Komunikaty PR

Izotermiczne pojemniki NFC. Temperatura pod ścisłą ochroną

2017-02-28  |  16:15
Biuro prasowe

Podczas ostatniego Temperature Controlled Logistics Congress w Londynie (31 stycznia br.)  Blulog, specjalizujący się w opracowywaniu rozwiązań monitoringu łańcucha zimna za pomocą technologii NFC, ogłosił wraz z francuskim partnerem Emball'iso współpracę w zakresie produkcji opakowań kontrolujących temperaturę w transporcie. Francuska marka zajmuje się projektowaniem, produkcją oraz testami opakowań dla produktów wrażliwych na temperaturę.

 

Istota temperatury w transporcie

Monitoring temperatury w procesie transportu wielu produktów jest sprawą kluczową, bowiem pozwala zweryfikować, czy podczas przewozu nie zostały utracone ich właściwości. Szczególnie istotne jest to w przypadku takich produktów jak leki czy materiały biologiczne, gdzie nawet delikatne wahania temperatury mogą spowodować ich uszkodzenie. Jednymi z produktów wyjątkowo podatnych na warunki atmosferyczne są leki cytotoksyczne, które wymagają użycia specjalnych pojemników - mówi Jérémy Laurens, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Blulog. – Podczas całego procesu transportowego leki powinny być utrzymywane w temperaturze od 2 do 8°C. Wahania poza ten zakres spowodowałby obniżenie bądź utratę ich właściwości – dodaje.

Blulog i Emball'iso rozpoczęły współpracę w zakresie rozwiązań nad niezawodnym i innowacyjnym systemem monitorującym transport produktów w ubiegłym roku. - Nasze zespoły mają komplementarną wiedzę i umiejętności, które umożliwiły nam rozpoczęcie projektu pozwalającego monitorować podczas transportu produkty wrażliwe na wahania temperatur - wyjaśnia Yann Martin, Globalny Dyrektor Sprzedaży w Emball'iso.

 

Innowacyjne rozwiązanie zapewniające prosty i skuteczny transport leków

Klient otrzymuje gotowy do użytku pojemnik izotermiczny wyposażony we wstępnie zaprogramowany rejestrator NFC. Jedyne co musi zrobić, to przygotować produkty do wysyłki i po wybraniu odpowiedniego profilu w aplikacji, włożyć logger wraz z produktami do pojemnika. Podczas transportu temperatura mierzona jest zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz opakowania. Przy odbiorze, w celu zapewnienia najwyższego bezpieczeństwa i transparentności procesu, przedstawiciel firmy transportowej lub bezpośrednio klient skanuje opakowanie za pomocą smartfona lub czytnika, a dane zostają przesłane do chmury. Odbywa się to bez otwierania opakowań, zapewniając możliwość utrzymania właściwiej temperatury dla leków podczas transportu.

Kolejnym istotnym aspektem jest fakt, że odbiorca nie musi usuwać rejestratora z pojemnika, by uzyskać dostęp do danych. Tym samym nie ma ryzyka utraty bądź zapomnienia o zainstalowanym w opakowaniu urządzeniu. Gdy produkty zostaną dostarczone, pojemniki są wykorzystywane ponownie. - Nasze rozwiązane w szczególności nadaje się do transportu szczepionek, leków i różnego typu produktów biotechnologicznych – wskazuje Jérémy Laurens.

 

Bezpieczna i prosta aplikacja w chmurze

Rozwiązanie zaproponowane przez Blulog opiera się na urządzeniach wielkości karty kredytowej, wykorzystujących technologię NFC. Taki rejestrator jest w stanie zbadać temperaturę z dokładnością +/- 0,2°C od 0 do 30°C +/-0,4°C, a w szerszym zakresie nawet od -40 do +60°C. Używając aplikacji, można dodatkowo wygenerować dla każdego loggera indywidualny certyfikat kalibracyjny. Ponadto, podczas całego transportu istnieje możliwość monitorowania także geolokalizacji, a w momencie dostawy wysyłający otrzymuje wysłany automatycznie raport PDF, stanowiący potwierdzenie odbioru produktów. Pozwala to na transparentną kontrolę całego procesu logistycznego wraz z dokładnymi informacjami na temat czasu i warunków, w jakich był przewożony dany produkt. Istnieje również możliwość skorzystania z aplikacji webowej, na której znajdują dane i analizy wraz z kompletną historią monitorowanych parametrów.

