WSPÓŁCZESNA ODZIEŻ MEDYCZNA – POŁĄCZENIE PROFESJONALIZMU I STYLU
Czy pracując w branży medycznej i beauty możemy zachować funkcjonalność, wygodę i styl? Standardowa i znana nam wszystkim odzież występująca w zawodach medycznych kojarzy się głównie z prostym i nudnym krojem oraz jednobarwnym i niewyrazistym fartuchem. Dzięki nowoczesnym trendom i podążaniu za potrzebami pracowników coraz częściej możemy zaobserwować jak garderoba medyczna poszerza swój wachlarz modeli uniformów oraz staje się różnorodna i stylowa.
Co musi posiadać odzież medyczna
Główna cecha jaka musi być zachowana przy projektowaniu strojów medycznych to ochrona pracownika przed drobnoustrojami przenoszącymi się podczas kontaktu z pacjentem. Odpowiednia higiena i poczucie bezpieczeństwa w pracy to podstawa dla każdego medyka pracującego w różnych środowiskach. Kolejną równie istotną funkcją jest budowanie pełnego zaufania wizerunku wśród pacjentów i klientów.
- Profesjonalny ubiór nie tylko wzbudza autorytet, ale stanowi również symbol przy identyfikacji pełnionego stanowiska. Zważywszy na ilość czasu spędzanego w pracy, fundamentalną składową każdego uniformu jest także poczucie komfortu i wygody. Swobodne i nieskrępowane poruszanie się w ubraniach jest niezwykle ważne podczas pracy czy też w trakcie wykonywania różnorodnych zabiegów – mówi Marlena Stielow, właścicielka firmy ekskluzywnych fartuchów Bonkitel.
Strój służbowy salonów medycznych
Wymienione wyżej właściwości, które są notabene najistotniejsze podczas projektowania uniformów pracowniczych nie są już tak wystarczalne i wymagają dopełnienia. Niezależnie od miejsca pracy każda kobieta ma prawo prezentować się ładnie i atrakcyjnie. Potrzeba wyrażania siebie była dotychczas zabijana przez nieestetyczne a wręcz nudne kitle, na szczęście to się sukcesywnie zmienia. Współczesna odzież medyczna może nie tylko zapewniać bezpieczeństwo i wygodę w pracy, ale również dodawać szyku i elegancji. Co za tym idzie?
- Ekskluzywne damskie fartuchy laboratoryjne powinny podkreślać profesjonalizm i styl specjalistek z dziedziny medycyny, farmacji czy kosmetologii. Prowadząc własną klinikę lub gabinet, warto zadbać o jak najlepsze pierwsze wrażenie, które pomoże klientowi bądź pacjentowi odprężyć się i zaufać w kwestii przeprowadzanych zabiegów czy usług. Pamiętajmy, że nie tylko wystrój wnętrza, do którego wchodzi klient, ma znaczenie, ale ważne jest również pierwsze spojrzenie na pracownika - zaznacza Marlena Stielow.
Duża różnorodność elementów garderoby medycznej pozwala na podkreślanie atutów sylwetki czy też dobór materiałów do swoich potrzeb. Modne kroje dopasowane do figury pracownika czy też bogata liczba fasonów i wzorów, to aspekty, dzięki którym kobieta może czuć się w pracy modnie i stylowo. Niektórym zależy na podkreśleniu talii, innym zaś na dobraniu odpowiedniego koloru fartucha. Wspólnym mianownikiem dla obydwu przypadków jest zdecydowanie elegancka prezencja. To ona dodaje pewności siebie i niekiedy nadaje charakteru indywidualnym jednostkom. Dobrze dobrana stylizacja w salonie medycznym wskazuje również na wysoką jakość oferowanych usług i produktów. Co więcej, pierwsze wrażenie u klientów i pacjentów wywoływane jest właśnie na podstawie ubioru pracowników branży medycznej. Schludny i odpowiednio dobrany kitel wzbudza większe zaufanie oraz świadczy o wysokiej kulturze osobistej kadry medycznej. Niezależnie od profesji jaką wykonuje dany specjalista, każdy powinien mieć prawo wyrażać siebie i czuć się dobrze w swoim uniformie.
Bonkitel: polska marka ekskluzywnych kitli skierowanych do branży medycznej, farmaceutycznej oraz kosmetologicznej. Ponadczasowy design, włoski materiał oraz idealnie dopracowane dodatki tworzą w całości unikatowy, jedyny w swoim rodzaju produkt spełniający oczekiwania najbardziej wymagających profesjonalistów. Strona: www.bonkitel.pl

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.