SCB: Projekt „28 marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel” wchodzi w trzeci etap

Trwa ostatnia, trzecia część wyprawy projektu „28 Marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel”. W jej ramach uczestnicy przejadą na rowerach i w tandemach ok. 180 km od Helu aż do Krynicy Morskiej. W wyprawie wezmą udział dzieci i młodzież z Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego i Niepublicznej Szkoły Przysposabiającej do Pracy w Działdowie oraz wychowawcy. Towarzyszyć im będą również ambasadorzy projektu i zaproszeni goście. Sponsorem inicjatywy jest Santander Consumer Bank.
Wrocław, 27 września 2022 r. 25 września rozpoczęła się ostatnia część projektu, który polega na odwiedzeniu przez młode osoby z niepełnosprawnością umysłową i ruchową oraz ich opiekunów 17 latarni morskich w ciągu 12 miesięcy. Łączna trasa to ponad 600 km wzdłuż linii brzegowej Bałtyku – na rowerach i w tandemach. Poprzedni, drugi etap odbył się w czerwcu br. na trasie Darłowo – Hel, podczas której uczestnicy pokonali ok. 240 km. W ciągu całej wyprawy drużyna jest wspierana przez ambasadorów projektu - poza pracownikami Santander Consumer Banku, znajdują się wśród nich znane osobistości takie jak: autor książek dla dzieci Grzegorz Kasdepke, medalistka olimpijska w MTB Maja Włoszczowska, dziennikarz i podróżnik Jakub Porada, czy też komentator sportowy Adam Probosz.
Celem projektu jest aktywizowanie osób z niepełnosprawnością oraz zwrócenie uwagi na to, że mogą one spełniać swoje marzenia i funkcjonować na równi z osobami zdrowymi. Ostatni etap podróży przebiegnie na trasie Hel – Puck – Gdynia – Sobieszewo – Krynica Morska. Na koniec wyprawy odbędzie się również uroczysta gala, podsumowująca akcję.
- Bardzo cieszymy się, że ponownie mogliśmy wesprzeć tę inicjatywę - mówi Sylwia Małycha, Menedżer ds. PR z Santander Consumer Banku. – Kolejna odsłona projektu 28 marzeń uświadamia, że osoby z niepełnosprawnościami niczym nie różnią się od pełnosprawnych - mogą i potrafią docierać do wytyczonego celu, są konsekwentni i mimo przeszkód realizują swoje pasje. Jest to dla nas ogromne wyróżnienie, że możemy spełniać ich marzenia, a przy tym szeroko promować zdrowy tryb życia i aktywność sportową – dodaje.
Projekt 28 marzeń – niepełnosprawni w drodze na Hel jest kontynuacją inicjatywy 28 marzeń – niepełnosprawni w drodze na szczyt, kiedy wychowankowie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego i Niepublicznej Szkoły Przysposabiającej do Pracy w Działdowie wraz z opiekunami zdobyli Koronę Gór Polski. Był to pierwszy zorganizowany i zrealizowany tego typu projekt w Polsce.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.