Komunikaty PR

W jaki sposób młodzi farmaceuci szukają pracy i jak zmienia się rekrutacja?

2022-11-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Mateusz Konwerski
LoveBrands Medical

gen. Józefa Zajączka 11/lok. C5
01-510 Warszawa
mateusz.konwerski|lovebrandsgroup.pl| |mateusz.konwerski|lovebrandsgroup.pl
+48 883 555 368
lovebrandsmedical.pl

W jaki sposób młodzi farmaceuci szukają pracy i jak zmienia się rekrutacja w tej branży?

70 proc. studentów farmacji myśli o planach zawodowych już na etapie studiów, wynika z badań przeprowadzonych przez Gedeon Richter Polska w ramach programu „Recepta na Sukces”[1]. Sposób poszukiwania pierwszych doświadczeń i kreowania ścieżki kariery zmienił się istotnie na przestrzeni lat, na co zwracają uwagę eksperci rekrutacji. Dziś mówimy nie tylko o samym aplikowaniu na staż czy do pracy, ale nawet o kreowaniu marki osobistej w środowisku zawodowym. Jak ten proces wygląda i czym różni się od tradycyjnych poszukiwań wymarzonej pracy? Jak LinkedIn zmienił zasady gry w tym obszarze?

Z raportu „LinkedIn w Polsce w 2022 roku” Adriana Gamonia wynika, że 4,7 mln Polaków ma konto na LinkedIn. W porównaniu z danymi z 2021 roku, na platformie przybyło aż 0,5 mln nowych użytkowników z Polski. Z kolei na całym świecie konto ma już 850 mln osób, z czego 198 mln to sama Europa. Największą grupę wiekową z Polski stanowią osoby w przedziale 25-34 lat (58%), czyli generacja „Z” i milenialsi. Pracodawcy widzą ten trend, czego wyrazem jest coraz większa liczba ofert pracy publikowanych na portalu.[2]

LinkedIn na każdym etapie kariery

W ramach programu ósmej edycji programu „Recepta na Sukces”, którego inicjatorem jest firma Gedeon Richter, zaplanowano aktywności opierające się na praktycznej wiedzy m.in. na temat kreowania profilu zawodowego na LinkedIn. Gedeon Richter jako firma farmaceutyczna, od lat wspiera studentów farmacji w rozpoczęciu praktyki zawodowej. Począwszy od kompetencji miękkich, ułatwiających kontakt z pacjentem, po merytorykę wspierającą ich rozwój zawodowy, np. spotkania dotyczące Ustawy o Zawodzie Farmaceuty. W tegorocznej edycji programu również zaplanowano serię spotkań edukacyjnych i warsztatów. Ostatnie wydarzenie na temat kreowania profilu zawodowego na LinkedIn prowadziły ekspertki ds. rekrutacji oraz public relations. Mówiły o tym, jak kreować swój wizerunek zawodowy, a także o praktycznych wskazówkach dotyczących funkcjonalności LinkedIn.

LinkedIn jest narzędziem dla każdego, bez względu na etap kariery. Studenci, którzy nie mają jeszcze pierwszych doświadczeń, nie powinni zwlekać z założeniem profilu. Badanie ankietowe potwierdza, że większość z nich myśli o karierze już na etapie studiów. Pierwszym krokiem może być właśnie założenie profilu na tej platformie. My również doceniamy potencjał rekrutacji przez LinkedIn, dlatego chętnie używamy go do pozyskiwania młodych talentów – mówi Joanna Galińska-Zienkiewicz, Senior Bussines Partner w Gedeon Richter.

Studia to czas nauki, ale również aktywności tj. udział w konferencjach i kołach naukowych, prowadzenie projektów badawczych, wyjazdy na wymianę studencką. Każdy z tych elementów świadczy o pewnych umiejętnościach, czy to „miękkich” czy „twardych”, które odpowiednio opisane na LinkedIn będą procentować zainteresowaniem rekruterów.

Świadome prowadzenie profilu zawodowego znacznie ułatwia znalezienie wymarzonej pracy, a także pozwala na obserwację branży, pogłębienie wiedzy na temat zawodów z obszaru swojego wykształcenia, w końcu wypracowania pewnych preferencji co do stanowiska na jakie chcielibyśmy aplikować. Jeśli mówimy o studentach farmacji, warto zwrócić uwagę, że to grupa bardzo zaangażowana w naukę bo tego wymagają ich studia. To również osoby bardzo ambitne, które angażują się w aktywności pozauczelniane. Informowanie o tym na swoim profilu zawodowym jest wyraźnym znakiem dla przyszłego pracodawcy, że taka osoba może być odpowiednim kandydatem, który chętnie zaangażuje się w pracę w organizacji, zwłaszcza, jeśli to jego pierwsze doświadczenie zawodowe – komentuje Karolina Bulejak, ekspertka HR oraz szkoleniowiec.

