Komunikaty PR

Puszkarzewicz: „Spodziewamy się ożywienia współpracy"

2018-03-09  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Piotr Hajdecki
Business Finland

c/o Ambasada Finlandii, ul. Chopina 4/8
00-559 Warszawa
piotr.hajdecki|businessfinland.fi| |piotr.hajdecki|businessfinland.fi
+48508983253
www.businessfinland.fi
Do pobrania jpg ( 5.06 MB )

W czwartek (8 marca 2018) importerzy i dystrybutorzy sprzętu, maszyn i technologii rolniczych oraz przedstawiciele producentów rolnych spotkali się w Warszawie z fińskimi firmami poszukującymi partnera w Polsce.

Wiele polskich firm jest zainteresowanych kontynuacją rozmów i poprosili o złożenie formalnych ofert.” – mówi Elina Puszkarzewicz, dyrektor programu Agrotechnology from Finland. „Spodziewamy się ożywienia współpracy w obszarze technologii rolniczych między firmami z Polski i Finlandii. O postępach będziemy Państwa na bieżąco informować.” – dodaje Puszkarzewicz.

Łącznie w Warszawie doszło do 29 indywidualnych spotkań. Jak informują organizatorzy, największym zainteresowaniem firm polskich cieszyła się oferta firmy FIGEN, wiodącego fińskiego dostawcy materiału genetycznego dla hodowli trzody chlewnej, firmy MPH PRODUCTS, dostawcy sprzętu rolniczego, maszyn dla leśnictwa i gospodarki komunalnej oraz firmy JPT-INDUSTRIA, dostawcy modułowych mieszalni pasz dla gospodarstw rolnych.

W grupie fińskich firm znalazły się ponadto: DEMECA, dostawca rozwiązań dla hodowli bydła, m.in. rozwiązań dla gospodarki obornikiem, wentylacji obiektów inwentarskich, automatyki i systemów kontroli oraz produkcji biogazu rolniczego, FARMTOOLS – jeden z czołowych producentów zbiorników na paliwo w Finlandii oraz ANTTI-TEOLLISUUS – firma dostarczająca produkty i rozwiązania do suszenia, magazynowania i przetwórstwa zbóż, której szczególną specjalizacją są mobilne suszarnie zbóż.

Dzień wcześniej goście wysłuchali prezentacji na temat polskiego sektora rolnego: Grzegorz Kędzierski, z firmy Pellon, dostarczającej systemy do płynnego żywienia trzody chlewnej, przedstawił doświadczenia firmy na rynku polskim, Maciej Piskorski, dyrektor dywizji AGRO w banku BGŻ BNP Paribas zaprezentował modele finansowania inwestycji rolniczych w Polsce, Bartosz Góźdź, członek zarządu Polskich Zakładów Zbożowych sp. z o.o., należących do grupy Farmutil HS przedstawił strukturę i działalność grupy Farmutil HS w Polsce, Krzysztof Janiak, zastępca dyrektora Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie zaprezentował Sieć na Rzecz Innowacji w Rolnictwie a Katarzyna Skrzymowska z Polskiego Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej POLSUS omówiła działalność związku..

W Warszawie działa biuro Business Finland, które udziela informacji o fińskich technologiach i rozwiązaniach dla rolnictwa. Biuro obsługuje interesantów w języku polskim.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo BRAK ZDJĘCIA
2018-08-09 | 01:00

Susza nie wszystkich straszy

Jednym z najpoważniejszych zagrożeń dla upraw rolnych jest w tym roku susza. W jej wyniku ucierpiało ok. 4 mln ha upraw, a pod koniec czerwca zagrożonych nią było 94% gmin. 89,4% spośród wszystkich rolników w Polsce,
Rolnictwo Nowe ocynkowane przyczepy z Cynkometu
2018-07-27 | 13:40

Nowe ocynkowane przyczepy z Cynkometu

Dwa nowe typy 14-tonowych przyczep wprowadza na rynek Cynkomet z Czarnej Białostockiej. Premiera maszyn będzie miała miejsce na wrześniowych targach  Agro Show 2018. Przyczepy
Rolnictwo Kolejny sezon sprzedaży Oxytree zakończony
2018-07-27 | 12:00

Kolejny sezon sprzedaży Oxytree zakończony

Coraz więcej plantacji o coraz większej powierzchni Oxytree pojawiły się w Polsce w 2015 roku i wciąż traktowane są na rynku jako nowość. Pomimo tego, w ciągu zaledwie 3 lat, powstało

Kalendarium

31 sierpnia
4 września

Patronat Newserii

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria realizując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia.

> Zobacz pełne informacje o naszej ofercie.

Motoryzacja

Podkarpackie chce przyciągać kolejnych inwestorów. Region stawia na innowacyjne i dobrze płatne miejsca pracy

Podkarpackie, które już w tej chwili plasuje się w gronie krajowych liderów innowacyjności, chce przyciągać kolejnych inwestorów i tworzyć dobrze płatne miejsca pracy. Jednymi z najbardziej perspektywicznych branż są motoryzacja oraz informatyka, w tym przyszłościowy sektor gamingowy. Obok lotnictwa i jakości życia należą one do inteligentnych specjalizacji regionu.

Praca

Polska drugim po Rosji zarobkowym krajem najchętniej wybieranym przez Ukraińców. Średnio spędzają u nas 3–4 miesiące

Obywatele Ukrainy pracują w Polsce średnio trzy, cztery miesiące, ale jest to bardzo intensywny czas. Jak wynika z badań Grupy Progres, w ubiegłym roku liczba godzin roboczych pracownika tymczasowego z Ukrainy wynosiła w tym okresie 533, czyli o 177 więcej niż w przypadku pracowników z Polski. Najbardziej aktywni zawodowo są Ukraińcy w wieku 31–40 lat. Polska jest drugim – po Rosji – krajem, w którym chcą pracować nasi wschodni sąsiedzi.

Media i PR

Technologia wypiera sondaże. Polscy naukowcy dzięki zaawansowanej analizie danych mogą dokładniej prognozować wyniki wyborów

Badacze z Uniwersytetu Warszawskiego wykorzystują zaawansowaną analizę danych do prognozowania wyników wyborów, nastrojów społecznych czy trendów gospodarczych. W tym celu wyszukują i przetwarzają ogólnodostępne artykuły, wpisy na blogach i forach, a dzięki dużo większej próbie badawczej uzyskiwane przez nich wyniki są dokładniejsze nawet od oficjalnych sondaży czy prognoz. Ta metoda może również znaleźć zastosowanie w biznesie, m.in. do prognozowania rozwoju trendów technologicznych czy branż, w które warto inwestować.

XXVIII Forum Ekonomiczne 2018

Handel

Co czwarty Polak kupuje ekologiczne kosmetyki. To efekt coraz silniejszego trendu slow life

Brak parabenów, silikonów, detergentów, surowców z roślin genetycznie modyfikowanych i sztucznych barwników sprawia, że ekokosmetyki zyskują coraz większe uznanie konsumentów. Sięga po nie 25 proc. klientów, częściej kobiety – blisko 40 proc. Kosmetyki naturalne stanowią kilka procent rynku kosmetycznego w Polsce, jednak ze względu na silny trend slow life ich sprzedaż stale rośnie. Choć do Europy Zachodniej sporo nam jeszcze brakuje, to patrząc na ilość ekologicznych targów czy restauracji wege, szybko będziemy ją gonić – podkreślają eksperci.