Mówi: | Marcin Matuszewski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | eBilet.pl |
Festiwale muzyczne napędzają sprzedaż biletów w internecie. Kwota jednej transakcji to średnio 350 zł
Średnio 350 zł wydaje jednorazowo na bilet na wydarzenie sportowe, kulturalne lub muzyczne użytkownik internetowej platformy eBilet.pl. Kupują je przede wszystkim kobiety w wieku 27-45 lat. W sezonie letnim największym zainteresowaniem cieszyły się festiwale, które coraz częściej poza muzyką oferują inne wydarzenia kulturalne.
‒ Średnio każdy z naszych klientów wydał 350 zł, a to oznacza w sumie wydatki rzędu kilkudziesięciu milionów złotych – zdradza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl. ‒ To wszystko zależy od eventu. Na przykład Super Mecz, w którym bilety zaczynały się od 200 zł, dawał oczywiście dużo większy koszyk niż w przypadku lekkoatletycznego memoriału Skolimowskiej.
Jak wynika z danych eBilet.pl za ubiegły kwartał, aż 70 proc. kupujących bilety to kobiety. Choć bilety są coraz droższe, zainteresowanie nimi nie maleje. Coraz więcej transakcji odbywa się też za pośrednictwem urządzeń mobilnych – wzrost rok do roku sięga 100 proc., a eBilet.pl wkrótce chce zaprezentować aplikację mobilną, która ma pozwolić na dalszy rozwój tego kanału sprzedaży.
W ubiegłych miesiącach spółka notowała dobrą sprzedaż m.in. w związku z przyciągającymi kilkudziesięciotysięczne widownie wydarzeniami sportowymi. Hitami były mecze piłkarskie Fiorentina-Real Madryt w Warszawie czy Borussia Dortmund-Śląsk we Wrocławiu oraz memoriał Kamili Skolimowskiej, w którym wystąpił rekordzista świata w sprincie Usain Bolt. Najważniejszym rynkiem internetowej sprzedaży biletów pozostają jednak festiwale.
Latem Polacy mają di wyboru wiele wydarzeń muzycznych, spośród których największy jest Open’er Festival w Gdyni. Przybywa jednak także festiwali organizowanych dla fanów poszczególnych gatunków muzyki. W Ostródzie odbywają się coraz popularniejsze festiwale muzyki disco polo oraz reggae, w Płocku – elektronicznej, a w Mrągowie – country.
‒ Muzyka już nie wystarcza jako sam content. Wiele festiwali dodatkowo daje ofertę kulturalną i próbuje zatrzymać swoich klientów, czyli uczestników festiwalu, jak najdłużej, oferując im teatr, różnego rodzaju rozrywki organizowane w ramach tych wydarzeń, w tym modę – podkreśla Matuszewski.
Dużym zainteresowaniem wśród wydarzeń muzycznych cieszą się także pojedyncze koncerty. Hitem tego sezonu był sierpniowy koncert Justina Timberlake'a w Gdańsku, na którym bawiło się ok. 42 tysięcy fanów.
Matuszewski przypomina, że eBilet.pl poza sprzedażą wejściówek zaangażował się także w promocję tego wydarzenia poprzez przygotowanie plakatów z wizerunkiem serca dla fanów. Spółka stara się również aktywnie reklamować również inne wydarzenia, na które sprzedaje bilety.
‒ Event to nie jest tylko muzyka. To jest też samo poczucie i odbiór całości - i miejsca, i muzyki, i tego, w jaki sposób osoba przeżywa to wydarzenie. W tym kierunku idzie cała branża – podkreśla Matuszewski.
Czytaj także
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-10: Polscy europosłowie chcą rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku. Liczą na zdecydowane poparcie w europarlamencie
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
- 2025-01-24: MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2025-01-28: Joanna Kurowska: Aktorstwo to jest niesprawiedliwy zawód. Jesteśmy ciągle oceniani, a nie mamy żadnego wsparcia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.