Komunikaty PR

Uśmiech w szpitalu? To możliwe dzięki marce Kubuś!

2021-05-05  |  14:25
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 4.44 MB )

Magiczny świat mórz i oceanów, leśny zakątek z jego mieszkańcami czy kwieciste łąki i pagórki – nikt by się nie spodziewał, że jest to opis oddziału pediatrycznego. Wesoły, uwielbiany przez maluchy bohater dodaje im otuchy w trudnych chwilach, zapraszając do kolorowych krain, namalowanych na ścianach oddziałów dziecięcych w Polsce.  W ramach programu „Kubusiowe Szpitale” marka Kubuś od 15 lat wspiera oddziały pediatryczne w całym kraju.

 

Czy można umilić czas najmłodszym podczas pobytu w szpitalu? Choroba nie jest dla dzieci przyjemnym doświadczeniem, dlatego też marka Kubuś stara się choć trochę pocieszyć małych bohaterów, zmieniając wnętrza oddziałów szpitalnych w kolorowe, bajkowe krainy.  „Kubusiowe Szpitale” powstają od 15 lat i jest ich już ponad 50. Do współpracy w ramach akcji marka Kubuś zaprosiła cenionego malarza Macieja Kota, specjalizującego się w aranżowaniu dziecięcych przestrzeni. To on wciela w życie ideę projektu, malując na ścianach oddziałów pediatrycznych kochanego przez dzieci misia Kubusia w bajkowych, przykuwających uwagę sceneriach.

– Kolorowe malunki na szpitalnych ścianach sprawiają, że mali pacjenci przenoszą się do zupełnie innego miejsca, w świat bajek i pozytywnych emocji. Chcemy choć na chwilę wywołać uśmiech na ich twarzach i sprawić, aby szpital nie kojarzył im się tylko negatywnie. Nasz program ma również wesprzeć rodziców w odwracaniu uwagi maluchów od trudnego pobytu na oddziale  – tłumaczy Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej.

Akcja „Kubusiowe Szpitale”  ciągle się rozwija, a pomalowanych placówek pediatrycznych z roku na rok przybywa. Farby wykorzystywane do tworzenia Kubusiowych krain są bezzapachowe i antyalergiczne, dzięki czemu nie tylko finalny efekt prac, ale także cały proces ich tworzenia jest przyjazny najmłodszym.

 

Jak jeszcze możemy pomóc maluchowi podczas pobytu w szpitalu – porady dla rodziców:

  • Zabierzcie na oddział ulubioną przytulankę lub zabawkę, która zapewni szkrabowi poczucie bezpieczeństwa i będzie stanowić łącznik z domem.
  • Pobyt w szpitalu to świetna okazja na nadrobienie zaległości w czytaniu. Weźcie ze sobą ulubione książeczki, których pociecha może słuchać tysiąc razy, oraz zupełnie nowe, jeszcze nieprzeczytane. Kiedy się zmęczysz, wspomóż się audiobookiem.Kubuś również przygotował dla starszych i młodszych dzieci ciekawe opowieści. Znajdziesz je na stronie: https://kubus.pl/audiobooki. (Nie zapomnij wziąć z domu słuchawek!)
  • Rozmawiaj z dzieckiem jak najwięcej i tłumacz wszystko, co dzieje się na oddziale. Nie unikaj trudnych tematów – to ważne, aby maluch wiedział, co go czeka i że może ci zaufać.
  • Namów członków rodziny do pisania listów. Wspólne czytanie wiadomości od najbliższych i odpisywanie na nie, poprawi wam samopoczucie i skróci czas oczekiwania na powrót do domu. 
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:30

Bezzębie: problem, na który cierpi ponad 9 milionów Polaków

Bezzębie odbiera uśmiech ponad 9 milionom Polaków Co zrobić ze wstydliwym problemem, który pogarsza jakość życia? Pomimo codziennych powodów do radości, wiele
Zdrowie Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
2024-04-17 | 12:30

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce

Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym
Zdrowie Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
2024-04-17 | 08:00

Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024

Rozpoczął się nabór wniosków na beneficjentów tegorocznej charytatywnej sztafety biznesowej Poland Business Run. Każdy, kto potrzebuje dofinansowania do zakupu protezy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.