Startuje kampania społeczna „Pokonaj zaćmę, popraw widzenie”
Nasze społeczeństwo powoli traci wzrok - to wyniki raportów przygotowanych przez Polskie Towarzystwo Okulistyczne. Wskazują to także statystyki Ministerstwa Zdrowia. Jednym z powodów jest pandemia, która wywróciła świat medycyny do góry nogami. Lekarze cały czas dokładają wszelkich starań, żeby leczenie było całkowicie bezpieczne dla pacjentów. Niestety, mimo podjętych środków i zapewnień – okuliści obserwują niechęć pacjentów do wykonywania operacji w trakcie pandemii. Lekarze apelują – nie czekajmy! Lepiej podjąć leczenie już teraz i cieszyć się doskonałym wzrokiem niż odkładać to na później.
Rozpoczynając proces edukacji pacjentów oraz ich najbliższych, Polskie Towarzystwo Okulistyczne startuje z kampanią społeczną „Pokonaj zaćmę, popraw widzenie” dotykającą jednego z najważniejszych problemów ostatnich kilkunastu miesięcy – spadającej liczby wykonywanych operacji zaćmy. Kampania ma za zadanie zachęcić pacjentów do regularnego odwiedzania gabinetów okulistycznych i przede wszystkim sprawić, aby powrócili oni do wcześniej zaplanowanych zabiegów. Głównym elementem kampanii jest spot uświadamiający problemy i konsekwencje wynikające z odwoływania wizyt i braku podejmowania przez pacjentów kroków w kierunku leczenia. Kampania ma za zadanie rozwiać obawy pacjentów związane z COVID – 19 i bezpieczeństwem leczenia. Twarzą i wsparciem merytorycznym działań został ceniony specjalista prof. dr hab. n. med. Jacek P. Szaflik.
Operacja usunięcia zaćmy nie tylko znacząco poprawia komfort życia, ale też należy do zabiegów niskiego ryzyka. Niestety, od kilkunastu miesięcy, z dużym niepokojem obserwujemy jak wielu pacjentów nie stawia się na planowe operacje i odkłada diagnostykę na lepsze ich zdaniem, bezpieczniejsze czasy. My pracujemy nieprzerwanie zachowując wszystkie zasady i standardy sanitarne, aby pacjenci byli bezpieczni. Dzięki zabiegowi operowany pacjent po wszczepieniu nowej soczewki bez problemu widzi z daleka i bliska, czyta, a nawet może prowadzić bezpiecznie samochód po zmroku. – wyjaśnia prof. dr hab. n. med. Jacek P. Szaflik.
Statystyki pokazują, że w 2020 roku wykonano w Polsce aż o 30% mniej operacji usunięcia zaćmy niż w 2019 roku. Najbardziej dotknięta została grupa wiekowa powyżej 70-tego roku życia. Liczba wykonywanych zabiegów spadła na przestrzeni ostatnich lat z 200 288 tysięcy rocznie do 111 916. Podobnie sytuacja wygląda również w innych grupach wiekowych. W grupie 60-69 lat ilość operacji zaćmy spadła o prawie 30 tysięcy. Głównym powodem zaistniałej sytuacji jest pandemia, która zdominowała nasze życie i wpłynęła na zmianę zachowań społecznych. Brak poczucia bezpieczeństwa, strach o siebie i najbliższych, lockdown, wszystko to doprowadziło do sytuacji, w której osoby chore przestały się leczyć i korzystać z pomocy wyspecjalizowanych placówek medycznych. Cześć z pacjentów z lęku zrezygnowała również z zaplanowanych zabiegów medycznych. Ten pogłębiający się stan doprowadza do masowego pogarszania się zdrowia Polaków.
Odbiorcami kampanii są nie tylko ludzie starsi, których problem zaćmy dotyka najczęściej, ale również ich najbliżsi, na którzy dzięki odpowiedniej edukacji, mogą zachęcać do podejmowania decyzji o zaplanowaniu zabiegu.
Kampania powstała przy ścisłej współpracy z Polskim Towarzystwem Okulistycznym oraz dzięki wsparciu partnerów: Bausch Health Poland, Alcon, Adamed, Senju Poland, OFTA.
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
Z jakich powodów Polacy sięgają po catering?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.