Komunikaty PR

Wywiad z dyrektorką operacyjną marki Maczfit – Anną Chylewską

2021-06-21  |  13:00
Biuro prasowe

Czy okres wakacyjny ma istotny wpływ na sprzedaż diet pudełkowych w Polsce? Jakie tendencje zaobserwowali liderzy branży? Wywiad z dyrektorką operacyjną marki Maczfit – Anną Chylewską.

1. Nie da się ukryć, że pandemia oraz związane z nią obostrzenia wpłynęły na branżę cateringów dietetycznych, a Polacy niezwykle chętnie rozpoczęli przygodę z dietą pudełkową. Pozamykano restauracje, miejsca rozrywki, wprowadzono ograniczenia w przemieszczaniu się, zakazano wydarzeń kulturalnych, a catering dla wielu okazał się idealnym, niemalże zbawiennym rozwiązaniem. Dziś powoli jednak wracamy do „przedpandemicznej” rzeczywistości…

W odróżnieniu od sektora restauracyjnego, który mocno odczuł skutki pandemii i lockdownu, catering dietetyczny nie tylko utrzymał stabilną rynkową pozycję, ale wręcz ją umocnił. Zyskaliśmy nową, bardzo liczną grupę klientów, którzy stołowali się na co dzień w biurowych kantynach i restauracjach. Po przejściu na tryb pracy zdalnej takie osoby potrzebowały alternatywy, która rozwiąże problem codziennych posiłków, na których samodzielne przygotowanie nie mają czasu. Catering dietetyczny z dostawą pod drzwi był dla nich strzałem w dziesiątkę. Mimo tzw. powrotu do normalności, tacy klienci pozostali z nami, bo przyzwyczaili się już do komfortu, jaki oferujemy oraz wyjątkowego smaku i różnorodności naszych posiłków. Doceniają to, że nie tracą czasu na gotowanie i każdego dnia mogą jeść tak, jak lubią, czyli jak w restauracji. Dużym powodzeniem cieszy się zwłaszcza opcja Wybór Menu, ponieważ daje możliwość skomponowania indywidualnego zestawu posiłków, a także domawiania dowolnej liczby dań dla rodziny i znajomych. Ta opcja również świetnie sprawdziła się w czasie pandemii, kiedy jedyną możliwą formą spotkań towarzyskich stały się kameralne domówki, na których nie może przecież zabraknąć dobrego jedzenia. Dla jeszcze większej wygody naszych klientów uruchomiliśmy też aplikację, dzięki której zarządzanie dietą jest proste i szybkie. Każdego dnia korzysta z niej kilkadziesiąt tysięcy osób. Maczfit to elastyczne rozwiązania i gwarancja najwyższej jakości, które klienci bardzo sobie cenią.

 

2. Zauważyła już Pani tendencję spadkową? Otworzono restauracje, a i ludzie rozpoczęli przygodę z podróżowaniem, co nieco jednak wyklucza się z dietą pudełkową.

Ani ponowne otwarcie restauracji, ani początek wakacyjnych wyjazdów nie spowodowały tendencji spadkowej. Nasze analizy wskazują, że znana nam dotychczas sezonowość coraz bardziej się zaciera. Nasi klienci chętnie pozwalają sobie na kilka czy kilkanaście dni w miesiącu, kiedy nie muszą pamiętać o zakupach spożywczych i gotowaniu. Jeżeli chodzi o luzowanie obostrzeń, to znaczna część społeczeństwa nadal woli zachowywać ostrożność i unikać zatłoczonych miejsc – restauracje najwięcej gości przyjmują w ciepłe, słoneczne dni, kiedy można usiąść „bezpiecznie” w ogródku. Generalnie można stwierdzić, że zachowania i oczekiwania konsumentów trwale się zmieniły. Kupują inaczej, niż przed pandemią. Dokonują większej liczby transakcji przez internet. Chcą, aby wszystko było funkcjonalne, łatwe w obsłudze – także jedzenie. Na popularności zyskuje trend convenience, zgodnie z którym jesteśmy gotowi wydać więcej, aby zapewnić sobie wygodę, a Maczfit idealnie się w ten trend wpisuje.

