Komunikaty PR

Zrównoważony rozwój według HP – firma publikuje wyniki corocznego raportu

2020-07-22  |  15:00
Do pobrania info_pras ( 0.1 MB )

Firma poszerza działania promujące sprawiedliwość ekologiczną, równość i prawa człowieka.

Stawiając na zrównoważony rozwój, firma zwiększyła przychody ze sprzedaży o ponad 1,6 mld dolarów w roku finansowym 2019[1] — co stanowi wzrost o 69% w porównaniu z poprzednim rokiem.

 

Najważniejsze informacje „w pigułce”:

  • HP kontynuuje działania na rzecz różnorodności oraz integracji społecznej – 63% osób przyjętych do pracy w roku finansowym 2019 pochodziło z grup niereprezentowanych w wystarczającym stopniu; 40% nowych pracowników w skali globalnej stanowiły kobiety; firma przekroczyła cel dotyczący zatrudniania weteranów o 43%, w stosunku do pierwotnych założeń.
  • Dzięki programowi zwiększania różnorodności wśród dostawców ogólny wkład firmy w gospodarkę wyniósł 698 mln dolarów.[2]
  • Firma zobowiązała się do 2025 roku podwoić liczbę osób czarnoskórych i Afroamerykanów na stanowiskach kierowniczych; Fundacja HP obiecała zainwestować 500 000 dolarów w organizacje działające na rzecz sprawiedliwości społecznej w ramach szerszych działań na rzecz zwalczania rasizmu systemowego, a także 200% dopasowania datków pracowników.
  • Firma opublikowała inauguracyjny Raport na temat praw człowieka, aby zwiększyć jawność swoich działań oraz długoterminowy wpływ na społeczeństwo.
  • HP zobowiązało się do 2025 roku wyeliminować 75% używanych jednorazowych opakowań plastikowych, w porównaniu do stanu z 2018 roku.[3] Do projektu na rzecz ochrony lasów HP (HP Sustainable Forests Collaborative) dołączyli nowi partnerzy – Arbor Day Foundation, Chenming Paper, Domtar oraz New Leaf Paper Paper.

 

Firma HP Inc. opublikowała RAPORT (http://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=c06454646), podsumowujący jej działania w zakresie zrównoważonego rozwoju w 2019 roku, który przedstawia postępy organizacji w zakresie zwiększania różnorodności i integracji społecznej, zmniejszania ingerencji w środowisko naturalne oraz wsparcia dla społeczności na całym świecie.

Jednocześnie firma zobowiązała się do 2025 r. podwoić liczbę osób czarnoskórych i Afroamerykanów na stanowiskach kierowniczych.

Ogłoszono również plan eliminacji 75% jednorazowych opakowań plastikowych do 2025 roku, w ramach rozwoju niskoemisyjnej gospodarki obiegu zamkniętego.

Wysiłki mające na celu tworzenie długotrwałej pozytywnej zmiany na ludzi, planetę i społeczności są zintegrowane ze strategią biznesową i działaniami HP, i stają się coraz ważniejszym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe klientów. Dzięki działaniom firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju przychody wzrosły w 2019 roku o ponad 1,6 mld dolarów, co stanowi wzrost o 69% w porównaniu z 2018 rokiem. Odzwierciedla to rosnący biznesowy imperatyw przywództwa nastawionego na konkretny cel.

Kultura HP od dawna opiera się na przekonaniu, że to, w jaki sposób coś robimy, jest tak samo ważne, jak to, co robimy. Ostatnie wydarzenia odsłoniły dalej działający systemowy rasizm i głębokie nierówności, które pozostają plamą na społeczeństwie, czemu wszystkie firmy powinny bezwzględnie przeciwdziałać – powiedział Enrique Lores, Prezes i Dyrektor Generalny HP.

Szczególnie ważne jest, aby firmy rozliczały się i publicznie informowały o swoich działaniach – dodaje Lores. Tegoroczne dane pokazują, że HP robi znaczne postępy w wielu obszarach, a jednocześnie sygnalizują, na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę. Przykładowo, liczba pracowników czarnoskórych oraz pochodzenia afro-amerykańskiego nie jest dla nas satysfakcjonująca, dlatego podejmujemy dalsze działania w celu poprawy tej sytuacji. Chociaż przed nami jeszcze sporo ciężkiej pracy, jestem przekonany, że nasza kultura oparta na wartościach, która jednoczy nasze zespoły i naszych partnerów, pomoże nam przyspieszyć postęp i wspierać bardziej zrównoważone i sprawiedliwe społeczeństwo.

