Rowery kurierskie wyjechały na ulice Poznania
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Mogą pomieścić nawet kilkadziesiąt paczek. Są ekologiczne i nie hałasują. Rowery kurierskie w barwach GLS wyjechały na ulice Poznania. Stolica Wielkopolski jest kolejnym miastem, gdzie przesyłki będą dostarczane jednośladami. W których rejonach Poznania zobaczymy rowery kurierskie?
Jeden kursuje po Jeżycach, a drugi - w rejonie Starego Miasta. Rowery kurierskie w barwach GLS po raz pierwszy wyjechały na ulice Poznania. Firma zdecydowała, że paczki będą rozwożone w gęsto zabudowanym rejonie miasta i na terenie z dobrze rozwiniętą infrastrukturą rowerową. – Jeżyce to piękna i zabytkowa dzielnica Poznania, jednak ze względu na gęstą zabudowę ciężko zaparkować tam busem. Dlatego pomyśleliśmy o alternatywnym, a do tego ekologicznym sposobie dostarczania przesyłek, czyli właśnie o rowerze – mówi Małgorzata Knajdek-Zomrowska, manager oddziału GLS Poland w Poznaniu. Jak dodaje, na Jeżycach i Starym Mieście rowery są bardzo popularne: – Transportowi rowerowemu sprzyja tam rozwinięta sieć ścieżek rowerowych, a także mentalność mieszkańców, którzy chcą żyć ekologicznie i nie generować hałasu ani spalin.
Paczki rowerami rozwożą dwaj kurierzy GLS, prywatnie zapaleni rowerzyści, którzy dodatkowo uwielbiają serwisować jednoślady.
Jak wygląda rower kurierski?
Rower kurierski ma elektryczny napęd i tonaż do 200 kg. Może jednorazowo przewieźć kilkadziesiąt paczek. Kuriera chroni specjalny daszek, a paczki – szczelnie zamykana skrzynia. Dzięki temu przesyłki można przewozić rowerem kurierskim przez cały rok. Najważniejszy atut roweru kurierskiego to zeroemisyjność. Ten środek transportu nie produkuje spalin, co pozwala na zaoszczędzenie nawet 1 kg emisji CO2 na każdej paczce. Kolejnym atutem roweru jest również brak hałasu, a dodatkowo małe gabaryty roweru pozwalają na sprawniejszą dostawę.
GLS rozwija flotę rowerową w Polsce
Poznań jest już kolejnym miastem, w którym GLS uruchomił rowery kurierskie. Pilotaż programu rozpoczął się w Krakowie w 2020 roku. Potem do kolejnych „rowerowych” miast GLS dołączyły Wrocław i Warszawa. W tym roku rowery kurierskie wyjechały na ulice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Gdańska, Władysławowa, Łodzi, Gliwic i Oświęcimia. Rowery są idealnym środkiem transportu w rejonach miast o gęstej zabudowie. Rower kurierski nie stoi w korkach, nie musi szukać specjalnego miejsca do zaparkowania i przede wszystkim chroni środowisko – taki pojazd oszczędza w ciągu roku 12,5 ton emisji CO2.
Rower kurierski to jeden z wielu ekologicznych pojazdów, które GLS wprowadza do przewozu przesyłek. W 2019 roku do floty dołączyły samochody ciężarowe napędzane LNG. Firma stale też zwiększa liczbę e-vanów.
Emisja CO2 równa zeru w 2045 roku
Ambicją GLS jest zerowa emisja do 2045 roku. Najpierw jednak operator chce, by do 2030 roku co najmniej 50 proc. pojazdów w jego flocie transportowej miało napęd nisko- lub zeroemisyjny, a w 2035 roku - by każdy nowy pojazd transportowy spełniał te warunki. – W ramach programu Climate Protect, który stanowi integralny element nowej, ale już wdrażanej strategii rozwoju GLS, priorytetem są kwestie związane z ochroną klimatu i szerzej z ekologią. Działamy w branży transportowej, więc zdajemy sobie sprawę zarówno z naszej odpowiedzialności, jak i z faktu, że możemy wiele zrobić dla ograniczenia emisji – deklaruje Justyna Glaza, environmental manager w GLS Poland.
Już teraz 85 proc. wykorzystywanej energii przez GLS pochodzi z OZE. Operator korzysta z biomasy, wody i energii słonecznej. Największe obiekty GLS w kraju, czyli sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią działają, korzystając z OZE.
Cała Grupa GLS stale kompensuje też swoją emisję CO2 poprzez udział m.in. w programach, które chronią zagrożoną część Amazonii i wspierają budowę elektrowni wiatrowej i słonecznej w Indiach.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.