Mówi: | Krzysztof Kalicki |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Deutsche Bank Polska |
Deutsche Bank chce stworzyć nowe miejsca pracy w Polsce. Prezes DB będzie o tym rozmawiać z B. Komorowskim w Davos
Polska mogłaby się stać zapleczem intelektualno-procesingowym dla centrali Deutsche Banku - mówi prezes DB Polska, Krzysztof Kalicki. O planach banku wobec Polski prezes Jürgen Fitschen będzie rozmawiać z prezydentem Komorowskim podczas Forum Ekonomicznego w szwajcarskim Davos.
Głównymi tematami spotkania będą sytuacja w strefie euro i współpraca polsko-niemiecka. Ale prezes centrali Deutsche Banku chce rozmawiać również o roli i miejscu DB w Polsce.
- Myślę, że prezes Fitschen będzie miał parę dobrych informacji dla prezydenta, ponieważ intencją Deutsche Banku jest również przemieszczanie pewnych funkcji do Polski. Gdyby takie projekty wypaliły to Polska stawałaby się takim zapleczem intelektualno-procesingowym również dla centrali Deutsche Banku. I ta funkcja byłaby nie tylko funkcją krajową, ale także funkcją regionalną - mówi Krzysztof Kalicki, prezes Deutsche Bank Polska.
Pytany o szczegóły prezes Kalicki na razie nie chce o nich mówić
- Rozmawiamy - na razie - o dwóch niedużych projektach dotyczących właśnie procesowania informacji i budowania pewnej wiedzy produktowej w określonym zakresie. Mówię enigmatycznie, bo nie chciałbym tego wszystkiego zdradzać, ale to byłby krok dla nas bardzo ważny. Jak powiedziałem to byłby krok w kierunku stworzenia w Polsce pewnych kompetencji regionalnych, czyli to tworzy nowe miejsca pracy i tworzy wysokie kompetencje - zapowiada Krzysztof Kalicki.
Podczas spotkania Jürgen Fitschen będzie również rozmawiał z prezydentem Komorowskim o finansowaniu dużych projektów inwestycyjnych, głównie infrastrukturalnych w Polsce.
- Deutsche Bank jest w to zaangażowany i chce to robić dalej. Ale myślę, że taka bezpośrednia rozmowa buduje znacznie większe zaufanie i dzisiaj bardziej brakuje nam wszystkim tego zaufania na rynkach finansowych. Dlatego uważam, że to spotkanie będzie bardzo ważne z punktu widzenia naszej operacji tutaj w Polsce - podkreśla prezes Deutsche Bank Polska.
Czytaj także
- 2024-04-19: Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-01-31: Bank Millennium: polska gospodarka będzie stopniowo wracać do równowagi. Główną siłą napędową będą lepsze nastroje konsumentów
- 2023-12-04: Polscy studenci tworzą innowacje o światowym potencjale. Pracują nad dronem badającym lodowce czy diagnostyką guzów mózgu z łez
- 2023-11-03: Prezes BGK: Współpraca kobiet i mężczyzn daje wartościowe projekty. Zamiast dyskutować o różnicach, trzeba je wykorzystać
- 2023-10-11: Małe i średnie firmy wciąż na początku drogi do zrównoważonego rozwoju. Napotykają znacznie więcej barier niż duże podmioty
- 2023-10-18: Polskie firmy zbyt wolno się cyfryzują. Wiele z nich wciąż nie zna korzyści, jakie płyną z tego procesu
- 2023-10-06: Polskie firmy coraz śmielej podbijają globalne rynki. Nie tylko eksportują, ale też inwestują w nowe fabryki za granicą i przejmują zagranicznych konkurentów
- 2023-09-22: Rynek kredytów hipotecznych odżywa. W III kwartale wyniki o kilkaset procent podbija rządowy program
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.