Mówi: | Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations, Bank Millennium Artur Liebhart, dyrektor festiwalu Millennium Docs Against Gravity |
Banki coraz częściej wykorzystują rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. Służy im do promocji produktów i sztuki
Nowe technologie sprzyjają rozwojowi nowych usług i produktów w bankowości. Takie rozwiązania jak biometria czy sztuczna inteligencja stają się już standardem. Banki coraz chętniej sięgają też po wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość (VR i AR), m.in. do promocji swoich produktów.
– Jednym z naszych celów strategicznych jest to, aby bank był na bardzo wysokim poziomie pod względem rozwoju technologii. Takie są oczekiwania naszych klientów, którzy dzisiaj korzystają z bankowości poprzez internet i urządzenia mobilne. 2/3 z nich korzysta z bankowości internetowej. Dlatego rozwój technologiczny i wykorzystanie takich rozwiązań jak biometria, sztuczna inteligencja czy rzeczywistość wirtualna są dla nas szalenie istotne –tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.
Bank Millennium wprowadza innowacyjne rozwiązania, zwłaszcza w bankowości elektronicznej. Jako jedyny bank oferuje w aplikacji mobilnej możliwość zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego z użyciem kodu Aztec. Klienci coraz częściej korzystają też z nowych rozwiązań technologicznych oferowanych przez instytucje finansowe. W 2016 roku liczba aktywnych klientów bankowości mobilnej i online Millennium przekroczyła milion (wzrost o 16 proc. rdr.), a liczba klientów aktywnie korzystających z aplikacji mobilnych i mobilnego internetu sięgnęła 600 tys. (wzrost o 38 proc. rdr.).
– Finanse przyszłości są oparte na technologiach. Dlatego Bank Millennium stawia na rozwój i wykorzystanie takich technologii, które sprawiają, że bankowanie dla klienta jest coraz przyjemniejsze i prostsze. Wykorzystujemy biometrię, sztuczną inteligencję, a także rozszerzoną rzeczywistość. Jako pierwszy bank w Polsce wykorzystaliśmy rozszerzoną rzeczywistość do promocji swojego produktu, co spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów. Technologia to coś, co jest jednym ze wspólnych mianowników między bankiem a Festiwalem Millennium Docs Against Gravity – podkreśla Iwona Jarzębska.
W tym roku podczas Festiwalu Millennium Docs Against Gravity po raz pierwszy odbędzie się pokaz filmów zarejestrowanych w technologii wirtualnej rzeczywistości. W ciągu czterech dni w Warszawie, Gdyni i Wrocławiu będzie można obejrzeć siedem ważnych społecznie filmów.
– Virtual Reality jest technologią, która pomaga nam doświadczać historii, nie tylko ją oglądać. To olbrzymi krok do przodu w rozwoju sztuki filmowej. Wybraliśmy filmy, które pomagają doświadczać historii, czyjegoś losu, a nie zapraszamy widzów po prostu do pięknych spacerów po dnie oceanów. Są to zarówno pełnometrażowe filmy, jak i wersje krótsze – zapowiada Artur Liebhart, dyrektor festiwalu Millennium Docs Against Gravity.
– Uważamy, że powinniśmy wspierać społeczności lokalne, w których prowadzimy działalność komercyjną. Od początku istnienia banku wspieramy inicjatywy kulturalne, które wydają nam się ważne z punktu widzenia rozwoju społeczeństwa i rozwoju przyszłych pokoleń. Jedną z nich jest Millennium Docs Against Gravity, festiwal filmów dokumentalnych, którego partnerem jesteśmy od 12 lat – podkreśla Iwona Jarzębska.
Jak przekonuje Iwona Jarzębska, realizację działań odpowiedzialnego społecznie biznesu potwierdza obecność w Respect Index, indeksie giełdowym spółek odpowiedzialnych społecznie notowanych na GPW w Warszawie.
– Wierzymy, że tylko trwałe finansowanie przedsięwzięć kulturalnych pozwala na ich rozwój. Z przyjemnością patrzymy na to, jak Millennium Docs Against Gravity rozwinął się przez ostatnie 12 lat. Dzisiaj to uznane wydarzenie kulturalne o ogólnopolskim zasięgu, ze świetnym repertuarem i społecznością, która powstała wokół festiwalu – wskazuje przedstawicielka Banku Millennium.
Bank Millennium angażuje się kulturalnie od ponad 25 lat. Od 2006 roku jest zaś mecenasem festiwalu i sponsorem Nagrody Głównej Millennium, od 2016 roku jest jego mecenasem tytularnym.
– Istotne są dla nas wartości, jakie festiwal reprezentuje: otwartość, odwaga i stawianie na dyskusje o tematach, które są ważne dla społeczeństwa obecnie, ale też dla przyszłych pokoleń – tłumaczy Iwona Jarzębska.
14. Festiwal Filmowy Millennium Docs Against Gravity odbędzie się 12–21 maja w Warszawie i Wrocławiu, w Lublinie 11–14 maja, a w Gdyni 17–26 maja. Lokalna edycja festiwalu odbędzie się także w Bydgoszczy w dniach 16–21 maja.
Czytaj także
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-05-06: Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań
- 2025-04-15: 1 mln zł na innowacyjne rozwiązania dla miast. Granty mogą otrzymać naukowcy i start-upy
- 2025-04-09: Jeszcze większe wsparcie dla konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki. BGK prezentuje nową strategię
- 2025-04-04: Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-03-11: Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł
- 2025-03-13: Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.