Newsy

Alior Sync będzie gotowy w połowie kwietnia

2012-03-08  |  14:56
Mówi:Wojciech Sobieraj
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Alior Bank
  • MP4

    To ma być rewolucja w bankowości elektronicznej. Wideokonferencje z doradcami czy zastosowanie technologii 3D to niektóre z propozycji banku. Za niecałe 2 miesiące Alior Sync rozpocznie działalność na polskim rynku.

     - Będzie gotowy zgodnie z planem, w połowie kwietnia, maja. Korzystam z wersji beta Synca i działa świetnie. Myślę, że w maju będzie to fajna rzecz na polskim rynku - zapewnia Wojciech Sobieraj, prezes Alior Banku.

    Stworzenie Alior Synca pochłonie 50 mln zł. Oferta nowego banku będzie skierowana przede wszystkim do 20-35-latków, którzy są otwarci na nowinki technologiczne i dużo czasu spędzają w sieci. Ma to być pierwszy w pełni wirtualny bank w Polsce, gdzie wszystko - od założenia rachunku po wzięcie kredytu - będzie się odbywało w internecie.

     - Do tej pory idea w naszej branży bankowej była taka, że do prostych transakcji bankowych nadawał się Internet, ale jak ktoś chciał coś bardziej skomplikowanego to musiał jechać do oddziału, żeby rozmawiać z doradcą. My chcemy drugą część tego zdania zmienić i udowodnić, że wszystko, co klient robi i chce załatwić, niezależnie od stopnia skomplikowania, może załatwić rozmawiając z dobrze przygotowanym bankierem, dzielić z nim wszelkiego rodzaju dokumenty, podpisywać wszystko bez konieczności wizyty w oddziale - mówi Wojciech Sobieraj podczas Polskiego Kongresu Gospodarczego.

    Do przekazywania oferty i sprzedaży produktów i usług, nie tylko bankowych, Alior Sync będzie wykorzystywał m.in. serwisy społecznościowe i urządzenia mobilne.

     - Wideokonferencja jest tylko jednym kanałem. To będzie cały czas rozmowa przy poszczególnych dokumentach z różnymi symulacjami, które będą umożliwiały klientom podejmowanie właściwych decyzji. To będzie rozmowa, gdzie będzie możliwa identyfikacja klientów - podkreśla prezes Alior Banku.

    Zgodnie z planami bank ma pozyskać milion klientów i ponad 3 mld zł depozytów w ciągu pierwszych 4 lat działalności. Przykład Alior Banku pokazuje, że jest to cel możliwy do zrealizowania. Funkcjonujący od końca 2008 roku bank obsługuje już ponad milion klientów, a wolumen depozytów przekroczył już 13,5 mld zł.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.