Różnorodność i integracja to podstawa

HP prowadzi kulturę różnorodności i integracji na wszystkich poziomach firmy i pozostaje zaangażowane w walkę z nierównościami rasowymi. Rada dyrektorów HP nadal stanowi najbardziej zróżnicowaną społecznie radę ze wszystkich amerykańskich firm technologicznych, składając się z 42% kobiet i 58% mniejszości rasowych. W 2019 r. 63% osób zatrudnionych w USA pochodziło z niereprezentowanych w wystraczającym stopniu grup, w tym kobiet, grup etnicznych, weteranów i osób niepełnosprawnych (w porównaniu z 57% w 2018 r.). HP przekroczyło swoje pierwotne założenia zatrudniając o 43% więcej weteranów niż planowano. Z kolei 40% nowych pracowników w Stanach Zjednoczonych stanowiły mniejszości, w porównaniu z 32% w 2018 roku.

Na całym świecie 40% wszystkich zatrudnionych w HP w 2019 r. stanowiły kobiety, a w ramach programu różnorodności dostawców (Global Supplier Diversity) wydano 374 miliony dolarów u małych
i zróżnicowanych kulturowo dostawców, w tym firm prowadzonych przez mniejszości narodowe czy też właśnie kobiety, przyczyniając się tym samym do ogólnego oddziaływania gospodarczego na 698 mln dolarów.

Na początku tego roku HP ponownie zaangażowało się w CEO Action for Diversity and Inclusion, największe przedsięwzięcie kierowane przez CEO na rzecz różnorodności i integracji w miejscu pracy. Fundacja HP ​​zobowiązała się do przekazania 500 000 dolarów organizacjom zajmującym się sprawiedliwością społeczną, aby stawić czoła oraz zwalczać rasizm i nierówności w społeczeństwie.

Ponadto HP współpracuje z Girl Rising, globalną organizacją non-profit zajmującą się zapewnianiem edukacji kobietom i dziewczętom niezależnie od ich pochodzenia. W ramach wyzwania My Story: The 2020 Storytelling Challenge popularyzuje historię młodych liderów walczących o prawa człowieka, sprawiedliwość rasową , równość płci i lepszą edukację dla dziewcząt.

Świat bez odpadów?

Każdego roku na całym świecie produkuje się trzysta milionów ton tworzyw sztucznych, z czego połowa to produkty jednorazowego użytku, a 91% nie jest poddawanych recyklingowi. Ponadto, w związku z pandemią COVID-19, obserwuje się wzrost popytu na opakowania, które stanowią znaczną część wszystkich produkowanych odpadów i mogą mieć negatywny wpływ na kondycję naszej planety i jej mieszkańców. Dlatego właśnie firma HP postawiła przed sobą nowy cel – do 2025 roku wyeliminować 75% jednorazowych opakowań plastikowych. Dotyczy to głównie opakowań sprzętu i będzie możliwe dzięki przejściu na materiały wyściełające z formowanego włókna.

Strategia HP w zakresie ekologicznych opakowań zmierza do wyeliminowania zbędnych tworzyw sztucznych i innych potencjalnie szkodliwych materiałów wszędzie tam, gdzie to możliwe. W roku 2019 firma HP podjęła decyzję o pozbyciu się plastikowych zacisków do przewodów zasilających oraz plastikowych torebek na dokumenty w opakowaniach sprzętu. Firma przeszła również na alternatywne, oparte na papierze surowce, które łatwiej poddać recyklingowi. Aby przyspieszyć ten proces, HP rezygnuje z wykonanych z plastikowej pianki materiałów wyściełających do opakowań notebooków, komputerów stacjonarnych i monitorów na rzecz wyrobów produkowanych ze 100-procentowej pulpy celulozowej. Opisana zmiana pozwoliła w zeszłym roku na wyeliminowanie 933 ton ekspandowanej pianki plastikowej, którą trudno jest poddać recyklingowi.

