Mówi: | Piotr Skirski |
Funkcja: | dyrektor ds. sprzedaży |
Firma: | Cisco Systems Poland |
Najnowsze technologie informatyczne unowocześnią polskie szkoły
Polskie szkoły już wkrótce mogą znacznie zwiększyć poziom wykorzystania nowoczesnych systemów IT, w tym technologii chmur edukacyjnych. Stanie się to m.in. dzięki projektowi „Polskie Miasto Przyszłości”. Poza edukacją program skupia się też na transporcie, komunikacji i bezpieczeństwie oraz kontaktach z mieszkańcami.
‒ W ramach projektu „Polskie Miasto Przyszłości” pracujemy nad tym, żeby oferta dla szkół wykorzystywała maksymalnie możliwości cyfrowej szkoły tak, aby stanowiła ona bazę wyjściową dla chmur edukacyjnych w regionie – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Piotr Skirski, dyrektor ds. projektów strategicznych, Cisco Systems Poland.
Cisco jest już zaangażowane jako dostawca technologii dla „Małopolskiej Chmury Edukacyjnej”, która ruszyła w połowie września. Wyniesione z tego projektu doświadczenia mogą być przydatne przy budowie podobnych rozwiązań w całym kraju. Może się to odbywać w ramach rządowego programu „Cyfrowa szkoła”. To jednak wielkie wyzwanie dla producentów, bo program obejmuje tysiące szkół w całym kraju.
‒ Projekt „Cyfrowa szkoła” jest przedsięwzięciem ogromnym w rozumieniu skali, kosztu, wielkości i czasu. Natomiast połączony z przedsięwzięciem takim jak chmury edukacyjne daje znakomite wykorzystanie potencjału. Po pierwsze skali i ilości, po drugie innowacyjności i nowego sposobu na przykład na nauczanie w edukacji ponadgimnazjalnej. Te dwa elementy złożone w całość stanowią dzisiaj znakomitą propozycję dla polskiego odbiorcy w obszarze edukacji – przekonuje Skirski.
W ramach projektu „Polskie Miasto Przyszłości” proponowana jest samorządom platforma inteligentnych rozwiązań, które mają na celu zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie rozwoju polskich miast. W projekcie uczestniczą: Cisco, Schneider Electric, IBM, Swarco, Philips Lighting, Seventica, Samsung, VULCAN i Young Digital Planet.
Jak podkreśla Piotr Skirski z Cisco Systems Poland, dzięki tak szerokiej współpracy w ramach „Polskiego Miasta Przyszłości” samorządy otrzymują ofertę nie pojedynczych rozwiązań, które potem muszą uzupełniać technologiami pozyskiwanymi z innych źródeł, lecz kompletnych systemów, które są tak zaprojektowane, by dać miastom dużą elastyczność w wyborze tych obszarów, których rozwojem są zainteresowane.
Edukacja jest jednym z trzech kluczowych obszarów, na których koncentruje się projekt „Polskie Miasto Przyszłości”. Pozostałe to bezpieczeństwo, transport i komunikacja oraz kontakt z mieszkańcami.
‒ Miasto nie funkcjonuje po to, żeby budować ciekawe projekty technologiczne, tylko po to, żeby obsłużyć swojego klienta, jakim jest mieszkaniec lub przedsiębiorca – podkreśla Skirski. ‒ Dzisiaj każde z miast dysponuje pewnymi zestawami narzędzi, które pomagają mu działać. Nie chcemy przychodzić i mówić: „Musicie teraz wszystko wymienić, bo ktoś ma świetny pomysł, jak zrobić to od nowa”. Chcemy przyjść i spoglądając na to, co już jest, dopasować propozycję do możliwości i potrzeb danego miasta.
Czytaj także
- 2025-01-31: Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
- 2025-01-31: Unijne przepisy zwiększą bezpieczeństwo inwestycji w kryptowaluty. Nowe regulacje mają uporządkować rynek
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2025-01-08: Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-21: Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-16: Qczaj: Byłem beznadziejnym uczniem, powtarzałem klasę w szkole średniej. Ale poradziłem sobie w życiu lepiej niż niejedna osoba z czerwonym paskiem
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/platnosc-alexander-grey--8a5ej1-mmq-unsplash,w_274,_small.jpg)
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
![](https://www.newseria.pl/files/11111/afd-froelich-migranci-foto2,w_133,_small.jpg)
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bukowska-tomczak-alkohol-foto2,w_133,_small.jpg)
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.