Stomatologia z dobrymi perspektywami na przyszłość
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Wartość rynku usług stomatologicznych w Polsce, rozumianego jako wartość sprzedaży usług stomatologii zachowawczej, ortodoncji i protetyki z implantologią, wyniosła w 2020 r. 8,6 mld zł (segment publiczny i prywatny). Stanowiło to spadek o 24% rok do roku, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek usług stomatologicznych w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. W ocenie PMR, rok 2021 jest dobrym okresem dla tego rynku, na co niewątpliwie wpływa większy popyt na różnego rodzaju usługi, niż to miało miejsce w 2020 r.
Piękny uśmiech wzmocni rynek na dłużej
Rynek usług stomatologicznych w Polsce jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie, głównie dlatego, że zdominowany jest przez podmioty prywatne. Restrykcje związane z COVID-19 w Polsce w ubiegłym roku spowodowały jednak konieczność zamknięcia wielu placówek stomatologicznych na okres co najmniej dwóch miesięcy. Co więcej, część placówek działała w tym czasie jedynie w trybie interwencyjnym i ograniczyła przyjmowanie pacjentów do przypadków pilnych.
Pojawienie się pandemii COVID-19 w Polsce w pewnym sensie wywróciło rynek usług stomatologicznych do góry nogami. Niemniej jednak niektóre nasilające się przed pandemią zjawiska będą aktualne także w długim terminie. Takim trendem według nas jest wzrost popularności wzorców zdrowego i ładnego uzębienia. Równe i piękne zęby stają się jednym z wyznaczników statusu społecznego. Obecnie estetyka jest bowiem główną przyczyną noszenia aparatów ortodontycznych. W ostatnich latach obserwowaliśmy bardzo duże zainteresowanie świadczeniami z tego zakresu, co dodatkowo wspierało otoczenie makroekonomiczne. W 2020 r. trend ten został chwilowo zahamowany przez trwającą pandemię. Jednakże, o jego sile świadczyć mogą zmiany w zachowaniach pacjentów już w pierwszej połowie 2021 r.
Fotele dentystyczne ponownie oblegane
Badanie przeprowadzone przez PMR w dniach 16-19 sierpnia 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1 006 dorosłych Polaków ukazuje zachowania pacjentów w nowej rzeczywistości oraz istotne zmiany ich preferencji w kontekście korzystania z poszczególnych świadczeń w ramach usług stomatologicznych. Wśród wielu ważnych obserwacji płynących z badania PMR, warto zwrócić uwagę na fakt, iż w pierwszej połowie 2021 r. doszło do znacznego wzrostu odsetka korzystających z poszczególnych usług stomatologicznych w Polsce. W przypadku niektórych usług odsetek korzystających był w pierwszej połowie roku taki sam, jak w całym 2020. Wskazuje to na „odrodzenie” na rynku usług stomatologicznych w Polsce w stosunku do sytuacji, jaka miała miejsce w 2020 r.
PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.
Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.
Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie
Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
Myśląc o emeryturze, dwa razy więcej Polaków odczuwa lęk niż nadzieję – wynika z badania ING Banku Śląskiego. Blisko połowa badanych spodziewa się obniżenia swojego poziomu życia po zakończeniu pracy. Mimo to wciąż mniejszość Polaków, bo 39 proc., oszczędza z myślą o tym okresie życia. Ten odsetek jednak stopniowo rośnie. Ponad 2/3 słabo orientuje się w instrumentach finansowych, które pozwalają gromadzić środki na emeryturę.
Polityka
Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna
Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.