Zdrowie w organizacji - nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie
Rada ds. Komunikacji Zdrowia Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Komunikacji (EACA) informuje o opublikowaniu broszury zatytułowanej „Zdrowie w organizacji – nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie”. Publikacja jest wspólnym dziełem członków Rady – ekspertów w dziedzinie komunikacji zdrowotnej – oraz Sir Cary'ego Coopera, profesora Psychologii Zdrowia i Organizacji w Szkole Alliance MBS Uniwersytetu Manchesterskiego. Zbadali oni kluczowe czynniki mające wpływ na zdrowie w organizacji oraz jej sukcesy, tak w miejscu pracy, jak i poza nim.
Broszura zawiera przykłady najlepszych praktyk stosowanych przez najważniejsze agencje z obszaru komunikacji. Zwraca jednocześnie uwagę na sześć kluczowych obszarów, które organizacje z różnych branż powinny uwzględnić, chcąc poprawić wyniki, zwiększyć satysfakcję pracowników i podwyższyć efektywność. Do obszarów tych należą: przywództwo, ukierunkowanie, zdrowie i dobrostan, innowacje, uczenie się i rozwój oraz warunki w miejscu pracy.
Publikacja broszury „Zdrowie w organizacji – nowa przewaga konkurencyjna w popandemicznym świecie”, to kamień milowy w rozwoju branży, szczególnie w kontekście występującego obecnie niedoboru pracowników oraz tzw. Wielkiej Rezygnacji (zjawiska masowej rezygnacji z pracy na skutek pandemii Covid-19).
„Jesteśmy głęboko przekonani, że sukces agencji czy każdej innej firmy zależy od efektywności jej działania na poziomie organizacji i od dobrego samopoczucia jej pracowników” – podkreśla Philip Chin, przewodniczący Rady ds. Komunikacji Zdrowia EACA. „Publikacja jest cennym narzędziem i źródłem informacji. Będzie pretekstem do podjęcia ważnych rozmów między firmami i specjalistami chcącymi tworzyć solidne, zrównoważone organizacje, które swoich pracowników traktują priorytetowo i wspierają kulturę wzrostu, innowacji i dobrostanu”.
Pełna treść publikacji oraz kroki, które należy podjąć na rzecz wzmocnienia zdrowia w organizacji, dostępne są na stronie http://bitly.ws/Hs7w
O EACA
Europejskie Stowarzyszenie Agencji Komunikacji (EACA) reprezentuje ponad 2500 organizacji z niemal 30 państw europejskich – instytucji, które bezpośrednio zatrudniają ponad 120.000 osób (agencji reklamowych, medialnych, cyfrowych, brandingowych i PR). EACA promuje uczciwe i skuteczne praktyki reklamowe oraz wysokie standardy zawodowe. Buduje też świadomość roli reklamy w gospodarce wolnorynkowej. Zachęca przy tym do ścisłej współpracy między agencjami, reklamodawcami i mediami w ramach europejskich organizacji reklamowych. EACA blisko współpracuje z instytucjami UE, by móc wspierać swobodę kreatywnej, odpowiedzialnej reklamy.
O Radzie ds. Komunikacji Zdrowia:
Rada ds. Komunikacji Zdrowia, będąca częścią EACA, zajmuje się rozwijaniem doskonałości i innowacji w komunikacji zdrowotnej. Radę współtworzą liderzy branży oraz eksperci – wspólnie kształtują przyszłość komunikacji medycznej, promując najlepsze praktyki w branży.
Sanofi wprowadza koncepcję pracy Work X 2.0.
Więcej pacjentów w gabinetach weterynaryjnych, rośnie świadomość opiekunów
Centrum Diagnostyczne 4DCenter otwiera się na Placu Zamkowym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.