W obszarze urządzeń drukujących firma HP ograniczyła w 2019 roku stosowania pianki plastikowej o 40%, eliminując ponad 95 ton tego materiału wyłącznie dzięki przeprojektowaniu opakowania jednego z modeli drukarek. Drukarka HP Tango Terra, wypuszczona na rynek w 2019 roku, to pierwsza drukarka HP bez opakowań z tworzyw sztucznych. Stosowane zwykle plastikowe pianki i torby zastąpiono połączeniem materiałów wyściełających z pulpy celulozowej oraz pakowego papieru pergaminowego. Jeśli chodzi o druk 3D, firma HP ogłosiła niedawno dostępność nowego materiału polipropylenowego (PP), który umożliwia ograniczenie odpadów dzięki możliwości ponownego wykorzystania pozostałości proszku nawet w 100%.

Firma HP zwiększa również stopień wykorzystania wtórnych tworzyw sztucznych w całej swojej ofercie urządzeń drukujących i komputerów osobistych. W 2019 roku wykorzystano ponad 25 000 ton wtórnego plastiku poużytkowego do produkcji wspomnianych produktów, co stanowi 9% wykorzystywanych ogółem tworzyw sztucznych. HP pracuje obecnie nad zwiększeniem tego odsetka do 30% do 2025 roku. HP pozyskało również ponad 771 000 kg plastiku z recyklingu, który został wykorzystany do produkcji notebooków, monitorów, mobilnych stacji roboczych i Chromebooków klasy korporacyjnej. Dodatkowo, firma może pochwalić się 111 złotymi i 268 srebrnymi certyfikatami w ramach rejestru etykiety ekologicznej EPEAT dla swoich produktów – to więcej niż jakakolwiek inna firma w branży komputerowej, dzięki czemu posiada ona najbardziej ekologiczną ofertę komputerów PC na świecie.[4]

W trosce o ochronę lasów

W 2019 roku firma HP nawiązała współpracę z organizacją World Wildlife Fund (WWF). Ich wspólny projekt zmierza do odtworzenia, ochrony i konserwacji niemal 81 000 hektarów terenów leśnych.
W ciągu pięciu lat firma HP przekazała na rzecz funduszu WWF 11 mln dolarów, aby pomóc
m.in. w odtworzeniu części zagrożonego lasu atlantyckiego na terenie Brazylii oraz poprawić jakość zrównoważonego zarządzania państwowymi gospodarstwami rolnymi i plantacjami leśnymi w Chinach.

W celu przyspieszenia działań na rzecz odbudowy lasu, HP uruchomiło także projekt HP Sustainable Forest Collaborative, a starania te zainspirowały fundację Arbor Day Foundation, Chenming Paper, Domtar oraz New Leaf Paper do współpracy. Współpraca międzybranżowa świadczy o naukowym
i praktycznym podejściu do utrzymania zdrowych ekosystemów leśnych.

Społeczeństwo otwarte na nowe wyzwania

Wysokiej jakości edukacja jest jednym z praw człowieka, a technologia może pomóc w wyrównywaniu szans. Od 2015 roku firma HP dotarła do ponad 28 mln uczniów i uczących się dorosłych, a do 2025 roku planuje zapewnić lepsze efekty edukacji dla 100 mln ludzi na całym świecie. Prowadzony przez Fundację HP program HP LIFE kształci bezpłatnie przedsiębiorców, uczniów i uczących się dorosłych w dziedzinie kluczowych kwalifikacji biznesowych i informatycznych – wszystko to dzięki specjalistycznym kursom internetowym oraz szkoleniom na żywo. Od 2012 roku w programie HP LIFE wzięło udział ponad 800 000 użytkowników, a do roku 2025 liczba ta ma wzrosnąć do 1 mln (w porównaniu do stanu z 2016 roku).

Zapewnienie dostępu do technologii, narzędzi i materiałów wspierających edukację dla ludzi z całego świata to kluczowa strategia działań HP w zakresie zrównoważonego rozwoju. W roku 2019 do szkół na całym świecie wysłano 6,3 mln komputerów osobistych.

Obecnie walcząc z pandemią COVID-19 , w ramach szerokiej gamy inicjatyw, firma HP wraz z Fundacją HP zobowiązały się do przekazania produktów i darowizn o szacunkowej wartości 8 mln dolarów w celu wsparcia hybrydowych metod kształcenia i społeczności lokalnych.