Ekstrawertyk czy introwertyk? LinkedIn jest dla wszystkich

Medium społecznościowe jest dla każdego, niezależnie od tego czy mamy do czynienia z osobą o usposobieniu ekstrawertycznym czy introwertycznym. Czasem łatwiej jest udzielać się, nawiązywać pierwsze kontakty zawodowe w bezpiecznej przestrzeni, zza biurka, stawiając pierwsze kroki w rozwoju. Rekruterzy cenią proaktywność kandydatów, a to co mogłoby być problemem w sytuacji face to face dla introwertyka, w Internecie staje się prostsze. Wysłanie zaproszenia do sieci kontaktów, kontakt w wiadomości prywatnej, skomentowanie posta w temacie, który nas interesuje jest często nie tylko bardziej komfortowe, ale też oszczędza czas osób pracujących po stronie rekrutacji. Dodatkowo wzmacnia widoczność potencjalnego pracownika dla osób, które prowadzą procesy rekrutacyjne.

Podejście do idealnego profilu kandydata na wszelakie stanowiska bardzo się zmieniło na przestrzeni lat. W latach pięćdziesiątych ekstrawertyzm był wielkim atutem. Dziś pracodawcy stawiają na różnorodność, doceniając fakt, że pozwala ona na spojrzenie w danym aspekcie z kilku perspektyw: osób bardziej ekstrawertycznych, introwertycznych, ze zmysłem analitycznym czy bardziej rozwiniętą inteligencją emocjonalną. To, co widzi introwertyk, nie zawsze zauważy ekstrawertyk i na odwrót. Różnorodność zawodów wymaga różnorodnych postaw. Ktoś, kto bardziej lubi pracę samodzielną, z dokumentacją, uporządkowaną, nie zawsze odnajdzie się na stanowisku lidera zespołu. Tę rolę z kolei może przyjąć osoba, dla której współpraca z wieloma osobami i zarządzanie ich pracą jest marzeniem – mówi Joanna Galińska-Zienkiewicz.

Mentorzy kariery przenieśli się na LinkedIn

Jak wynika z badania ankietowego, 78 proc. studentów farmacji uważa, że na uczelniach w toku studiów brakuje informowania o różnych możliwościach zawodowych. Brakuje mentorów, którzy pomogą pokierować ścieżką kariery i wskazać możliwości rozwoju. Równolegle w przestrzeni LinkedIn takich mentorów jest bardzo wielu i chociażby dlatego warto posiadać tam konto. Są nimi eksperci branży, przedsiębiorcy, naukowcy, liderzy opinii.

Dzięki możliwościom, jakie daje platforma LinkedIn, osoby początkujące na rynku pracy mogą obserwować różne role zawodowe właściwie od środka. To doskonała okazja do tego żeby zobaczyć jak funkcjonuje firma, jaką kulturę organizacyjną tworzy i na jakich wartościach opiera swoje działania. Zainteresowanie studentów farmacji platformą LinkedIn jest bardzo duże, co potwierdzają warsztaty kariery i kreowania profilu zawodowego na LinkedIn dla tej grupy, które organizujemy w ramach VIII edycji programu „Recepta na Sukces”. Z naszego badania  jasno wynika, że młodzi farmaceuci chcą się rozwijać w różnych obszarach farmacji i coraz częściej wybierają firmę farmaceutyczną, jako docelowe miejsce pracy. Dlatego wychodząc naprzeciw ich potrzebom zdecydowaliśmy oprzeć ósmą edycję programu na aktywnościach związanych z rozwojem zawodowym. Chcemy dawać praktyczne wskazówki na temat kreowania wizerunku zawodowego i prowadzenia self-PR, by wesprzeć zaangażowane, młode talenty – mówi Aleksandra Marciniak, ekspertka komunikacji w Gedeon Richter Polska, inicjatorka ósmej edycji programu „Recepta na Sukces”.

Młodzi otwarci na świat

Badania pokazują, że dla młodszych osób (do 24 r. ż.) dużo ważniejszy, niż dla starszej kategorii wiekowej (25-30 lat),  jest networking – możliwość uczestnictwa w międzynarodowym środowisku ekspertów, wymiany z nimi opinii i doświadczeń. 33 proc. polskich użytkowników LinkedIn, jako korzyść posiadania konta na platformie traktuje możliwość kreowania marki osobistej. Z kolei dla 31 proc. ważną korzyścią jest możliwość zaprezentowania potencjalnym pracodawcom siebie i swoich osiągnieć w nowy sposób[3]. Osoby, które najczęściej korzystają z LinkedIn urodziły się już w czasach dostępności do Internetu, co sprawia, że w tym środowisku czują się swobodnie.

Jako firma farmaceutyczna, nie tylko produkujemy skuteczne leki w wielu obszarach terapeutycznych, takich jak ginekologia, kardiologia, psychiatria czy interna, ale też wspieramy w rozwoju farmaceutów. To szczególna grupa osób, które dbają o zdrowie pacjentów. Od ośmiu lat prowadzimy program „Recepta na Sukces”, współpracując z przyszłymi farmaceutami. Widzimy ich ogromne zaangażowanie, chęć rozwoju i poszerzania kompetencji. Cieszymy się, że możemy mieć wkład w pozytywne zmiany w tym obszarze – dodaje Aleksandra Marciniak.

