Specjalna edycja badań “NIE nowotworom u dzieci” Fundacji Globalworth i Fundacji
Globalworth
Twarda 18
00-105 Warszawa
michal.nitychoruk|globalworth.pl| |michal.nitychoruk|globalworth.pl
+48 886 201 362
https://www.globalworth.com/
W ciągu trzech miesięcy Ambulans zatrzyma się w Warszawie - Warsaw Trade Tower (7-10 kwietnia), Wrocławiu - West Gate (12-15 maja) i Krakowie - Podium Park (20-23 czerwca).
Badania są bezbolesne, bezpieczne i bezpłatne
Celem badań USG jest dokładna ocena stanu narządów wewnętrznych oraz wykrycie ewentualnych odstępstw od normy. Badania są realizowane według standardów medycznych określonych dla tej grupy wiekowej przez Polskie Towarzystwo Ultrasonograficzne i wykonywane przez doświadczonych lekarzy radiologów. Czas potrzebny na badanie to około 15 minut. Po zakończeniu rodzice otrzymują wynik badania oraz ewentualnie poradę lekarską.
Formuła programu oznacza skupienie się na badaniach USG jamy brzusznej, w kierunku zmian nowotworowych oraz wrodzonych wad nerek i dróg moczowych. Wczesna diagnoza pozwala na szybkie wdrożenie odpowiedniego leczenia zachowawczego i/lub chirurgicznego. Zapobiega to rozwojowi przewlekłej a nawet schyłkowej niewydolności nerek, wymagającej stosowania dializ lub przeszczepienia nerki. W Polsce na przewlekłą chorobę nerek cierpi ponad 4 miliony osób dorosłych, ale jest ona rozpoznawana u zaledwie 5% z nich. Cieszymy się, że dzięki temu projektowi, przy wsparciu naszych Partnerów – Fundacji Globalworth oraz Dussmann, możemy dotrzeć z profilaktyką do większej liczby dzieci.
prof. Adam Jelonek, Honorowy Prezes Zarządu Fundacji Ronalda McDonalda
Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, każdy z nas powinien być odpowiedzialny, dbać o siebie i o osoby z naszego otoczenia. Świadomość i edukacja społeczeństwa na temat znaczenia profilaktyki pomaga nam wykrywać nowotwory we wczesnych stadiach. Zawsze będziemy wspierać takie projekty, jak ten Fundacji Ronalda McDonalda, właśnie dlatego, że przybliżają nas one do realizacji naszej misji, jaką jest troska o ludzi w naszej społeczności.
Judyta Sawicka, Członkini Zarządu Fundacji Globalworth
Jako pierwsze, zbadamy dzieci z Warszawy. Ambulans od 2006 roku bada małych warszawiaków regularnie. Do dziś zostało przebadanych w sumie ponad 3 500 dzieci. Tym razem Ambulans Fundacji stanie przy budynku Globalworth – Warsaw Trade Tower, przy ul. Chłodnej 51.
Aby wziąć udział w badaniu USG w Warszawie, należy wcześniej zarejestrować dziecko dzwoniąc pod numer: 790 343 011 w dniach 30-31 marca 2022 roku w godz. 8.00-16.00, a o zapisie decyduje kolejność zgłoszeń. Udział w badaniu bez rejestracji nie jest możliwy. Liczba miejsc jest ograniczona. Podczas badań zostaną podjęte wszelkie niezbędne środki w celu zapewnienia warunków dystansu społecznego i bezpieczeństwa zdrowotnego.
Więcej informacji o Specjalnej Edycji Badań NIE nowotworom u dzieci: https://www.frm.org.pl/pl/wydarzenia/specjalna-edycja-badan-nie-nowotworom-u-dzieci
W Polsce rocznie diagnozuje się ok. 1200-1300 nowych przypadków nowotworów u dzieci. Gdy dziecko choruje, dorośli są bardzo często zaskoczeni i bezradni. Pojawiają się pytania, co można było zrobić, aby zapobiec chorobie. Nowotwory u dzieci wykryte we wstępnej fazie rozwoju są w większości przypadków wyleczalne. Właśnie dlatego powszechna diagnostyka i profilaktyka to jeden z podstawowych sposobów na skuteczną walkę z chorobą.
Szansą na profilaktykę jest prowadzony od 16 lat przez Fundację Ronalda McDonalda program bezpłatnych, ogólnopolskich badań USG dzieci prowadzony na pokładzie specjalistycznej mobilnej kliniki, Ambulansu medycznego.
Fundacja Globalworth przekazała Fundacji Ronalda McDonalda 32 tys. EURO na przeprowadzenie badań dla najmłodszych w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie.
Partnerami projektu są również: Dussmann Polska, Centrum Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, MAN.
O Fundacji Globalworth
Fundacja Globalworth została założona w 2018 r. przez firmę Globalworth, największego inwestora biurowego w Europie Środkowo-Wschodniej, jako organizacja non-profit niezależna od działalności handlowej grupy. Misja fundacji polega na opracowywaniu projektów opartych na trzech filarach: ludziach, miejscach i technologii. Te trzy obszary działania przeplatają się w większości naszych projektów i pomagają nam, jak wierzymy, dbać o dobrostan w życiu ludzi i społeczności lokalnych.Fundacja Globalworth realizuje programy edukacyjne i projekty ułatwiające dostęp do wysokiej jakości usług medycznych. Równie ważne są inicjatywy na rzecz mobilności społecznej, ekologizacji, inteligentnych miast czy rewitalizacji przestrzeni na potrzeby naszej społeczności.
O Fundacji Ronalda McDonalda
Fundacja Ronalda McDonalda w Polsce jest organizacją pożytku publicznego, połączoną wspólną misją z międzynarodową, charytatywną Ronald McDonald House Charities (RMHC). RMHC istnieje od ponad 40 lat i jako organizacja non-profit działa w 65 krajach na rzecz idei „Aby rodzina mogła być razem”. Założona w 2002 roku polska Fundacja upowszechnia profilaktykę w walce z nowotworami u dzieci, prowadząc ogólnopolski program bezpłatnych badań przesiewowych USG, szkoląc lekarzy rodzinnych i rodziców, wspierając rodziny w czasie, gdy dziecko trafia do szpitala, prowadząc Pokoje Rodzinne w IP-CZD w Międzylesiu oraz w Szpitalu Pediatrycznym WUM, a także Domy Ronalda McDonalda przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie oraz w kampusie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Fundacja promuje ideę „szpitali przyjaznych rodzinie”, stawiając za wzór wyposażony przez siebie Szpital Pediatryczny Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Warszawie, pierwszy w Polsce, w którym żaden rodzic nie śpi na podłodze. Fundację wspiera w Polsce we wszystkich programach ponad tysiąc Wolontariuszy rocznie.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.