Rowery kurierskie wyjechały na ulice Poznania
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Mogą pomieścić nawet kilkadziesiąt paczek. Są ekologiczne i nie hałasują. Rowery kurierskie w barwach GLS wyjechały na ulice Poznania. Stolica Wielkopolski jest kolejnym miastem, gdzie przesyłki będą dostarczane jednośladami. W których rejonach Poznania zobaczymy rowery kurierskie?
Jeden kursuje po Jeżycach, a drugi - w rejonie Starego Miasta. Rowery kurierskie w barwach GLS po raz pierwszy wyjechały na ulice Poznania. Firma zdecydowała, że paczki będą rozwożone w gęsto zabudowanym rejonie miasta i na terenie z dobrze rozwiniętą infrastrukturą rowerową. – Jeżyce to piękna i zabytkowa dzielnica Poznania, jednak ze względu na gęstą zabudowę ciężko zaparkować tam busem. Dlatego pomyśleliśmy o alternatywnym, a do tego ekologicznym sposobie dostarczania przesyłek, czyli właśnie o rowerze – mówi Małgorzata Knajdek-Zomrowska, manager oddziału GLS Poland w Poznaniu. Jak dodaje, na Jeżycach i Starym Mieście rowery są bardzo popularne: – Transportowi rowerowemu sprzyja tam rozwinięta sieć ścieżek rowerowych, a także mentalność mieszkańców, którzy chcą żyć ekologicznie i nie generować hałasu ani spalin.
Paczki rowerami rozwożą dwaj kurierzy GLS, prywatnie zapaleni rowerzyści, którzy dodatkowo uwielbiają serwisować jednoślady.
Jak wygląda rower kurierski?
Rower kurierski ma elektryczny napęd i tonaż do 200 kg. Może jednorazowo przewieźć kilkadziesiąt paczek. Kuriera chroni specjalny daszek, a paczki – szczelnie zamykana skrzynia. Dzięki temu przesyłki można przewozić rowerem kurierskim przez cały rok. Najważniejszy atut roweru kurierskiego to zeroemisyjność. Ten środek transportu nie produkuje spalin, co pozwala na zaoszczędzenie nawet 1 kg emisji CO2 na każdej paczce. Kolejnym atutem roweru jest również brak hałasu, a dodatkowo małe gabaryty roweru pozwalają na sprawniejszą dostawę.
GLS rozwija flotę rowerową w Polsce
Poznań jest już kolejnym miastem, w którym GLS uruchomił rowery kurierskie. Pilotaż programu rozpoczął się w Krakowie w 2020 roku. Potem do kolejnych „rowerowych” miast GLS dołączyły Wrocław i Warszawa. W tym roku rowery kurierskie wyjechały na ulice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Gdańska, Władysławowa, Łodzi, Gliwic i Oświęcimia. Rowery są idealnym środkiem transportu w rejonach miast o gęstej zabudowie. Rower kurierski nie stoi w korkach, nie musi szukać specjalnego miejsca do zaparkowania i przede wszystkim chroni środowisko – taki pojazd oszczędza w ciągu roku 12,5 ton emisji CO2.
Rower kurierski to jeden z wielu ekologicznych pojazdów, które GLS wprowadza do przewozu przesyłek. W 2019 roku do floty dołączyły samochody ciężarowe napędzane LNG. Firma stale też zwiększa liczbę e-vanów.
Emisja CO2 równa zeru w 2045 roku
Ambicją GLS jest zerowa emisja do 2045 roku. Najpierw jednak operator chce, by do 2030 roku co najmniej 50 proc. pojazdów w jego flocie transportowej miało napęd nisko- lub zeroemisyjny, a w 2035 roku - by każdy nowy pojazd transportowy spełniał te warunki. – W ramach programu Climate Protect, który stanowi integralny element nowej, ale już wdrażanej strategii rozwoju GLS, priorytetem są kwestie związane z ochroną klimatu i szerzej z ekologią. Działamy w branży transportowej, więc zdajemy sobie sprawę zarówno z naszej odpowiedzialności, jak i z faktu, że możemy wiele zrobić dla ograniczenia emisji – deklaruje Justyna Glaza, environmental manager w GLS Poland.
Już teraz 85 proc. wykorzystywanej energii przez GLS pochodzi z OZE. Operator korzysta z biomasy, wody i energii słonecznej. Największe obiekty GLS w kraju, czyli sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią działają, korzystając z OZE.
Cała Grupa GLS stale kompensuje też swoją emisję CO2 poprzez udział m.in. w programach, które chronią zagrożoną część Amazonii i wspierają budowę elektrowni wiatrowej i słonecznej w Indiach.
O Grupie GLS
Grupa GLS jest wiodącym dostawcą usług krajowego i międzynarodowego transportu przesyłek. Firma zapewnia swoim klientom w 41 krajach niezawodne, wysokiej jakości i spersonalizowane usługi, w tym obsługę przesyłek ekspresowych i usługi frachtowe. Dzięki rozbudowanej sieci międzynarodowej firmy i dobrej znajomości rynków lokalnych, klienci GLS mogą oczekiwać takiej samej kompleksowej, elastycznej i spersonalizowanej obsługi w całej Europie i innych częściach świata. GLS działa również poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS obejmuje 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz około 1,5 tys. magazynów, obsługiwanych przez około 31 tys. pojazdów dostawczych kursujących na końcowych odcinkach oraz 4 tys. ciężarówek dalekobieżnych. GLS zatrudnia około 21 tys. osób. W roku 2020/21 firma uzyskała rekordowe przychody w wysokości 4,5 mld EUR, dostarczając 840 mln paczek pomimo występujących w skali globalnej utrudnień.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.