Komunikaty PR

Wywiad z dyrektorką operacyjną marki Maczfit – Anną Chylewską

2021-06-21  |  13:00
Biuro prasowe

Czy okres wakacyjny ma istotny wpływ na sprzedaż diet pudełkowych w Polsce? Jakie tendencje zaobserwowali liderzy branży? Wywiad z dyrektorką operacyjną marki Maczfit – Anną Chylewską.

1. Nie da się ukryć, że pandemia oraz związane z nią obostrzenia wpłynęły na branżę cateringów dietetycznych, a Polacy niezwykle chętnie rozpoczęli przygodę z dietą pudełkową. Pozamykano restauracje, miejsca rozrywki, wprowadzono ograniczenia w przemieszczaniu się, zakazano wydarzeń kulturalnych, a catering dla wielu okazał się idealnym, niemalże zbawiennym rozwiązaniem. Dziś powoli jednak wracamy do „przedpandemicznej” rzeczywistości…

W odróżnieniu od sektora restauracyjnego, który mocno odczuł skutki pandemii i lockdownu, catering dietetyczny nie tylko utrzymał stabilną rynkową pozycję, ale wręcz ją umocnił. Zyskaliśmy nową, bardzo liczną grupę klientów, którzy stołowali się na co dzień w biurowych kantynach i restauracjach. Po przejściu na tryb pracy zdalnej takie osoby potrzebowały alternatywy, która rozwiąże problem codziennych posiłków, na których samodzielne przygotowanie nie mają czasu. Catering dietetyczny z dostawą pod drzwi był dla nich strzałem w dziesiątkę. Mimo tzw. powrotu do normalności, tacy klienci pozostali z nami, bo przyzwyczaili się już do komfortu, jaki oferujemy oraz wyjątkowego smaku i różnorodności naszych posiłków. Doceniają to, że nie tracą czasu na gotowanie i każdego dnia mogą jeść tak, jak lubią, czyli jak w restauracji. Dużym powodzeniem cieszy się zwłaszcza opcja Wybór Menu, ponieważ daje możliwość skomponowania indywidualnego zestawu posiłków, a także domawiania dowolnej liczby dań dla rodziny i znajomych. Ta opcja również świetnie sprawdziła się w czasie pandemii, kiedy jedyną możliwą formą spotkań towarzyskich stały się kameralne domówki, na których nie może przecież zabraknąć dobrego jedzenia. Dla jeszcze większej wygody naszych klientów uruchomiliśmy też aplikację, dzięki której zarządzanie dietą jest proste i szybkie. Każdego dnia korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy osób. Maczfit to elastyczne rozwiązania i gwarancja najwyższej jakości, które klienci bardzo sobie cenią.

 

2. Zauważyła już Pani tendencję spadkową? Otworzono restauracje, a i ludzie rozpoczęli przygodę z podróżowaniem, co nieco jednak wyklucza się z dietą pudełkową.

Ani ponowne otwarcie restauracji, ani początek wakacyjnych wyjazdów nie spowodowały tendencji spadkowej. Nasze analizy wskazują, że znana nam dotychczas sezonowość coraz bardziej się zaciera. Nasi klienci chętnie pozwalają sobie na kilka czy kilkanaście dni w miesiącu, kiedy nie muszą pamiętać o zakupach spożywczych i gotowaniu. Jeżeli chodzi o luzowanie obostrzeń, to znaczna część społeczeństwa nadal woli zachowywać ostrożność i unikać zatłoczonych miejsc – restauracje najwięcej gości przyjmują w ciepłe, słoneczne dni, kiedy można usiąść „bezpiecznie” w ogródku. Generalnie można stwierdzić, że zachowania i oczekiwania konsumentów trwale się zmieniły. Kupują inaczej, niż przed pandemią. Dokonują większej liczby transakcji przez internet. Chcą, aby wszystko było funkcjonalne, łatwe w obsłudze – także jedzenie. Na popularności zyskuje trend convenience, zgodnie z którym jesteśmy gotowi wydać więcej, aby zapewnić sobie wygodę, a Maczfit idealnie się w ten trend wpisuje.

 

3. Które miesiące zwykle okazują się dla branży cateringów dietetycznych najłaskawsze? Czym według Pani obserwacji jest to spowodowane?

Największe wzrosty zamówień i przypływ nowych klientów obserwujemy na początku roku kalendarzowego. To czas noworocznych postanowień, w których prym od zawsze wiodą: redukcja wagi, przejście na zdrową dietę czy zwiększenie aktywności fizycznej. Kolejny widoczny skok liczby zamawianych diet zwykle zaczyna się przed wakacjami. Ma to oczywiście związek z tzw. sezonem bikini. Chcemy przygotować ciało na lato, odżywić je, sprawić, że nasza skóra będzie świetlista, a włosy błyszczące. W tych okresach co roku odnotowujemy wzrost sprzedaży i analiza zachowań konsumentów mówi nam, że w najbliższych latach to się nie zmieni.

 

4. O ile procentowo miesiące czerwiec-sierpień są słabsze od tych najbogatszych w liczbę zamówień?

Te miesiące nie są obecnie słabsze od pozostałych. Krzywa sezonowości ustabilizowała się, teraz bardziej przypomina linię poziomą z kilkoma peakami sprzedażowymi w roku. Możliwość dostawy diety do ponad 1500 miejscowości w kraju, jaką oferuje Maczfit, pozwala na zabranie jej w podróż służbową czy na wakacje. Nasi klienci mogą zamawiać posiłki cały rok i nie muszą przerywać diety, do której zwykle ciężko jest później powrócić. Catering dietetyczny Maczfit jest rozwiązaniem na tyle elastycznym, że sprawdza się długoterminowo.

 

5. Jakie działania podejmuje Maczfit, by zatrzymać klienta i pokazać, że urlop i zdrowa dietą mogą iść w parze?

Wielu Polaków, podobnie jak przed rokiem, wakacje spędzi w kraju. Jednym z najbardziej obleganych w sezonie letnim rejonów jest Półwysep Helski, dlatego już od 1 lipca Maczfit będzie realizować dostawy na tamtejsze campingi. Na liście letnich dostaw  pojawią się: Hel, Jurata, Jastarnia, Kuźnica, Chałupy, Władysławowo, a także chętnie odwiedzane Puck, Żelistrzewo i Połchowo. Nie zapomnieliśmy też o tych, którzy lubią odwiedzać południe Polski – Zakopane i Nowy Targ to miejscowości, do których również można zamówić dostawę. A w razie zmiany wakacyjnych planów, w każdej chwili i z każdego miejsca można zmienić adres dostawy na jedną z setek miejscowości w kraju. Wystarczy skorzystać z aplikacji, która umożliwia łatwe zarządzanie dietą: zmianę kaloryczności, usuwanie i domawianie posiłków, gdziekolwiek jesteśmy i o każdej porze. Oferujemy naszym klientom nowoczesne i intuicyjne narzędzia, które każdy ma w zasięgu ręki – dajemy im możliwość wyboru i  elastyczność, jakiej potrzebują, zwłaszcza, kiedy są na urlopie i nie mają dostępu do komputera. Na każdym kroku udowadniamy, że Maczfit to rozwiązania, które nadążają za zmieniającymi się potrzebami konsumentów i sprawdzają się przez cały rok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
2025-02-17 | 13:20

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody

Pierwotna czystość oznacza brak jakichkolwiek zanieczyszczeń chemicznych i mikrobiologicznych już w źródle. To główna cecha naturalnych wód mineralnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.