Komunikaty PR

Stomatologia z dobrymi perspektywami na przyszłość

2021-12-09  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Wartość rynku usług stomatologicznych w Polsce, rozumianego jako wartość sprzedaży usług stomatologii zachowawczej, ortodoncji i protetyki z implantologią, wyniosła w 2020 r. 8,6 mld zł (segment publiczny i prywatny). Stanowiło to spadek o 24% rok do roku, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek usług stomatologicznych w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. W ocenie PMR, rok 2021 jest dobrym okresem dla tego rynku, na co niewątpliwie wpływa większy popyt na różnego rodzaju usługi, niż to miało miejsce w 2020 r.

 

Piękny uśmiech wzmocni rynek na dłużej

Rynek usług stomatologicznych w Polsce jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie, głównie dlatego, że zdominowany jest przez podmioty prywatne. Restrykcje związane z COVID-19 w Polsce w ubiegłym roku spowodowały jednak konieczność zamknięcia wielu placówek stomatologicznych na okres co najmniej dwóch miesięcy. Co więcej, część placówek działała w tym czasie jedynie w trybie interwencyjnym i ograniczyła przyjmowanie pacjentów do przypadków pilnych.

Pojawienie się pandemii COVID-19 w Polsce w pewnym sensie wywróciło rynek usług stomatologicznych do góry nogami. Niemniej jednak niektóre nasilające się przed pandemią zjawiska będą aktualne także w długim terminie. Takim trendem według nas jest wzrost popularności wzorców zdrowego i ładnego uzębienia. Równe i piękne zęby stają się jednym z wyznaczników statusu społecznego. Obecnie estetyka jest bowiem główną przyczyną noszenia aparatów ortodontycznych. W ostatnich latach obserwowaliśmy bardzo duże zainteresowanie świadczeniami z tego zakresu, co dodatkowo wspierało otoczenie makroekonomiczne. W 2020 r. trend ten został chwilowo zahamowany przez trwającą pandemię. Jednakże, o jego sile świadczyć mogą zmiany w zachowaniach pacjentów już w pierwszej połowie 2021 r.

 

Fotele dentystyczne ponownie oblegane

Badanie przeprowadzone przez PMR w dniach 16-19 sierpnia 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1 006 dorosłych Polaków ukazuje zachowania pacjentów w nowej rzeczywistości oraz istotne zmiany ich preferencji w kontekście korzystania z poszczególnych świadczeń w ramach usług stomatologicznych. Wśród wielu ważnych obserwacji płynących z badania PMR, warto zwrócić uwagę na fakt, iż w pierwszej połowie 2021 r. doszło do znacznego wzrostu odsetka korzystających z poszczególnych usług stomatologicznych w Polsce. W przypadku niektórych usług odsetek korzystających był w pierwszej połowie roku taki sam, jak w całym 2020. Wskazuje to na „odrodzenie” na rynku usług stomatologicznych w Polsce w stosunku do sytuacji, jaka miała miejsce w 2020 r.

 


 

PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.

 

Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.