Newsy

Tauron przygotowuje się do wejścia na rynek gazu

2013-09-09  |  06:55
Mówi:Dariusz Stolarczyk
Funkcja:wiceprezes ds. korporacji
Firma:Tauron Polska Energia
  • MP4
  • Dzięki nowelizacji Prawa energetycznego Tauron Polska Energia, czyli jedna z największych polskich firm wytwarzających i sprzedających energię elektryczną, może rozpocząć ekspansję na rynku gazu. Swoim klientom chce zaoferować m.in. sprzedaż gazu i prądu w pakiecie oraz niższe ceny. 

     Rozważamy wejście na rynek gazu, posiadamy już właściwą koncesję. Od strony prawnej i organizacyjnej jesteśmy do tego przygotowani – zapewnia Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Tauron Polska Energia. – Chcemy maksymalnie wykorzystać nasze doświadczenia z handlu energią hurtowego i do klientów końcowych. W Grupie działa też spółka Tauron Czech Energy, która zajmuje się obsługą naszych klientów na terenie Czech m.in. w zakresie dostaw energii i gazu.

    Nowelizacja Prawa energetycznego otwiera drzwi do liberalizacji rynku gazu, a to oznacza dodatkowe możliwości dla spółki – zwiększenie obrotów i pozyskanie nowych klientów. 

     –  Otwarcie rynku to dodatkowa szansa na podniesienie zainteresowania naszymi produktami, czyli już nie tylko energią elektryczną, ale także gazem oraz produktami łączonymi, stanowiącymi podstawę do stworzenia multi utility – mówi Dariusz Stolarczyk.

    Decyzję o tym, czy gaz będzie dostarczany do klientów indywidualnych czy również do przedsiębiorców, Tauron uzależnia od sytuacji na rynku i od stopnia jego rozwoju. Wiceprezes spółki ma nadzieję, że ilość gazu na rynku będzie wystarczająca, by móc uczestniczyć w tych obu segmentach.

    16 sierpnia prezydent Bronisław Komorowski podpisał tzw. Mały trójpak, czyli nowelizację Prawa energetycznego. Jednym z ważniejszych zapisów ustawy jest wprowadzenie tzw. obliga gazowego, tj. obowiązku sprzedaży określonego wolumenu paliwa za pośrednictwem giełdy. Maksymalne obligo ma wynosić 55 proc. i będzie obowiązywało od początku 2015 r. Do końca tego roku ustalono obligo na poziomie 30 proc., a w przyszłym roku obowiązywać będzie poziom 40 proc. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.