 

3. Które miesiące zwykle okazują się dla branży cateringów dietetycznych najłaskawsze? Czym według Pani obserwacji jest to spowodowane?

Największe wzrosty zamówień i przypływ nowych klientów obserwujemy na początku roku kalendarzowego. To czas noworocznych postanowień, w których prym od zawsze wiodą: redukcja wagi, przejście na zdrową dietę czy zwiększenie aktywności fizycznej. Kolejny widoczny skok liczby zamawianych diet zwykle zaczyna się przed wakacjami. Ma to oczywiście związek z tzw. sezonem bikini. Chcemy przygotować ciało na lato, odżywić je, sprawić, że nasza skóra będzie świetlista, a włosy błyszczące. W tych okresach co roku odnotowujemy wzrost sprzedaży i analiza zachowań konsumentów mówi nam, że w najbliższych latach to się nie zmieni.

 

4. O ile procentowo miesiące czerwiec-sierpień są słabsze od tych najbogatszych w liczbę zamówień?

Te miesiące nie są obecnie słabsze od pozostałych. Krzywa sezonowości ustabilizowała się, teraz bardziej przypomina linię poziomą z kilkoma peakami sprzedażowymi w roku. Możliwość dostawy diety do ponad 1500 miejscowości w kraju, jaką oferuje Maczfit, pozwala na zabranie jej w podróż służbową czy na wakacje. Nasi klienci mogą zamawiać posiłki cały rok i nie muszą przerywać diety, do której zwykle ciężko jest później powrócić. Catering dietetyczny Maczfit jest rozwiązaniem na tyle elastycznym, że sprawdza się długoterminowo.

 

5. Jakie działania podejmuje Maczfit, by zatrzymać klienta i pokazać, że urlop i zdrowa dietą mogą iść w parze?

Wielu Polaków, podobnie jak przed rokiem, wakacje spędzi w kraju. Jednym z najbardziej obleganych w sezonie letnim rejonów jest Półwysep Helski, dlatego już od 1 lipca Maczfit będzie realizować dostawy na tamtejsze campingi. Na liście letnich dostaw  pojawią się: Hel, Jurata, Jastarnia, Kuźnica, Chałupy, Władysławowo, a także chętnie odwiedzane Puck, Żelistrzewo i Połchowo. Nie zapomnieliśmy też o tych, którzy lubią odwiedzać południe Polski – Zakopane i Nowy Targ to miejscowości, do których również można zamówić dostawę. A w razie zmiany wakacyjnych planów, w każdej chwili i z każdego miejsca można zmienić adres dostawy na jedną z setek miejscowości w kraju. Wystarczy skorzystać z aplikacji, która umożliwia łatwe zarządzanie dietą: zmianę kaloryczności, usuwanie i domawianie posiłków, gdziekolwiek jesteśmy i o każdej porze. Oferujemy naszym klientom nowoczesne i intuicyjne narzędzia, które każdy ma w zasięgu ręki – dajemy im możliwość wyboru i  elastyczność, jakiej potrzebują, zwłaszcza, kiedy są na urlopie i nie mają dostępu do komputera. Na każdym kroku udowadniamy, że Maczfit to rozwiązania, które nadążają za zmieniającymi się potrzebami konsumentów i sprawdzają się przez cały rok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie Biuro prasowe
2024-10-29 | 06:00

Udar mózgu - szybka reakcja może uratować życie

Udar mózgu to zdarzenie, które zabiera zdrowie, sprawność, a czasem nawet życie. Może dotknąć każdego - jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i głównym
Zdrowie Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.
2024-10-24 | 18:00

Zmiana czasu na zimowy już w ten weekend.

Badania pokazują, że kiedy dni stają się krótsze - zmniejszona ekspozycja na światło dzienne może wpływać na nasz nastrój. Okres po zmianie czasu, wraz
Zdrowie enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy
2024-10-15 | 16:00

enel-med na konferencji „VITAzdrowie” zgromadził ponad 300 lekarzy

Centrum Medyczne ENEL-MED po raz kolejny wspiera rozwój zawodowy lekarzy, organizując wielodyscyplinarne projekty edukacyjne. Ostatnia konferencja „VITAzdrowie. O prewencji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.