Newsy

Banki coraz częściej wykorzystują rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. Służy im do promocji produktów i sztuki

2017-05-18  |  06:35
Mówi:Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations, Bank Millennium

Artur Liebhart, dyrektor festiwalu Millennium Docs Against Gravity

  • MP4
  • Nowe technologie sprzyjają rozwojowi nowych usług i produktów w bankowości. Takie rozwiązania jak biometria czy sztuczna inteligencja stają się już standardem. Banki coraz chętniej sięgają też po wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość (VR i AR), m.in. do promocji swoich produktów.

     – Jednym z naszych celów strategicznych jest to, aby bank był na bardzo wysokim poziomie pod względem rozwoju technologii. Takie są oczekiwania naszych klientów, którzy dzisiaj korzystają z bankowości poprzez internet i urządzenia mobilne. 2/3 z nich korzysta z bankowości internetowej. Dlatego rozwój technologiczny i wykorzystanie takich rozwiązań jak biometria, sztuczna inteligencja czy rzeczywistość wirtualna są dla nas szalenie istotne –tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations w Banku Millennium.

    Bank Millennium wprowadza innowacyjne rozwiązania, zwłaszcza w bankowości elektronicznej. Jako jedyny bank oferuje w aplikacji mobilnej możliwość zakupu ubezpieczenia komunikacyjnego z użyciem kodu Aztec. Klienci coraz częściej korzystają też z nowych rozwiązań technologicznych oferowanych przez instytucje finansowe. W 2016 roku liczba aktywnych klientów bankowości mobilnej i online Millennium przekroczyła milion (wzrost o 16 proc. rdr.), a liczba klientów aktywnie korzystających z aplikacji mobilnych i mobilnego internetu sięgnęła 600 tys. (wzrost o 38 proc. rdr.).

    – Finanse przyszłości są oparte na technologiach. Dlatego Bank Millennium stawia na rozwój i wykorzystanie takich technologii, które sprawiają, że bankowanie dla klienta jest coraz przyjemniejsze i prostsze. Wykorzystujemy biometrię, sztuczną inteligencję, a także rozszerzoną rzeczywistość. Jako pierwszy bank w Polsce wykorzystaliśmy rozszerzoną rzeczywistość do promocji swojego produktu, co spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów. Technologia to coś, co jest jednym ze wspólnych mianowników między bankiem a Festiwalem Millennium Docs Against Gravity – podkreśla Iwona Jarzębska.

    W tym roku podczas Festiwalu Millennium Docs Against Gravity po raz pierwszy odbędzie się pokaz filmów zarejestrowanych w technologii wirtualnej rzeczywistości. W ciągu czterech dni w Warszawie, Gdyni i Wrocławiu będzie można obejrzeć siedem ważnych społecznie filmów.

    – Virtual Reality jest technologią, która pomaga nam doświadczać historii, nie tylko ją oglądać. To olbrzymi krok do przodu w rozwoju sztuki filmowej. Wybraliśmy filmy, które pomagają doświadczać historii, czyjegoś losu, a nie zapraszamy widzów po prostu do pięknych spacerów po dnie oceanów. Są to zarówno pełnometrażowe filmy, jak i wersje krótsze – zapowiada Artur Liebhart, dyrektor festiwalu Millennium Docs Against Gravity.

    – Uważamy, że powinniśmy wspierać społeczności lokalne, w których prowadzimy działalność komercyjną. Od początku istnienia banku wspieramy inicjatywy kulturalne, które wydają nam się ważne z punktu widzenia rozwoju społeczeństwa i rozwoju przyszłych pokoleń. Jedną z nich jest Millennium Docs Against Gravity, festiwal filmów dokumentalnych, którego partnerem jesteśmy od 12 lat – podkreśla Iwona Jarzębska.

    Jak przekonuje Iwona Jarzębska, realizację działań odpowiedzialnego społecznie biznesu potwierdza obecność w Respect Index, indeksie giełdowym spółek odpowiedzialnych społecznie notowanych na GPW w Warszawie.

    – Wierzymy, że tylko trwałe finansowanie przedsięwzięć kulturalnych pozwala na ich rozwój. Z przyjemnością patrzymy na to, jak Millennium Docs Against Gravity rozwinął się przez ostatnie 12 lat. Dzisiaj to uznane wydarzenie kulturalne o ogólnopolskim zasięgu, ze świetnym repertuarem i społecznością, która powstała wokół festiwalu – wskazuje przedstawicielka Banku Millennium.

    Bank Millennium angażuje się kulturalnie od ponad 25 lat. Od 2006 roku jest zaś mecenasem festiwalu i sponsorem Nagrody Głównej Millennium, od 2016 roku jest jego mecenasem tytularnym.

    – Istotne są dla nas wartości, jakie festiwal reprezentuje: otwartość, odwaga i stawianie na dyskusje o tematach, które są ważne dla społeczeństwa obecnie, ale też dla przyszłych pokoleń – tłumaczy Iwona Jarzębska.

    14. Festiwal Filmowy Millennium Docs Against Gravity odbędzie się 12–21 maja w Warszawie i Wrocławiu, w Lublinie 11–14 maja, a w Gdyni 17–26 maja. Lokalna edycja festiwalu odbędzie się także w Bydgoszczy w dniach 16–21 maja.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

    O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

    Handel

    Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

    Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

    Problemy społeczne

    Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

    Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.