Mówi: | Katarzyna Gospodarek |
Firma: | BMW Group Polska |
BMW wprowadza do sprzedaży swój pierwszy samochód elektryczny. Ma być o jedną trzecią tańszy w utrzymaniu niż tradycyjny
Aktualizacja 9:06
Jutro rusza w Polsce sprzedaż pierwszego BMW z napędem elektrycznym. Przeznaczone jest ono do jazdy miejskiej. Według przedstawicieli niemieckiego producenta, Polacy zwracają coraz większą uwagę na ekologię, więc pojazdy na prąd będą zyskiwać na popularności. Dodatkowo koszt eksploatacji takiego samochodu będzie o ok. jedną trzecią niższy niż tradycyjnego auta.
Nowy model niemieckiego producenta to auto przeznaczone przede wszystkim do jazdy w mieście. Jego prędkość jest ograniczona do 150 km/h. BMW skoncentrowało się na poprawie zasięgu, który zawsze jest słabszą stroną samochodów elektrycznych. Model i3 będzie mógł przejechać 130-160 km na jednym ładowaniu. Koszt naładowania akumulatorów pojazdu to kilkanaście złotych.
– Auto można ładować z każdego zwykłego gniazdka i trwa to około ośmiu godzin. Są możliwości przyspieszenia tego procesu. Na przykład klient może kupić specjalną ścienną stację ładowania, Wall-Box, którą BMW oferuje, a która skraca czas ładowania do kilku godzin – mówi agencji informacyjnej Newseria Katarzyna Gospodarek z BMW Group Polska.
Pięciodrzwiowy hatchback BMW nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Korzyści z korzystania z i3 zależą od stylu jazdy, ale Katarzyna Gospodarek ocenia, że użytkowanie elektrycznego pojazdu może być nawet o jedną trzecią tańsze od porównywalnych aut konwencjonalnych.
Model cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem klientów na całym świecie. Pomimo tego, że sprzedaż jeszcze oficjalnie nie wystartowała, BMW ma już ponad 8 tys. zamówień. Gospodarek dodaje, że silną stroną modelu jest jego innowacyjność i brak konkurencji w tym segmencie.
– BMW i3 to jest absolutnie pierwsze auto elektryczne w segmencie premium. Oferuje zupełnie unikatową technologię. To jest pierwsze auto, które zostało od podstaw zaprojektowane jako auto elektryczne. Ma tak innowacyjne technologie, jak na przykład kabina pasażerska, która została wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem karbonowym. Do tej pory czegoś takiego nie było, a to sprawia, że auto jest lżejsze i lepiej się prowadzi – wylicza Gospodarek.
BMW i3 zostanie wprowadzone na polski rynek 16 listopada. Dostępny będzie tylko w jednym salonie – BMW Inchcape Motor w Warszawie. Sieć usług serwisowych obejmie natomiast cały kraj. Cena kompaktowego auta, ważącego zaledwie 1195 kilogramów, będzie rozpoczynać się od 140 900 zł.
Czytaj także
- 2025-07-21: Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła
- 2025-06-25: Polskie przedsiębiorstwa otwarte na transformację w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Nowa mapa drogowa mogłaby w tym pomóc
- 2025-07-17: Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć
- 2025-06-17: Anna Powierza: Nie lubię kupować nowych rzeczy. Śpię w pościeli po mojej babci i używam ręczników po mojej mamie
- 2025-07-31: Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik
- 2025-07-02: Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl
- 2025-07-16: Dorota Gardias: Do sklepu czy na działkę najczęściej jeżdżę rowerem. W drodze do pracy ciężko byłoby mi utrzymać fryzurę, a przed kamerą muszę dobrze wyglądać
- 2025-07-15: Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program
- 2025-04-30: Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
- 2025-04-04: W drugiej połowie roku do sprzedaży trafi najinteligentniejszy Mercedes. W pełni elektryczny CLA jest krokiem do całkowitej dekarbonizacji produkcji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.