Newsy

AGD produkowane w Polsce coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Konsumenci oczekują inteligentnych rozwiązań

2019-04-05  |  06:21
Mówi:Paweł Rydz, dyrektor marketingu Amica

Andrzej Sas, wiceprezes ds. sprzedaży eksportowej, Amica

  • MP4
  • Polacy kochają gotować, ale w codziennym życiu stawiają raczej na odgrzewanie, odsmażanie i szybkie przygotowywanie posiłków – wynika z szeroko zakrojonych badań konsumenckich, które przeprowadziła firma Amica. W odpowiedzi na te potrzeby jeden z największych producentów AGD wprowadził nową linię sprzętów, m.in. automatycznie otwierane piekarniki oraz okapy sterowane gestem. Polscy producenci prześcigają się w ostatnich latach w tworzeniu technologii ułatwiających życie. Inteligentne i intuicyjne sprzęty made in Poland zaczynają królować w domach nie tylko w Polsce, lecz także za granicą.

    Wszystkie nowe technologie, które wprowadzamy na rynek, muszą pozytywnie wpływać na życie ich użytkowników. Tworząc je, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i klientów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Andrzej Sas, wiceprezes ds. sprzedaży w Amica Handel i Marketing.

    Producenci AGD prześcigają się w tworzeniu technologii, które ułatwiają codzienne życie. Tego oczekują sami konsumenci, którzy chcą, żeby domowe sprzęty były inteligentne, intuicyjne w obsłudze, a nawet wyręczały użytkownika. Stąd w polskich kuchniach zaczynają królować coraz bardziej zaawansowane technologicznie urządzenia, które oferują przydatne i użyteczne funkcje.

    Na bazie ubiegłorocznych badań po raz pierwszy dostaliśmy bardzo ciekawe insighty konsumenckie odnośnie trendów, tego, jak i co gotujemy, ile czasu spędzamy w kuchni i co jest w niej potrzebne. O ile wszyscy Polacy lubią gotować, co potwierdza popularność kuchennych show w telewizji, o tyle w codziennym życiu stawiamy raczej na odgrzewanie, odsmażanie oraz szybką obsługę sprzętów, żeby móc szybko przygotować posiłek – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

    Na podstawie wyników badań konsumenckich powstała nowa linia urządzeń AGD do zabudowy Amica X-type, prezentowana premierowo podczas Międzynarodowej Wystawy Elektroniki Użytkowej i Sprzętu AGD w Berlinie (IFA) w 2018 roku.

    Na podstawie badań doszliśmy do wniosku, że w pierwszej kolejności musimy spełnić podstawową potrzebę, która kryje się za użytkowaniem piekarnika, a zatem jakość wypieku i przygotowanych potraw. W drugiej kolejności skupiliśmy się na cechach funkcjonalnych takich jak OpenUp!, czyli automatyczne otwieranie drzwi, sterowanie dotykowe, funkcja pieczenia na parze. Na to nakłada się element estetyczny, bo piekarnik, lodówka czy okap muszą ładnie wyglądać i wkomponowywać się w charakter kuchni – wymienia Andrzej Sas.

    Żeby otworzyć drzwiczki piekarnika, wystarczy delikatnie dotknąć uchwyt, np. łokciem, a piekarnik otworzy się automatycznie. To funkcja przydatna np. w sytuacji, kiedy użytkownik trzyma w rękach ciężką blachę. Nowością jest też BakingPro System, zaprojektowany z myślą o podniesieniu jakości wypieków, oparty na szeregu użytecznych rozwiązań w konstrukcji piekarnika.

    Kolejna innowacja to pierwszy na rynku okap sterowany gestem – bez pilota i bez dotyku. Wystarczy ruch dłoni, żeby uruchomić okap, zmienić jego moc czy włączyć światło. Płyty Amica z linii X-type z funkcją Hob&Go wykrywają pole, na którym stawiany jest garnek i same je aktywują. Z kolei w lodówkach marka wprowadziła m.in. innowacyjny system zarządzania przestrzenią, który zapobiega marnotrawstwu żywności.

    Wdrożenie takie jak X-type zdarza się raz na kilka lat. Jednak innowacyjności i przełomowości nowości technologicznych nie da się przewidzieć, więc trudno ocenić, jakie będą kolejne trendy. Możemy przypuszczać, że konsumenci będą oczekiwać obsługi sprzętów w sposób zdalny – mówi Paweł Rydz. – Już dzisiaj pojawiają się rozwiązania, dzięki którym będąc poza domem, jesteśmy w stanie sprawdzić, czego brakuje nam w lodówce. Być może to będzie kierunek za 5 czy 10 lat.

