Newsy

Ciech inwestuje w segment organiczny. Stworzy nowe centrum badawczo-rozwojowe

2014-11-17  |  06:55

Organika-Sarzyna, która produkuje m.in. środki ochrony roślin i żywice, ma być filarem segmentu organicznego w Grupie Chemicznej Ciech. Zakład w Nowej Sarzynie czeka restrukturyzacja, której jednym z elementów będzie utworzenie nowoczesnego centrum ukierunkowanego na badania i rozwój (R&D).

Zamierzamy istotnie zrestrukturyzować tę część grupy – zapowiada Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Ciech SA. – Jednym z jej elementów będzie utworzenie w Nowej Sarzynie centrum R&D z prawdziwego zdarzenia. Już zatrudniliśmy odpowiednich menedżerów, uruchomiliśmy projekt, przeznaczyliśmy na ten cel określone środki finansowe i poszukujemy około 20 naukowców, specjalistów, którzy będą mogli w tym centrum pracować.

Głównym zadaniem ośrodka, jak wskazuje prezes Dariusz Krawczyk, ma być przygotowywanie nowych produktów oraz doskonalenie już wprowadzonych na rynek tak, aby spełniały oczekiwania klientów w najwyższym stopniu.

Chcemy także, aby w ramach centrum działał zespół wsparcia technicznego, który będzie razem z naszymi handlowcami odwiedzał klientów, wsłuchiwał się w ich oczekiwania i podpowiadał pewne rozwiązania w zakresie zastosowania naszych produktów – zapowiada prezes Krawczyk. – Przede wszystkim zależy nam jednak na tym, aby zespół słuchał sygnałów dochodzących z rynku i wdrażał nowe produkty w odpowiedzi na pojawiające się potrzeby.

W podkarpackiej spółce w październiku zakończyła się rozbudowa instalacji do produkcji nasyconych żywic poliestrowych, dzięki czemu możliwe jest zwiększenie dostaw do klientów w kraju i za granicą.

Założone w 1937 roku Zakłady Chemiczne Organika-Sarzyna wchodzą w skład grupy Ciech od 20 grudnia 2006 roku, kiedy weszła w życie umowa sprzedaży 80 proc. akcji zakładu przez Naftę Polską. W czerwcu ubiegłego roku w wyniku procesu nabywania akcji pracowniczych oraz objęcia walorów Skarbu Państwa udział procentowy Ciech SA w kapitale zakładowym spółki osiągnął 99,64 proc. Firma jest czołowym dostawcą środków ochrony roślin, żywic poliestrowych i jedynym w kraju wytwórcą żywic epoksydowych wykorzystywanych w produkcji m.in. farb i lakierów.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.