Newsy

Autem elektrycznym można już przejechać wzdłuż całego wybrzeża. Sieć hoteli udostępniła właścicielom takich aut bezpłatne ładowarki

2018-08-23  |  06:30

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce wciąż jest relatywnie niewielka, ale z roku na rok rośnie skokowo. Wymusza to rozbudowę infrastruktury do ładowania takich aut, w co coraz częściej inwestują prywatne podmioty. Posiadacze elektryków mogą już przejechać takim samochodem wzdłuż całego polskiego wybrzeża, ponieważ Zdrojowa Hotels udostępnia bezpłatne ładowarki we wszystkich swoich obiektach – nie tylko dla gości hotelowych. Ładowarki będą też dostępne w powstających hotelach sieci, a spółka zapowiada kolejne, proekologiczne inicjatywy.

Udział samochodów elektrycznych w polskim rynku wciąż jest niewielki – w ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce nieco ponad tysiąc elektryków, ale sprzedaż takich aut z roku na rok rośnie o kilkadziesiąt procent. Eksperci firmy doradczej EY szacują, że za pięć lat auta elektryczne będą odpowiadać już za ok. 6 proc. ogółu sprzedaży. Jak na razie jedną z największych barier jest brak infrastruktury do ładowania takich pojazdów, ale przyjęty niedawno rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności jednak zakłada, że do 2020 roku ma powstać w Polsce około czterystu punktów szybkiego ładowania samochodów i ok. sześciu tysięcy publicznych punktów ładowania o normalnej mocy.

 W kwestii promowania elektromobilności współpracujemy z korporacją taksówkarską w Świnoujściu, dzięki czemu goście naszego hotelu Radisson Blu Resort Świnoujście mogą korzystać z samochodów elektrycznych tej korporacji, która ładuje się na terenie naszego obiektu. Kolejnym krokiem są ładowarki do samochodów elektrycznych we wszystkich naszych obiektach, dostępne bezpłatnie zarówno dla gości, jak i dla innych osób, które potrzebują się podładować – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Piotr Śliwka, dyrektor rozwoju w Zdrojowa Invest & Hotels.

Obiekty Zdrojowa Hotels są wyposażone w specjalne stacje ładowania Tesla Destination Charger, które ładują samochody do pełna w 3–4 godziny, oraz pasujące do większości elektrycznych aut Universal Connectors (Type 2). W jedenastu obiektach należących do sieci obiektach poza ładowarkami Tesli udostępniane są także ładowarki dla innych pojazdów.

– Ostatnie ładowarki zainstalowaliśmy przed wakacjami. One są widoczne na mapach nawigacyjnych, więc naturalnie ściągają gości do hotelu. Początkowo były to pojedyncze wizyty w tygodniu. Dzisiaj praktycznie codziennie w każdym obiekcie ładuje się taki samochód. Zainteresowanie ładowarkami rośnie, tak jak sprzedaż i dostępność samochodów elektrycznych w Polsce. Mamy coraz więcej gości zagranicznych i ok. 50 proc. użytkowników ładowarek stanowią Niemcy, 30 proc. – Skandynawowie, a pozostałe 20 proc. to Polacy, którzy też coraz chętniej kupują samochody elektryczne – mówi Piotr Śliwka.

Zdrojowa jest jak na razie jedyną w Polsce siecią hotelarską, która udostępnia ładowarki do elektryków we wszystkich swoich obiektach, zarówno nad morzem, jak i w górach.

 W tym roku razem z firmą Tesla organizujemy również eventy, z których pierwszy odbył się już w Kołobrzegu, drugi odbędzie się w sierpniu w Świnoujściu. Goście hotelowi mogą się umówić na jazdę próbną, zobaczyć i zakochać się w tych samochodach, bo praktycznie każdy po takiej jeździe deklaruje chęć zakupu samochodu elektrycznego – podkreśla dyrektor rozwoju w Zdrojowa Invest & Hotels.

Dodaje, że wspieranie elektromobilności wpisuje się w proekologiczne działania marki i program „Zdrojowa Eco Friendly”, realizowany we wszystkich hotelach.

 Zdrojowa Hotels od samego początku kładzie duży nacisk na ekologiczność, począwszy od projektowania naszych obiektów, zarówno tych, które realizujemy teraz, jak i tych sprzed dziesięciu laty. Obejmuje to również procesy, które przebiegają w samych obiektach, czyli wykorzystanie wody, energii elektrycznej. Zachęcamy gości do zużywania mniejszej liczby ręczników, wymieniamy je tylko na prośbę gości. Razem z naszymi gośćmi bierzemy również udział w różnego rodzaju wydarzeniach, typu sprzątanie świata czy godzina dla Ziemi, kiedy gasimy światła w restauracjach czy częściach wspólnych i zapalamy świece – mówi Piotr Śliwka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.