    Grupa Amica to największy producent sprzętu gospodarstwa domowego z centralą w Polsce. Ma w ofercie pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, opartych na nowoczesnych technologiach i designie. Poprzez marki Amica, Gram, Hansa i CDA grupa generuje ponad 70 proc. przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych.

    Amica eksportuje od przeszło 20 lat, a zatem wychowaliśmy już na rynkach zagranicznych grupę użytkowników, która kupuje nasz produkt drugi, trzeci czy kolejny raz. Konsumenci w Niemczech, Skandynawii czy Rosji wracają do naszych produktów, a pozytywne doświadczenia z ich użytkowania powodują, że rekomendują nasze urządzenia swoim rodzinom czy przyjaciołom i dzięki temu możemy zwiększać sprzedaż eksportową – mówi Andrzej Sas.

    Ja podkreśla, wprowadzając nową linię sprzętów X-type na rynek polski marka liczy na wzmocnienie swojej pozycji jako lidera i zwiększenie udziałów rynkowych.

    – Z kolei za granicą, wprowadzając nowy produkt, który jeszcze lepiej odpowiada na oczekiwania konsumentów, liczymy na dalszy rozwoju rynków eksportowych – mówi Andrzej Sas. 

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Kalendarium

    Infrastruktura

    Nad firmami z branży utrzymania czystości zbierają się czarne chmury. Rosną koszty działalności i brakuje rąk do pracy

    Brak pracowników oraz dobrze przygotowanych do pracy zespołów – to najpoważniejsze wyzwania, które stoją przed branżą utrzymania czystości. Dziś zatrudnia ona ok. 700 tys. osób, również takich, które do tej pory z różnych względów nie pracowały. Rozwiązanie tych bolączek umożliwiłoby przyjmowanie większej liczby zleceń i dalszy dynamiczny rozwój sektora. Jednym z pomysłów jest włączenie do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji certyfikatu dla osób sprzątających.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Transport

    Przewozy w regionach wracają na właściwe tory. W tym roku spółka Polregio zamierza rozpocząć unowocześnianie pociągów i przewieźć 91 mln pasażerów

    Komisja Europejska wciąż prowadzi formalne postępowanie dotyczące pomocy publicznej dla spółki Przewozy Regionalne, która od miesiąca funkcjonuje pod nazwą Polregio. To oznacza, że przewoźnik wciąż nie może korzystać z unijnych grantów, ale realizuje plany inwestycyjne we własnym zakresie. W tym roku rozpocznie obliczony na kilka lat program modernizacji swojego taboru. Czteroletnia restrukturyzacja spółki zaowocowała też systematycznym przyrostem liczby pasażerów – na koniec tego roku Polregio chce ich mieć już ponad 91 mln.

    Firma

    15 tys. hoteli na świecie i 600 w Polsce. Następca Neckermann Polska startuje z ofertą wyjazdową

    Na polskim rynku rozpoczyna działalność Nekera, nowy touroperator, który jest niejako następcą Neckermanna, bo tworzony przez ten sam zespół. –  Upadek polskiego oddziału nie miał nic wspólnego z jego kondycją ekonomiczną, był to efekt bankructwa całej grupy Thomas Cook – mówi założyciel nowego biura Maciej Nykiel. Nekera startuje z ofertą wyjazdową do 15 tys. hoteli na całym świecie, zarówno w najpopularniejszych kurortach, jak i egzotycznych krajach. Będzie też mocno rozwijać wycieczki z dojazdem własnym oraz turystykę krajową. W ofercie ma ponad 600 hoteli w Polsce.

     
     

    Konsument

    Branżę kosmetyczną czeka rewolucja opakowaniowa. Producenci będą odchodzić od plastiku

    Producenci kosmetyków stopniowo zmieniają swoje podejście do opakowań. Coraz częściej zamieniają stosowany plastik na w pełni przetwarzalny lub na tekturę, drewno lub szkło. Starają się „odchudzać” opakowania, żeby były mniej kłopotliwe w transporcie. Takie działania to przede wszystkim efekt troski o środowisko, ale wymuszają je także unijne zmiany prawne oraz proekologiczne oczekiwania konsumentów. Zdecydowana większość z nich, kupując kosmetyki, zwraca uwagę na to, czy opakowanie jest przyjazne dla środowiska – wynika z raportu „Strategia Plastikowa i Kosmetyki” przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego i Deloitte Advisory.