 

Unikalne i inteligentne opakowanie NFC

Warto wspomnieć, że informacje przesyłane z rejestratora do chmury są także szyfrowane, co zapewnia ich bezpieczeństwo i uniemożliwia dostanie się w niepowołane ręce czy modyfikacje. Blulog opracował odpowiednią konfigurację API współpracującą z już istniejącymi systemami IT i ERP. Rozwiązanie jest tanie i pozwala na wielokrotne użycie.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Dachser z nowym cross-dockiem w Strykowie Biuro prasowe
2019-01-18 | 12:30

Dachser z nowym cross-dockiem w Strykowie

Dachser, globalny operator logistyczny, rozbudował terminal przeładunkowy pod Łodzią. Na terenie strykowskiego oddziału stanął nowy magazyn cross-dockowy, co oznacza zwiększenie tamtejszej
Transport Dachser dla Puky: dziecięca radość na kółkach
2019-01-16 | 12:30

Dachser dla Puky: dziecięca radość na kółkach

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych, realizuje dostawy na terenie całej Europy dla Puky - niemieckiego producenta pojazdów dla dzieci. Dzięki współpracy
Transport BRAK ZDJĘCIA
2019-01-11 | 01:00

ABC Przewoźnika: Co przewoźnik powinien wiedzieć planując kabotaż za Odrą

  ABC Przewoźnika Co przewoźnik powinien wiedzieć planując kabotaż za Odrą     Firmy transportowe prowadzące działalność na

CES 2019

Infrastruktura

Budownictwu dokucza wzrost kosztów pracy i materiałów. Nie ma jednak dużego zagrożenia dla realizacji projektów infrastrukturalnych

Aspekty formalno-prawne związane z urzędniczą biurokracją i zmianami w przepisach pozostają jedną z największych bolączek przy realizacji projektów drogowych. Kolejną są problemy typowe dla tzw. górki inwestycyjnej, czyli wzrost cen materiałów i kosztów pracy. Jednak przyjęcie formuły waloryzacji przyszłych kontraktów – na co od dawna naciskała branża budowlana – pozwoli firmom ofertować i budować bez obaw o wzrost kosztów – ocenia Jarosław Wielopolski, prezes Multiconsult Polska. Budownictwo jest jedną z branż, które najdotkliwiej odczuwają brak siły roboczej – brakuje zarówno inżynierów, jak i robotników.

Przemysł

Słabnąca koniunktura w Europie odbije się w 2019 roku także na polskiej gospodarce. Na 5-proc. wzrost PKB nie ma co liczyć

Wojna handlowa między Stanami Zjednoczonymi a Chinami wywiera negatywny wpływ na globalne gospodarki. Spadają zamówienia w przemyśle, przez co pogarszają się nastroje zarówno przedsiębiorców, jak i inwestorów. Zdaniem Rafała Sadocha z DM mBanku także polska gospodarka, która zanotowała szybki rozwój w 2018 roku, odczuje skutki tego procesu. Jak duże, zależeć będzie od wyniku negocjacji między dwoma mocarstwami.

Handel

Lotniska i dworce coraz mocniej stawiają na działalność niezwiązaną z transportem. To już ponad połowa ich przychodów

Maksymalne wykorzystanie komercyjnej przestrzeni to dla portów lotniczych i dworców ważna część modelu finansowania. W przypadku lotnisk dochody z najmu powierzchni, wyniki sprzedażowe z reklam czy stref wolnocłowych odpowiadają nawet za 40–60 proc. całości przychodów. Tą drogą podążają też koleje, planując modernizację dworców. Komercjalizacja takich obiektów i odpowiednia oferta handlowo-usługowa pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby podróżnych. Nowo budowane obiekty są też coraz częściej bezpośrednio połączone z dużymi galeriami handlowymi, stanowiąc jeden z centralnych punktów miasta. 

Transport

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę

Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.