zostaną z nami na stałe? Jak prognozuje raport Boston Consulting Group (2021r.) dot. rynku alternatyw białka zwierzęcego, można się spodziewać, że rynek alternatyw opartych na roślinach nie tylko urośnie, ale też rozszerzy się o białka pochodzące od mikroorganizmów i pochodzące z hodowli komórkowych, i wg różnych założeń, osiągnie od 11 do nawet 22 proc. udziału w globalnym miksie białkowym do 2035 roku.
- OneDayMore wspiera wszystkich, którzy chcą żyć świadomiej i zdrowiej, oferując produkty z kategorii musli, owsianki, granole i przekąski. Jesienią naszą ofertę uzupełnią całkowicie roślinne alternatywy dla produktów mięsnych. Docelowo, na przestrzeni najbliższych lat, pragniemy dostarczyć konsumentom roślinne produkty na każdy posiłek, wspierając wszystkich, którym nie są obojętne losy naszej planety. – podsumowuje Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.