Mówi: | Robert Noceń |
Funkcja: | Dyrektor marketingu |
Firma: | Carrefour Polska |
Carrefour wprowadzi zmiany w produktach sprzedawanych pod marką własną
Carrefour, przy aktywnym udziale klientów, rewitalizuje produkty oferowane pod marką własną. Ocenie 1000 klientów są poddawane nie tylko produkty pakowane, ale i świeże. Wszystko to ma poprawić ocenę jakości, smaku i funkcjonalności oferty. Zmienione produkty są specjalnie oznakowane, zawierają także informację, że są zatwierdzone przez konsumentów.
Rewitalizację marki własnej Carrefour przeprowadza na podstawie analizy najchętniej i najczęściej kupowanych produktów.
– Proces rewitalizacji polega na uspójnieniu brandów, które dzisiaj już mamy w ofercie. Chodzi o optymalizację jakościową tych produktów, dokonujemy jej wspólnie z polskimi rodzinami, które pomagają nam w przygotowaniu jak najlepszej oferty – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Robert Noceń, dyrektor marketingu Carrefour Polska. – Chcemy doprowadzić do ujednolicenia tych produktów pod względem jakościowym, zmianę opakowań i podniesieniu ich funkcjonalności.
Poprawa jakości produktów marki własnej ma na celu nie tylko dopasowanie oferty do oczekiwań klientów, ale także danie im możliwości wyboru tańszych produktów. Produkty oferowane jako marka własna są tańsze od pozostałych od 20 proc. do nawet 50 proc.
– Cały proces zmian w marce własnej to także odpowiedź na potrzeby polskiego konsumenta. Marka własna jest jedną z kluczowych gam produktów oferowanych klientom, szczególnie w dzisiejszych czasach, w których towarzyszy nam kryzys i jest oczekiwanie klientów, aby takie produkty znalazły się na półce. One poprawiają jego możliwość zakupową dając mu dostęp do produktów szerokiej gamy – podkreśla Robert Noceń.
Konkurencyjną cenę produktów marki własnej wobec innych produktów umożliwia wiele czynników, jak np. ilości towarów odbieranych od producenta, uproszczona logistyka (dostawy w jedno miejsce – do magazynu centralnego), obniżone koszty marketingowe oraz dobry stosunek jakości do ceny.
Zmiany klienci sklepów Carrefour już mogą zobaczyć na półkach.
– Produkty oznaczyliśmy nowymi materiałami komunikacyjnymi, mają fioletowy kolor na listwach cenowych, więc łatwo je zidentyfikować. Są one opatrzone dodatkowym znakiem, że są zatwierdzone przez konsumentów – informuje Robert Noceń.
Rewitalizacja jednego produktu trwa 3-4 miesiące i odbywa się przy udziale nie tylko konsumentów, ale także dostawców Carrefour oraz firm badawczych.
Marka własna Carrefour zadebiutowała w sprzedaży w pierwszej połowie 2003 roku. Jednym z podstawowych założeń przy jej wprowadzeniu była współpraca z polskimi dostawcami. Korzyści z tej współpracy ma zarówno sama sieć, jak i dostawcy, którzy mogą zadebiutować na rynku i zwiększyć udział na nim swoich produktów. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, Carrefour dzięki temu też ma możliwość wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć zainteresowanie i lojalność klientów, mieć większy wpływ na strategię cenową danej kategorii produktów oraz wypracować zaplanowany wzrost sprzedaży.
Carrefour podejmuje także inne działania mające ułatwić zakupy klientom.
– Przykładowo w dużych sklepach w Warszawie mamy zainstalowaną „jedną kolejkę”, która usprawniła znacznie jakość obsługi klienta przy kasach – podsumowuje Robert Noceń. – Chcemy być liderem w obsłudze klienta, co jest bardzo ambitnym zadaniem przy multiformatowości, jaką ma nasza sieć. Jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić, to być nastawionym na słuchanie klienta i postawienie go w centrum naszych wszystkich codziennych działań.
Czytaj także
- 2024-08-20: Upały wyzwaniem w transporcie żywności. W zwykłych samochodach dostawczych może być nawet 50°C [DEPESZA]
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-06-07: Joanna Przetakiewicz: Jestem za otwarciem sklepów w niedzielę. To duże ułatwienie dla pracujących matek
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-07-08: Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
- 2024-02-27: Konsumenci kojarzą olej palmowy głównie z degradacją środowiska. Niewiele wiedzą o jego certyfikacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki
Zgodnie z Zieloną Wizją Warszawy stolica ma zredukować emisje gazów cieplarnianych o 40 proc. do 2030 roku. To cel pośredni przed zaplanowanym do 2050 roku osiągnięciem neutralności klimatycznej. Dużą rolę w tym procesie będzie odgrywać termomodernizacja budynków prowadząca do ograniczenia zużycia energii i ciepła. Elektrownie i elektrociepłownie podlegające administracji centralnej odpowiadają dziś za ok. 70 proc. emisji dwutlenku węgla w mieście. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki, wspierane również środkami z UE.
Farmacja
Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki
Rynek wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie projektowania nowych leków wzrośnie w ciągu pięciu lat ponad pięciokrotnie – przewidują analitycy MarketsandMarkets. Symptomy dynamicznych wzrostów widać już teraz – w ciągu ostatnich dni giganci farmaceutyczni podpisali kilka dużych umów na wykorzystanie rozwiązań z zakresu SI w typowaniu i wstępnej ocenie kandydatów na nowe leki. Modele układu odpornościowego i algorytmy analizujące skuteczność oraz bezpieczeństwo terapii celowanych pozwalają przyspieszyć tempo wdrażania innowacji lekowych i zwiększać skuteczność procesu opracowywania nowych leków. Obecnie jest ona bardzo niska – wynosi zaledwie 10 proc.
Farmacja
Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE
Umieralność mężczyzn w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest wyższa niż kobiet. Jak wskazuje GUS, w 2023 roku przeciętne trwanie życia mężczyzn wynosiło 74,7 lat, a kobiet – 82 lata. Choć w ostatnim czasie ta różnica maleje, wciąż jest większa niż w innych krajach europejskich. Eksperci Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn podkreślają, że przyczynia się do tego wiele czynników społecznych, m.in. inny charakter pracy i większa wypadkowość czy bagatelizowanie profilaktyki zdrowotnej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.