Stomatologia z dobrymi perspektywami na przyszłość
Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Wartość rynku usług stomatologicznych w Polsce, rozumianego jako wartość sprzedaży usług stomatologii zachowawczej, ortodoncji i protetyki z implantologią, wyniosła w 2020 r. 8,6 mld zł (segment publiczny i prywatny). Stanowiło to spadek o 24% rok do roku, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek usług stomatologicznych w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. W ocenie PMR, rok 2021 jest dobrym okresem dla tego rynku, na co niewątpliwie wpływa większy popyt na różnego rodzaju usługi, niż to miało miejsce w 2020 r.
Piękny uśmiech wzmocni rynek na dłużej
Rynek usług stomatologicznych w Polsce jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie, głównie dlatego, że zdominowany jest przez podmioty prywatne. Restrykcje związane z COVID-19 w Polsce w ubiegłym roku spowodowały jednak konieczność zamknięcia wielu placówek stomatologicznych na okres co najmniej dwóch miesięcy. Co więcej, część placówek działała w tym czasie jedynie w trybie interwencyjnym i ograniczyła przyjmowanie pacjentów do przypadków pilnych.
Pojawienie się pandemii COVID-19 w Polsce w pewnym sensie wywróciło rynek usług stomatologicznych do góry nogami. Niemniej jednak niektóre nasilające się przed pandemią zjawiska będą aktualne także w długim terminie. Takim trendem według nas jest wzrost popularności wzorców zdrowego i ładnego uzębienia. Równe i piękne zęby stają się jednym z wyznaczników statusu społecznego. Obecnie estetyka jest bowiem główną przyczyną noszenia aparatów ortodontycznych. W ostatnich latach obserwowaliśmy bardzo duże zainteresowanie świadczeniami z tego zakresu, co dodatkowo wspierało otoczenie makroekonomiczne. W 2020 r. trend ten został chwilowo zahamowany przez trwającą pandemię. Jednakże, o jego sile świadczyć mogą zmiany w zachowaniach pacjentów już w pierwszej połowie 2021 r.
Fotele dentystyczne ponownie oblegane
Badanie przeprowadzone przez PMR w dniach 16-19 sierpnia 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1 006 dorosłych Polaków ukazuje zachowania pacjentów w nowej rzeczywistości oraz istotne zmiany ich preferencji w kontekście korzystania z poszczególnych świadczeń w ramach usług stomatologicznych. Wśród wielu ważnych obserwacji płynących z badania PMR, warto zwrócić uwagę na fakt, iż w pierwszej połowie 2021 r. doszło do znacznego wzrostu odsetka korzystających z poszczególnych usług stomatologicznych w Polsce. W przypadku niektórych usług odsetek korzystających był w pierwszej połowie roku taki sam, jak w całym 2020. Wskazuje to na „odrodzenie” na rynku usług stomatologicznych w Polsce w stosunku do sytuacji, jaka miała miejsce w 2020 r.
PMR Market Experts dostarcza swoim partnerom najwyższej jakości analizy rynkowe, badania oraz usługi doradcze przygotowane przez doświadczone zespoły branżowych ekspertów. Od ponad 20 lat ekspertyzy i rekomendacje PMR wspierają firmy na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, Wspólnoty Niepodległych Państw i Europy Południowo-Wschodniej, umożliwiając im realizację strategicznych celów. To firma którą tworzą ludzie, umiejętnie korzystający z osiągnięć technologii, by sprostać zmieniającym się wymaganiom partnerów biznesowych.
Więcej autorskich treści tworzonych w oparciu o prowadzone badania można znaleźć na naszej stronie https://www.pmrmarketexperts.com/press-room.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.
BCC: Ochrona zdrowia nadal nie jest priorytetem rządu
Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych
74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.