Termin nadsyłania zgłoszeń do I edycji konkursu „Grant na Zdrowie” przedłużony

Do 30.11. organizacje pacjenckie mogą nadsyłać formularze zgłoszeniowe do konkursu „Grant na zdrowie”. Stowarzyszenia mają dodatkowe dwa tygodnie na przygotowanie wniosku z koncepcją działań odpowiadających na najpilniejsze potrzeby zdrowotne kobiet. Dwie wyróżnione organizacje otrzymają grant w wysokości: 20 000 zł do wykorzystania na wdrożenie zwycięskich projektów.
Organizacje zgłaszające się do tegorocznej edycji „Grant na zdrowie – Gedeon Richter i Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej w służbie pacjentom” mają za zadanie przedstawić koncepcję działań przyczyniających się do poprawy jakości i komfortu życia w obszarze zdrowia kobiet. Oceniany będzie między innymi zasięg realizowanych działań, siła oddziaływania na beneficjentów oraz czy poziom innowacyjności. Ogłoszenie wyników odbędzie się 11 lutego 2021 r. podczas uroczystej gali obchodów Światowego Dnia Chorego. Z uwagi na duże zainteresowanie organizacji pacjenckich organizatorzy podjęli decyzję o przedłużeniu terminu zgłaszania projektów aż o dwa tygodnie.
– Do konkursu mogą przystąpić polskie organizacje pozarządowe, których celem jest działanie na rzecz jakości życia pacjentów i ich opiekunów. Co ważne, każdy zgłoszony projekt musi być możliwy do realizacji w 2021 roku. Jedno stowarzyszenie może zgłosić maksymalnie dwa projekty – mówi Igor Grzesiak, Wiceprezes Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej – Istotna z naszego punktu widzenia jest jak największa potencjalna efektywność projektu w kontekście korzyści pacjenta. Podkreślamy, że zapraszamy do udziału także organizacje, które nie mają jeszcze doświadczenia w realizacji projektów. To doskonała szansa, by teorię przekuć w praktykę – dodaje.
Zgłoszone koncepcje oceniać będzie Kapituła Konkursu złożona z ekspertów branży medycznej: Prof. dr. hab. n. med. Violetty Skrzypulec-Plinty – kierownika Katedry Zdrowia Kobiety i Zakładu Seksuologii, prorektora ds. rozwoju i promocji uczelni Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, Marty Majchrzak – psycholożki, badaczki społecznej, Igora Grzesiaka – Wiceprezesa Instytutu Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Anety Grzegorzewskiej – Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska.
Jak wskazują organizatorzy, projekty zgłoszone do programu muszą wychodzić naprzeciw pilnym potrzebom zdrowotnym kobiet. W obszarze zainteresowania kapituły konkursowej jest jakość życia pacjenta, profilaktyka i standardy w leczeniu.
Szczegółowe informacje o programie można znaleźć na stronie: https://www.gedeonrichter.pl/grant-na-zdrowie/

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.