Zdrowie w organizacji - nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie

Rada ds. Komunikacji Zdrowia Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Komunikacji (EACA) informuje o opublikowaniu broszury zatytułowanej „Zdrowie w organizacji – nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie”. Publikacja jest wspólnym dziełem członków Rady – ekspertów w dziedzinie komunikacji zdrowotnej – oraz Sir Cary'ego Coopera, profesora Psychologii Zdrowia i Organizacji w Szkole Alliance MBS Uniwersytetu Manchesterskiego. Zbadali oni kluczowe czynniki mające wpływ na zdrowie w organizacji oraz jej sukcesy, tak w miejscu pracy, jak i poza nim.
Broszura zawiera przykłady najlepszych praktyk stosowanych przez najważniejsze agencje z obszaru komunikacji. Zwraca jednocześnie uwagę na sześć kluczowych obszarów, które organizacje z różnych branż powinny uwzględnić, chcąc poprawić wyniki, zwiększyć satysfakcję pracowników i podwyższyć efektywność. Do obszarów tych należą: przywództwo, ukierunkowanie, zdrowie i dobrostan, innowacje, uczenie się i rozwój oraz warunki w miejscu pracy.
Publikacja broszury „Zdrowie w organizacji – nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie”, to kamień milowy w rozwoju branży, szczególnie w kontekście występującego obecnie niedoboru pracowników oraz tzw. Wielkiej Rezygnacji (zjawiska masowej rezygnacji z pracy na skutek pandemii Covid-19).
„Jesteśmy głęboko przekonani, że sukces agencji czy każdej innej firmy zależy od efektywności jej działania na poziomie organizacji i od dobrego samopoczucia jej pracowników” – podkreśla Philip Chin, przewodniczący Rady ds. Komunikacji Zdrowia EACA. „Publikacja jest cennym narzędziem i źródłem informacji. Będzie pretekstem do podjęcia ważnych rozmów między firmami i specjalistami chcącymi tworzyć solidne, zrównoważone organizacje, które swoich pracowników traktują priorytetowo i wspierają kulturę wzrostu, innowacji i dobrostanu”.
Pełna treść publikacji oraz kroki, które należy podjąć na rzecz wzmocnienia zdrowia w organizacji, dostępne są na stronie http://bitly.ws/Hs7w
O EACA
Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji (EACA) reprezentuje ponad 2500 organizacji z niemal 30 państw europejskich – instytucji, które bezpośrednio zatrudniają ponad 120.000 osób (agencji reklamowych, medialnych, cyfrowych, brandingowych i PR). EACA promuje uczciwe i skuteczne praktyki reklamowe oraz wysokie standardy zawodowe. Buduje też świadomość roli reklamy w gospodarce wolnorynkowej. Zachęca przy tym do ścisłej współpracy między agencjami, reklamodawcami i mediami w ramach europejskich organizacji reklamowych. EACA blisko współpracuje z instytucjami UE, by móc wspierać swobodę kreatywnej, odpowiedzialnej reklamy.
O Radzie ds. Komunikacji Zdrowia:
Rada ds. Komunikacji Zdrowia, będąca częścią EACA, zajmuje się rozwijaniem doskonałości i innowacji w komunikacji zdrowotnej. Radę współtworzą liderzy branży oraz eksperci – wspólnie kształtują przyszłość komunikacji medycznej, promując najlepsze praktyki w branży.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.