Komunikaty PR

Znakomite wyniki MLEKOVITY za III kwartały br. - rekord przychodów coraz bliżej

2020-10-06  |  11:45
Biuro prasowe

Mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19, Grupa MLEKOVITA zakończyła III kwartał 2020 r. ze znakomitymi wynikami finansowymi. Zakładane na ten okres cele zostały znacznie przekroczone. Dynamiczny rozwój firmy, możliwy m.in. dzięki dokonywanym inwestycjom, oraz rosnący eksport wciąż umacniają MLEKOVITĘ na pozycji lidera sektora mleczarskiego w Europie Środkowo-Wschodniej.

Przychody firmy za trzy kwartały tego roku wyniosły ponad 4 mld zł. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o ok. 10%. Tak dobry wynik został osiągnięty m.in. dzięki eksportowi, którego wartość przekroczyła 1 mld zł, co oznacza wzrost sprzedaży eksportowej o 33% (porównując 9 miesięcy 2020 z tym samym okresem 2019 r.). Na eksport kierowanych jest 35% wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów, które są eksportowane do 167 krajów na świecie. Poza granice Polski codziennie wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Grupa MLEKOVITA jest m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.

– Wyniki, które MLEKOVITA wypracowała przez trzy kwartały tego roku, po raz kolejny potwierdzają, że przyjęta strategia rozwoju jest skuteczna. Na znakomite rezultaty składają się codzienna ciężka praca 15 tys. rolników dostarczających mleko i 5 tys. pracowników naszych 20 zakładów, najwyższa jakość oferowanych produktów oraz dobre zarządzanie. Już dzisiaj szacujemy, że mimo wyjątkowych wyzwań, na koniec roku osiągniemy kolejny rekord przychodów. Jesteśmy tego coraz bliżsi – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.

Nieodłącznym elementem rozwoju są inwestycje, dzięki którym MLEKOVITA może rozszerzać asortyment nie tylko o nowe warianty topowych produktów, ale także wprowadzać zupełnie nowe wyroby, dotąd nieprodukowane w Polsce. Strategia Grupy zakłada, że na koniec roku ich łączna wartość wyniesie 100 mln zł. Największą z nich jest trwająca w centrali w Wysokiem Mazowieckiem budowa mroźni wraz z magazynami o powierzchni 8 tys. m2 oraz niezbędną infrastrukturą, warta 40 mln zł. W oddziale w Pilicy firma jako pierwsza w Polsce uruchomiła linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych w dwóch brandach produktowych „MiaMu” i „Tereska” o wartości 4 mln zł. Natomiast w zakładzie w Świeciu powstała linia do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku o wartości 1,5 mln zł.

Firma inwestuje nie tylko w rozbudowę zakładów i linii produkcyjnych, ale także w CSR i ochronę środowiska. Grupa MLEKOVITA poczyniła szereg inwestycji prośrodowiskowych, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, wybudowała elektrociepłownię w zakładzie w Lubawie oraz nową kotłownię gazową w zakładzie w Morągu. Ważne jest także ograniczanie ilości tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów, m.in. poprzez zmniejszenie grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego. Pozwoli to MLEKOVICIE zredukować ilość tworzyw sztucznych aż o 100 tys. kg w skali roku.

Nie tylko inwestycje MLEKOVITY są w tym roku rekordowe. Od stycznia do września 2020 r. MLEKOVITA przekroczyła poziom 1,7 mld litrów skupionego mleka.

– Jako duma polskiej gospodarki stale podnosimy sobie poprzeczkę. Dzięki wszystkim prowadzonym inwestycjom oraz najwyższej jakości produktom możemy wychodzić naprzeciw ciągle zwiększającym się oczekiwaniom konsumentów, nie tylko w Polsce, ale i na świecie – podkreśla Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Pomiar poboru mleka w fabryce Hochland w Węgrowie Biuro prasowe
2024-07-30 | 12:00

Pomiar poboru mleka w fabryce Hochland w Węgrowie

Jednym z największych wyzwań współczesnych mleczarni są odbiory mleka, czyli pierwszy i zarazem kluczowy proces, dzięki któremu można rozpocząć produkcję serów.
Przemysł spożywczy Grupa Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju 2023
2024-07-29 | 10:00

Grupa Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju 2023

Długoterminowy projekt promujący praktyki rolnictwa regeneratywnego w uprawie ziemniaków, potwierdzenie celów klimatycznych przez inicjatywę Science Based Targets oraz opracowanie
Przemysł spożywczy Fanex prezentuje nowy sklep internetowy
2024-07-26 | 12:00

Fanex prezentuje nowy sklep internetowy

Fanex, wiodący producent sosów i dodatków kulinarnych, ogłasza uruchomienie nowej wersji swojego sklepu internetowego. Odświeżona całościowo platforma e-commerce, ma na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.