Zainteresowanie szkoleniami dotyczącymi rozwoju zawodowego wśród studentów farmacji jest bardzo duże, dlatego w ramach tegorocznej edycji programu „Recepta na Sukces”, zaplanowano też serię warsztatów online dedykowanych mniejszym grupom studentów. Taka forma spotkań pozwoli na stworzenie profilu na LinkedIn od podstaw lub przeanalizowanie już istniejącego wspólnie z ekspertką rekrutacji i szkoleń i dostosowanie go do aktualnych trendów platformy.

 

Dodatkowych informacji udzielają:

Aleksandra Marciniak, Starszy Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska Sp. z o. o.,
Koordynator kampanii „Recepta na sukces”

Mateusz Konwerski,

Biuro kampanii „Recepta na sukces”

 

tel.: +48 695 300 696

e-mail: amarciniak@grodzisk.rgnet.org

 

tel.:  +48 883 555 368

e-mail: biuro@receptanasukces.pl

 

__________________________________________________________________________________

Gedeon Richter Plc., z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2017 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,4 mld euro (1,6 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 4,1 mld euro (4,9 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.

Więcej informacji: www.gedeonrichter.pl

 


[1] Badanie ankietowe „Plany zawodowe studentów farmacji” na grupie 419 studentów farmacji, Gedeon Richter Polska, kwiecień 2022.

[2] Raport „LinkedIn w Polsce 2022”, Adrian Gamoń, Styczeń 2022 r.

[3] Badanie „Jak młodzi szukają pracy?”, n=462, Instytut LB Medical, SW Research, październik 2022 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: LoveBrands Medical
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu Biuro prasowe
2024-06-25 | 09:12

Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu

W trakcie swojego życia, jedna na trzy osoby w Polsce zachoruje na schorzenie układu nerwowego[1]. Obecnie około 5 milionów Polek i Polaków potrzebuje wsparcia neurologicznego, a
Zdrowie Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?
2024-06-21 | 13:00

Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?

Spadek z 47% w styczniu 2020 do 22% w maju 2023 roku – tak prezentuje się odsetek osób kierujących zespołami, które uważają, że pracodawca dba o ich wellbeing[1]. Problem
Zdrowie Startuje 10. edycja „Recepty na Sukces” z inicjatywy Gedeon Richter Polska
2024-06-07 | 11:00

Startuje 10. edycja „Recepty na Sukces” z inicjatywy Gedeon Richter Polska

Firma Gedeon Richter Polska rusza z jubileuszową edycją programu „Recepta na Sukces”. W jego ramach w maju wystartowała kampania pod hasłem „REALIZUJ SIĘ. Spotkajmy się na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

W lasach, na plażach i górskich szlakach zalegają tony plastikowych odpadów. To katastrofa dla środowiska

Wraz z początkiem sezonu letniego rośnie sterta śmieci zalegających na polskich plażach, górskich szlakach i w lasach. To tzw. weekendowe śmieci, czyli opakowania po jedzeniu i napojach, jednorazowe naczynia, grille, mokre chusteczki, zużyte pieluchy, ale też niedopałki papierosów i kapsle. To nie tylko kwestia estetyki, ale także ekologii. Tym bardziej że gros odpadów stanowią plastikowe śmieci. W problem nieoddawanych do recyklingu odpadów i zalewu jednorazowych plastików wymierzone są przede wszystkim regulacje prawne przyjmowane na poziomie UE, ale też akcje edukacyjne. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad nastąpił w świadomości Polaków duży postęp, ale tony zbieranych śmieci w trakcie akcji sprzątania świadczą o tym, że wciąż jest wiele do zrobienia.

Nauka

Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie

W bazie danych Europejskiej Agencji Kosmicznej zarejestrowanych jest kilkaset polskich firm, a aparatura made in Poland poleciała w kosmos już w ponad 80 misjach. Polski sektor kosmiczny odnotowuje dynamiczny rozwój, brakuje jednak przepisów kompleksowo regulujących zasady wykonywania działalności kosmicznej i nadzoru nad nią. Resort rozwoju przygotował projekt ustawy o działalności kosmicznej, która ma zapewnić najwyższe normy bezpieczeństwa i pomóc w zrównoważonym korzystaniu z przestrzeni kosmicznej. Ustawa ma zostać przyjęta przez rząd jeszcze w III kwartale tego roku.

Transport

Ostatnie przygotowania do uruchomienia strefy czystego transportu w stolicy. Straż miejska została wyposażona w mobilny punkt kontroli

1 lipca w Warszawie zacznie działać pierwsza w Polsce i w naszej części Europy strefa czystego transportu. Obejmie 37 km kw., czyli w sumie ok. 7 proc. powierzchni stolicy – to teren Śródmieścia, części Woli, Pragi Północ i Pragi Południe, do którego nie będą mogły wjeżdżać najstarsze auta, niespełniające konkretnych wymogów. – Obostrzenia, które wprowadzimy 1 lipca, spowodują, że stężenie tlenków azotu, spadnie mniej więcej o 20 proc., a cząstek stałych – o 11 proc. – zapowiada Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.