Newsy

Tauron przygotowuje się do wejścia na rynek gazu

2013-09-09  |  06:55
Mówi:Dariusz Stolarczyk
Funkcja:wiceprezes ds. korporacji
Firma:Tauron Polska Energia
  • MP4
  • Dzięki nowelizacji Prawa energetycznego Tauron Polska Energia, czyli jedna z największych polskich firm wytwarzających i sprzedających energię elektryczną, może rozpocząć ekspansję na rynku gazu. Swoim klientom chce zaoferować m.in. sprzedaż gazu i prądu w pakiecie oraz niższe ceny. 

     Rozważamy wejście na rynek gazu, posiadamy już właściwą koncesję. Od strony prawnej i organizacyjnej jesteśmy do tego przygotowani – zapewnia Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Tauron Polska Energia. – Chcemy maksymalnie wykorzystać nasze doświadczenia z handlu energią hurtowego i do klientów końcowych. W Grupie działa też spółka Tauron Czech Energy, która zajmuje się obsługą naszych klientów na terenie Czech m.in. w zakresie dostaw energii i gazu.

    Nowelizacja Prawa energetycznego otwiera drzwi do liberalizacji rynku gazu, a to oznacza dodatkowe możliwości dla spółki – zwiększenie obrotów i pozyskanie nowych klientów. 

     –  Otwarcie rynku to dodatkowa szansa na podniesienie zainteresowania naszymi produktami, czyli już nie tylko energią elektryczną, ale także gazem oraz produktami łączonymi, stanowiącymi podstawę do stworzenia multi utility – mówi Dariusz Stolarczyk.

    Decyzję o tym, czy gaz będzie dostarczany do klientów indywidualnych czy również do przedsiębiorców, Tauron uzależnia od sytuacji na rynku i od stopnia jego rozwoju. Wiceprezes spółki ma nadzieję, że ilość gazu na rynku będzie wystarczająca, by móc uczestniczyć w tych obu segmentach.

    16 sierpnia prezydent Bronisław Komorowski podpisał tzw. Mały trójpak, czyli nowelizację Prawa energetycznego. Jednym z ważniejszych zapisów ustawy jest wprowadzenie tzw. obliga gazowego, tj. obowiązku sprzedaży określonego wolumenu paliwa za pośrednictwem giełdy. Maksymalne obligo ma wynosić 55 proc. i będzie obowiązywało od początku 2015 r. Do końca tego roku ustalono obligo na poziomie 30 proc., a w przyszłym roku obowiązywać będzie poziom 40 proc. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Konsument

    Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

    Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

    Polityka

    Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

    – ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

    Handel

    Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

    Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.