Zdrowie w organizacji - nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie
Rada ds. Komunikacji Zdrowia Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Komunikacji (EACA) informuje o opublikowaniu broszury zatytułowanej „Zdrowie w organizacji – nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie”. Publikacja jest wspólnym dziełem członków Rady – ekspertów w dziedzinie komunikacji zdrowotnej – oraz Sir Cary'ego Coopera, profesora Psychologii Zdrowia i Organizacji w Szkole Alliance MBS Uniwersytetu Manchesterskiego. Zbadali oni kluczowe czynniki mające wpływ na zdrowie w organizacji oraz jej sukcesy, tak w miejscu pracy, jak i poza nim.
Broszura zawiera przykłady najlepszych praktyk stosowanych przez najważniejsze agencje z obszaru komunikacji. Zwraca jednocześnie uwagę na sześć kluczowych obszarów, które organizacje z różnych branż powinny uwzględnić, chcąc poprawić wyniki, zwiększyć satysfakcję pracowników i podwyższyć efektywność. Do obszarów tych należą: przywództwo, ukierunkowanie, zdrowie i dobrostan, innowacje, uczenie się i rozwój oraz warunki w miejscu pracy.
Publikacja broszury „Zdrowie w organizacji – nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie”, to kamień milowy w rozwoju branży, szczególnie w kontekście występującego obecnie niedoboru pracowników oraz tzw. Wielkiej Rezygnacji (zjawiska masowej rezygnacji z pracy na skutek pandemii Covid-19).
„Jesteśmy głęboko przekonani, że sukces agencji czy każdej innej firmy zależy od efektywności jej działania na poziomie organizacji i od dobrego samopoczucia jej pracowników” – podkreśla Philip Chin, przewodniczący Rady ds. Komunikacji Zdrowia EACA. „Publikacja jest cennym narzędziem i źródłem informacji. Będzie pretekstem do podjęcia ważnych rozmów między firmami i specjalistami chcącymi tworzyć solidne, zrównoważone organizacje, które swoich pracowników traktują priorytetowo i wspierają kulturę wzrostu, innowacji i dobrostanu”.
Pełna treść publikacji oraz kroki, które należy podjąć na rzecz wzmocnienia zdrowia w organizacji, dostępne są na stronie http://bitly.ws/Hs7w
O EACA
Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji (EACA) reprezentuje ponad 2500 organizacji z niemal 30 państw europejskich – instytucji, które bezpośrednio zatrudniają ponad 120.000 osób (agencji reklamowych, medialnych, cyfrowych, brandingowych i PR). EACA promuje uczciwe i skuteczne praktyki reklamowe oraz wysokie standardy zawodowe. Buduje też świadomość roli reklamy w gospodarce wolnorynkowej. Zachęca przy tym do ścisłej współpracy między agencjami, reklamodawcami i mediami w ramach europejskich organizacji reklamowych. EACA blisko współpracuje z instytucjami UE, by móc wspierać swobodę kreatywnej, odpowiedzialnej reklamy.
O Radzie ds. Komunikacji Zdrowia:
Rada ds. Komunikacji Zdrowia, będąca częścią EACA, zajmuje się rozwijaniem doskonałości i innowacji w komunikacji zdrowotnej. Radę współtworzą liderzy branży oraz eksperci – wspólnie kształtują przyszłość komunikacji medycznej, promując najlepsze praktyki w branży.
Branża weterynaryjna jest na drodze do szybkiego rozwoju
Polka bada możliwości naprawcze i procesy zapalne w mózgu
Jak zapobiegać wypaleniu zawodowemu wśród kierujących zespołami?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.