Sieć stacji Circle K wspiera telefon zaufania 116 111 Fundacji Dajemy Dzieciom
Grayling Poland sp. z o.o.
Warszawa, Ul.Bluszczańska 74 m 75
00-712 Warszawa
marcel.matulinski|grayling.com| |marcel.matulinski|grayling.com
604919473
https://grayling.com/our-offices/warsaw/
Sieć stacji paliw Circle K podjęła decyzję o ponownym wsparciu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę oraz telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. FDDS od ponad 30 lat chroni dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym, zapewniając im oraz ich opiekunom wsparcie, profesjonalną pomoc psychologiczną i prawną. Jednym z działań Fundacji jest obsługa ogólnopolskiego, anonimowego i bezpłatnego telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży do 18 r.ż., który działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę i jest obsługiwany przez ponad 60 wykwalifikowanych konsultantów. To numer, pod który mogą się zgłosić w potrzebie najmłodsi i porozmawiać o doskwierających im problemach związanych z dojrzewaniem, doświadczeniami w szkole, dyskryminacją czy przemocą.
Telefon zaufania 116 111 jest działaniem strategicznym Fundacji, którego realizacja wymaga stabilności finansowej w długofalowej perspektywie. Dlatego sieć stacji Circle K zdecydowała o przekazaniu jeszcze w styczniu darowizny, która ma na celu wsparcie dalszej działalności telefonu zaufania. Dodatkowo, klienci oraz pracownicy firmy również mogą zaangażować się w pomoc, przekazując na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę zebrane w programie lojalnościowym EXTRA punkty, które zostaną przeliczone na złotówki.
Kwota uzyskana od klientów w ramach programu EXTRA zostanie następnie podwojona przez Circle K i przekazana FDDS. Zbiórka dodatkowych środków z punktów potrwa do
30 kwietnia 2022 r.
- Już po raz drugi łączymy siły z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, aby dzieci i młodzież mogły uzyskać jak najlepszą pomoc w ramach telefonu zaufania 116 111. Wsparcie najmłodszych jest kluczowe dla ich prawidłowego rozwoju, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy w dalszym ciągu mierzymy się z wieloma ograniczeniami, które w szczególności dotykają dzieci i nastolatków. W Circle K zawsze skupiamy się na inicjatywach, które niosą pomoc najbardziej potrzebującym. Dziś jedną z tych grup mogą być dzieci pozbawione profesjonalnej pomocy psychologicznej, mierzącej się z problemami w szkole czy przemocą w domu. Stawiamy sobie za cel, aby to było nadal możliwe, dlatego przekazujemy darowiznę na rzecz Fundacji i w pełni wspieramy telefon zaufania – mówi Rafał Droździak, szef marketingu i komunikacji w Circle K Polska.
- Potrzeby wsparcia telefonicznego dzieci i młodzieży są olbrzymie. Przy maksymalnej mocy działania linii 116 111 możemy odebrać do 30% przychodzących połączeń. To dużo, ale wciąż niewystarczająco. Na naszą pomoc czekają dzieci z całej Polski i czasem jest to dla nich jedyna forma kontaktu ze specjalistą i szansa na pomoc – mówi Paula Włodarczyk, koordynatorka telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111.
W ubiegłym roku Circle K przekazało Fundacji część zysku ze sprzedaży kaw na stacjach własnych. Dzięki temu wsparciu udało się ufundować ponad 600 godzin pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży w kryzysie.
Więcej o Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę oraz prowadzonej zbiórce na telefon zaufania przeczytasz na stronie.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii
Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).
Handel
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.
Farmacja
Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.