Newsy

City Security planuje ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej

2013-10-30  |  06:40

City Security, jedna z wiodących firm w branży ochroniarskiej, chce zwiększać swoją obecność na zagranicznych rynkach, przede wszystkim w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Pierwszym krokiem była konsolidacja z czeską firmą M2C. W ten sposób firma chce pozyskiwać dużych, międzynarodowych klientów, którzy potrzebują usług ochroniarskich o jednakowym standardzie na terenie kilku krajów.

City Security właśnie połączyła się z czeską firmą M2C działającą w ośmiu krajach, m.in. na Słowacji, Węgrzech, w Bułgarii i Turcji. Powstała w ten sposób spółka M2.CS ma się specjalizować w ochronie dużych obiektów handlowych, biurowych, logistycznych i administracyjnych w regionie.

 – Chcieliśmy w ten sposób też rozwinąć się na inne kraje, czyli nie być firmą działającą w Polsce, Rosji i na Ukrainie, ale rozwijać się też w całej Europie Środkowej i móc obsługiwać dużych klientów, którzy działają w różnych krajach – mówi prezes City Security Beniamin Krasicki.

Zdaniem Krasickiego, większe przedsiębiorstwa, które potrzebują usług ochroniarskich, chcą w ramach jednego kontraktu mieć zapewnione usługi o tym samym standardzie w różnych krajach, w których działają.

 – Chodzi tu nie tylko o największe firmy, takie jak McDonald’s czy Coca-Cola, ale nawet mniejsze, np. nieruchomościowe, które działają w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krasicki. – My już teraz mamy takie możliwości i to robimy. Chcemy dalej rozwijać się w tym kierunku – dodaje.

To kolejna fuzja na rynku usług ochroniarskich. Jednak w dalszym ciągu jest on znacznie bardziej rozdrobniony niż rynki skandynawskie czy zachodnioeuropejskie.

 – Szacuje się, że w Polsce działa od 3 do 5 tys. firm. To bardzo dużo. Największe trzy-cztery firmy reprezentują tylko 20-30 proc. rynku. W porównaniu np. z krajami skandynawskimi czy z Europą Zachodnią jest to ogromna różnica, bo tam 2-3 firmy reprezentują 60 proc. rynku – mówi Krasicki.

Mimo to, jego zdaniem, firmy ochroniarskie nie powinny rozwijać się poprzez przejęcia, bo w ten sposób cierpi na tym konkurencja na rynku.

 – Uważam, że model organiczny jest najbardziej naturalną formą rozwijania firmy – mówi prezes City Security. – To oznacza, że musimy zdobywać klienta, przekonywać go do naszych usług i spełniać jego potrzeby. Rynek nieustannie nas weryfikuje – dodaje.

Firma City Security została nagrodzona przez miesięcznik „Home&Market” w konkursie „Najlepszy Partner w Biznesie”. Kapituła doceniła „dynamiczny rozwój organiczny na polskim i zagranicznych rynkach, oferowanie klientom całkowicie nowego podejścia do ochrony, a w szczególności za stworzenie największej firmy w branży ochrony osób i mienia w Europie Środkowo-Wschodniej”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.