Mówi: | Katarzyna Gospodarek |
Firma: | BMW Group Polska |
BMW wprowadza do sprzedaży swój pierwszy samochód elektryczny. Ma być o jedną trzecią tańszy w utrzymaniu niż tradycyjny
Aktualizacja 9:06
Jutro rusza w Polsce sprzedaż pierwszego BMW z napędem elektrycznym. Przeznaczone jest ono do jazdy miejskiej. Według przedstawicieli niemieckiego producenta, Polacy zwracają coraz większą uwagę na ekologię, więc pojazdy na prąd będą zyskiwać na popularności. Dodatkowo koszt eksploatacji takiego samochodu będzie o ok. jedną trzecią niższy niż tradycyjnego auta.
Nowy model niemieckiego producenta to auto przeznaczone przede wszystkim do jazdy w mieście. Jego prędkość jest ograniczona do 150 km/h. BMW skoncentrowało się na poprawie zasięgu, który zawsze jest słabszą stroną samochodów elektrycznych. Model i3 będzie mógł przejechać 130-160 km na jednym ładowaniu. Koszt naładowania akumulatorów pojazdu to kilkanaście złotych.
– Auto można ładować z każdego zwykłego gniazdka i trwa to około ośmiu godzin. Są możliwości przyspieszenia tego procesu. Na przykład klient może kupić specjalną ścienną stację ładowania, Wall-Box, którą BMW oferuje, a która skraca czas ładowania do kilku godzin – mówi agencji informacyjnej Newseria Katarzyna Gospodarek z BMW Group Polska.
Pięciodrzwiowy hatchback BMW nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Korzyści z korzystania z i3 zależą od stylu jazdy, ale Katarzyna Gospodarek ocenia, że użytkowanie elektrycznego pojazdu może być nawet o jedną trzecią tańsze od porównywalnych aut konwencjonalnych.
Model cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem klientów na całym świecie. Pomimo tego, że sprzedaż jeszcze oficjalnie nie wystartowała, BMW ma już ponad 8 tys. zamówień. Gospodarek dodaje, że silną stroną modelu jest jego innowacyjność i brak konkurencji w tym segmencie.
– BMW i3 to jest absolutnie pierwsze auto elektryczne w segmencie premium. Oferuje zupełnie unikatową technologię. To jest pierwsze auto, które zostało od podstaw zaprojektowane jako auto elektryczne. Ma tak innowacyjne technologie, jak na przykład kabina pasażerska, która została wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem karbonowym. Do tej pory czegoś takiego nie było, a to sprawia, że auto jest lżejsze i lepiej się prowadzi – wylicza Gospodarek.
BMW i3 zostanie wprowadzone na polski rynek 16 listopada. Dostępny będzie tylko w jednym salonie – BMW Inchcape Motor w Warszawie. Sieć usług serwisowych obejmie natomiast cały kraj. Cena kompaktowego auta, ważącego zaledwie 1195 kilogramów, będzie rozpoczynać się od 140 900 zł.
Czytaj także
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
- 2025-05-02: Kajra: Samochody mogą służyć nam latami. Mamy ze Sławomirem trzydziestoletniego golfa III, który wygląda, jakby wczoraj zszedł z linii produkcyjnej
- 2025-04-24: Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania
- 2025-04-25: Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.