 

Więcej informacji

  • Sustainable Impact Website: http://www8.hp.com/us/en/hp-information/global-citizenship/index.html
  • Diversity & Inclusion Website: https://www8.hp.com/us/en/hp-information/about-hp/diversity/index.html
  • Sustainable Impact report (link to downloadable PDF): https://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=c06601778
  • Sustainable Impact Executive Summary: http://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=c05179523
  • Inaugural Human Rights Progress report: https://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=c06637329
  • Sustainable Impact Press Kit: https://press.hp.com/us/en/press-kits/2020/standing-up-sustainable-impact.html
  • Sustainable Impact Overview Video: https://youtu.be/gi94CyuWAoA
  • Sustainable Impact Planet Video: https://youtu.be/LC9ll7XfCBA

 


[1] W 2019 roku firma HP zarejestrowała przychody o wartości 1,63 mld dolarów (ogólna wartość kontraktów), w przypadku których kryteria zrównoważonego rozwoju stanowiły znaczący czynnik i były aktywnie wspierane przez organizację HP ds. zrównoważonego rozwoju i zgodności; stanowi to wzrost o 69 % w stosunku do ponad 900 mln dolarów w 2018 roku.

[2] Produkty i usługi od charakteryzujących się różnorodnością dostawców HP oraz ich łańcuchów dostaw.

[3] Odsetek wyeliminowanych pierwotnych opakowań plastikowych (według wagi) na dostarczoną jednostkę. Z wyłączeniem opakowań wtórnych i transportowych. Obejmuje opakowania komputerów osobistych i urządzeń drukujących HP. Nie obejmuje opakowań następujących produktów: urządzeń działu rozwiązań graficznych poza drukarkami PageWide XL i DesignJet, urządzeń do drukowania 3D, materiałów eksploatacyjnych do drukowania, produktów odnowionych oraz akcesoriów, takich jak opcjonalne urządzenia innych producentów, produkty pakowane oddzielnie oraz opcje posprzedażowe.

[4] Dotyczy komputerów osobistych, stacji roboczych i monitorów HP wyprodukowanych po 31 stycznia 2019 roku. W oparciu o najwyższą liczbę złotych i srebrnych certyfikatów EPEAT® przyznanych dzięki spełnieniu wszystkich wymaganych kryteriów i zdobyciu 50-74% opcjonalnych punktów w przypadku srebrnego certyfikatu EPEAT® oraz 75-100% opcjonalnych punktów w przypadku złotego certyfikatu EPEAT® zgodnie z normą IEEE 1680.1-2018 EPEAT®. Status może różnić się w zależności od danego państwa. Więcej informacji uzyskać można pod adresem www.epeat.net.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku
Ochrona środowiska Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
2024-12-18 | 01:00

Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Producenci drobiu obawiają się liberalizacji handlu z Mercosurem i Ukrainą. Ostrzegają przed zagrożeniem dla bezpieczeństwa żywnościowego w UE

Umowa o wolnym handlu z krajami Mercosur może się okazać zagrożeniem dla polskich i europejskich producentów drobiu – ocenia Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza. Dziś 25 proc. mięsa z piersi kurczaka spożywanego w UE pochodzi z krajów spoza Wspólnoty – ocenia AVEC. Dodatkowy kontyngent z krajów Ameryki Południowej w wysokości 180 tys. t oznacza, że łącznie importowalibyśmy do UE 1,1 mln t mięsa drobiowego. Unijnych producentów niepokoją też stosunki handlowe z Ukrainą.

Prawo

Eksperci apelują o zmiany w konstrukcji podatków od nieruchomości. Danina od wartości byłaby bardziej sprawiedliwa i transparentna

Polska jest jednym z nielicznych unijnych państw, gdzie wysokość podatku od nieruchomości zależy od jej powierzchni, a nie wartości. Dyskusja nad zmianą systemu toczy się w Polsce od kilku dekad, ale hamują ją przede wszystkim obawy społeczne o wzrost daniny. Eksperci jednak przekonują, że podwyżki podatku od nieruchomości nie muszą iść w parze ze zmianą, a nowe rozwiązanie byłoby bardziej sprawiedliwe i z korzyścią dla transparentności rynku oraz samorządów.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.