Mówi: | Katarzyna Gospodarek |
Firma: | BMW Group Polska |
BMW wprowadza do sprzedaży swój pierwszy samochód elektryczny. Ma być o jedną trzecią tańszy w utrzymaniu niż tradycyjny
Aktualizacja 9:06
Jutro rusza w Polsce sprzedaż pierwszego BMW z napędem elektrycznym. Przeznaczone jest ono do jazdy miejskiej. Według przedstawicieli niemieckiego producenta, Polacy zwracają coraz większą uwagę na ekologię, więc pojazdy na prąd będą zyskiwać na popularności. Dodatkowo koszt eksploatacji takiego samochodu będzie o ok. jedną trzecią niższy niż tradycyjnego auta.
Nowy model niemieckiego producenta to auto przeznaczone przede wszystkim do jazdy w mieście. Jego prędkość jest ograniczona do 150 km/h. BMW skoncentrowało się na poprawie zasięgu, który zawsze jest słabszą stroną samochodów elektrycznych. Model i3 będzie mógł przejechać 130-160 km na jednym ładowaniu. Koszt naładowania akumulatorów pojazdu to kilkanaście złotych.
– Auto można ładować z każdego zwykłego gniazdka i trwa to około ośmiu godzin. Są możliwości przyspieszenia tego procesu. Na przykład klient może kupić specjalną ścienną stację ładowania, Wall-Box, którą BMW oferuje, a która skraca czas ładowania do kilku godzin – mówi agencji informacyjnej Newseria Katarzyna Gospodarek z BMW Group Polska.
Pięciodrzwiowy hatchback BMW nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Korzyści z korzystania z i3 zależą od stylu jazdy, ale Katarzyna Gospodarek ocenia, że użytkowanie elektrycznego pojazdu może być nawet o jedną trzecią tańsze od porównywalnych aut konwencjonalnych.
Model cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem klientów na całym świecie. Pomimo tego, że sprzedaż jeszcze oficjalnie nie wystartowała, BMW ma już ponad 8 tys. zamówień. Gospodarek dodaje, że silną stroną modelu jest jego innowacyjność i brak konkurencji w tym segmencie.
– BMW i3 to jest absolutnie pierwsze auto elektryczne w segmencie premium. Oferuje zupełnie unikatową technologię. To jest pierwsze auto, które zostało od podstaw zaprojektowane jako auto elektryczne. Ma tak innowacyjne technologie, jak na przykład kabina pasażerska, która została wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem karbonowym. Do tej pory czegoś takiego nie było, a to sprawia, że auto jest lżejsze i lepiej się prowadzi – wylicza Gospodarek.
BMW i3 zostanie wprowadzone na polski rynek 16 listopada. Dostępny będzie tylko w jednym salonie – BMW Inchcape Motor w Warszawie. Sieć usług serwisowych obejmie natomiast cały kraj. Cena kompaktowego auta, ważącego zaledwie 1195 kilogramów, będzie rozpoczynać się od 140 900 zł.
Czytaj także
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-05-02: Kajra: Samochody mogą służyć nam latami. Mamy ze Sławomirem trzydziestoletniego golfa III, który wygląda, jakby wczoraj zszedł z linii produkcyjnej
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-04-25: Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
- 2025-05-21: Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-06-06: Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.