Newsy

Festiwale muzyczne napędzają sprzedaż biletów w internecie. Kwota jednej transakcji to średnio 350 zł

2014-10-08  |  06:25

Średnio 350 zł wydaje jednorazowo na bilet na wydarzenie sportowe, kulturalne lub muzyczne użytkownik internetowej platformy eBilet.pl. Kupują je przede wszystkim kobiety w wieku 27-45 lat. W sezonie letnim największym zainteresowaniem cieszyły się festiwale, które coraz częściej poza muzyką oferują inne wydarzenia kulturalne.

Średnio każdy z naszych klientów wydał 350 zł, a to oznacza w sumie wydatki rzędu kilkudziesięciu milionów złotych – zdradza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl. ‒ To wszystko zależy od eventu. Na przykład Super Mecz, w którym bilety zaczynały się od 200 zł, dawał oczywiście dużo większy koszyk niż w przypadku lekkoatletycznego memoriału Skolimowskiej.

Jak wynika z danych eBilet.pl za ubiegły kwartał, aż 70 proc. kupujących bilety to kobiety. Choć bilety są coraz droższe, zainteresowanie nimi nie maleje. Coraz więcej transakcji odbywa się też za pośrednictwem urządzeń mobilnych – wzrost rok do roku sięga 100 proc., a eBilet.pl wkrótce chce zaprezentować aplikację mobilną, która ma pozwolić na dalszy rozwój tego kanału sprzedaży.

W ubiegłych miesiącach spółka notowała dobrą sprzedaż m.in. w związku z przyciągającymi kilkudziesięciotysięczne widownie wydarzeniami sportowymi. Hitami były mecze piłkarskie Fiorentina-Real Madryt w Warszawie czy Borussia Dortmund-Śląsk we Wrocławiu oraz memoriał Kamili Skolimowskiej, w którym wystąpił rekordzista świata w sprincie Usain Bolt. Najważniejszym rynkiem internetowej sprzedaży biletów pozostają jednak festiwale.

Latem Polacy mają di wyboru wiele wydarzeń muzycznych, spośród których największy jest Open’er Festival w Gdyni. Przybywa jednak także festiwali organizowanych dla fanów poszczególnych gatunków muzyki. W Ostródzie odbywają się coraz popularniejsze festiwale muzyki disco polo oraz reggae, w Płocku – elektronicznej, a w Mrągowie – country.

Muzyka już nie wystarcza jako sam content. Wiele festiwali dodatkowo daje ofertę kulturalną i próbuje zatrzymać swoich klientów, czyli uczestników festiwalu, jak najdłużej, oferując im teatr, różnego rodzaju rozrywki organizowane w ramach tych wydarzeń, w tym modę – podkreśla Matuszewski.

Dużym zainteresowaniem wśród wydarzeń muzycznych cieszą się także pojedyncze koncerty. Hitem tego sezonu był sierpniowy koncert Justina Timberlake'a w Gdańsku, na którym bawiło się ok. 42 tysięcy fanów.

Matuszewski przypomina, że eBilet.pl poza sprzedażą wejściówek zaangażował się także w promocję tego wydarzenia poprzez przygotowanie plakatów z wizerunkiem serca dla fanów. Spółka stara się również aktywnie reklamować również inne wydarzenia, na które sprzedaje bilety.

Event to nie jest tylko muzyka. To jest też samo poczucie i odbiór całości - i miejsca, i muzyki, i tego, w jaki sposób osoba przeżywa to wydarzenie. W tym kierunku idzie cała branża – podkreśla Matuszewski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu

Wojna handlowa i trudna sytuacja geopolityczna stanowią zagrożenie dla funkcjonowania firm. Niepewność sytuacji gospodarczej to obok wysokich kosztów pracowniczych najczęściej wskazywana bariera utrudniająca działalność. 60 proc. właścicieli i zarządzających firmami w Polsce uważa ją za największe zagrożenie. – Kryzysy są tyleż szokiem dla systemu, co szansą. Jeśli wykorzystamy nowo tworzące się sytuacje, mamy szansę wyjść wzmocnieni – ocenia Małgorzata Mroczkowska-Horne, dyrektor generalna Konfederacji Lewiatan.

Transport

Ataki cybernetyczne na kolej stają się coraz częstsze. Hakerzy zwykle chcą doprowadzić do paraliżu

W pierwszym kwartale tego roku hakerzy zaatakowali systemy sprzedaży biletów w polskiej i ukraińskiej kolei. Zagrożenia wiążą się jednak również z atakami na systemy zasilania i zarządzania ruchem. Wszystkie tego typu zdarzenia mają jeden cel – mniejszy lub większy paraliż transportu kolejowego, co w obecnej sytuacji geopolitycznej przekłada się na bezpieczeństwo strategiczne. W wielu przypadkach wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek – albo dlatego, że nienależycie chroni hasła i dostęp do urządzeń, albo dlatego, że nadane mu uprawnienia są nieadekwatnie szerokie w stosunku do realnych potrzeb.

Edukacja

Polska nauka potrzebuje różnych źródeł finansowania. Trwają rozmowy o zmianach w systemie

– Finansowanie polskiej nauki wymaga zmian, ale do tego potrzeba politycznej woli i odwagi – ocenia prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego. Wśród propozycji wymienia stworzenie systemu zachęt dla biznesu do inwestowania w naukę i edukację, wyznaczenie strategicznych obszarów badań, na które będą trafiały fundusze, czy rozliczanie instytucji naukowych z wykorzystania publicznych pieniędzy. W ramach cyklu „Porozmawiajmy o polskiej nauce” MNiSW w ostatnich miesiącach prowadzi konsultacje ze środowiskiem akademickim i badawczym na temat stojących przed sektorem wyzwań i możliwych do wdrożenia rozwiązań, nie tylko dotyczących finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.