Mówi: | Edyta Szymczak |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Rejestr Dłużników ERIF BIG SA |
Konsumenci coraz częściej sprawdzają wiarygodność firm, m.in. deweloperów i biur podróży
Do tej pory w biurach informacji gospodarczej konsumenci najczęściej sprawdzali własną wiarygodność płatniczą. Rzadziej sięgali po informacje o kondycji finansowej firm, z którymi planowali nawiązać współpracę. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat świadomość konsumentów w zakresie sprawdzania wypłacalności firm, jak i własnej wiarygodności finansowej w biurach informacji gospodarczej wzrosła.
Takie informacje na temat wiarygodności przedsiębiorcy udostępniają biura informacji gospodarczej. Wprawdzie taka weryfikacja nie jest jeszcze powszechna, ale sięga po nią coraz więcej osób.
– Pierwszorzędne znaczenie dla konsumenta planującego współpracę z daną firmą powinno mieć to, czy jest ona wypłacalna, jak wygląda jej zdolność kredytowa oraz czy z takim przedsiębiorstwem można w ogóle prowadzić bezpiecznie interesy – mówi agencji informacyjnej Newseria Edyta Szymczak, prezes zarządu Rejestru Dłużników ERIF Biura Informacji Gospodarczej SA.
Jak wynika z danych Rejestru Dłużników ERIF BIG, konsumenci coraz częściej dbają o bezpieczeństwo zawieranych transakcji. Ruch w serwisie infokonsument.pl, który m.in. pozwala sprawdzić wiarygodność partnerów handlowych, wzrósł w ostatnim roku o blisko 40 proc. w stosunku do 2013 roku.
– Dla przeciętnego Kowalskiego przedmiotem sprawdzenia może być na przykład deweloper, firma turystyczna, biuro podróży czy sklep internetowy. W serwisie infoKonsument.pl drogą internetową można zweryfikować, czy dana firma aktualnie nie zalega ze zobowiązaniami finansowymi wobec jakiegokolwiek innego przedsiębiorcy czy gracza rynkowego – wyjaśnia Edyta Szymczak.
Tego rodzaju informacje są także przydatne podczas poszukiwania pracy. W biurach informacji gospodarczej można sprawdzić, czy przyszły pracodawca nie zalega z płatnościami wobec kontrahentów bądź pracowników.
– Spektrum możliwych zastosowań serwisu infoKonsument.pl jest bardzo szerokie – podkreśla Edyta Szymczak. – Rejestr udostępnia bowiem również informacje pozytywne na temat przedsiębiorcy, który solidnie wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Dla firmy, która je posiada, to dodatkowy atut, przewaga konkurencyjna. Zatem może ona wpłynąć na ostateczny wybór jej usług lub produktów przez konsumentów.
Prezes Rejestru Dłużników ERIF BIG prognozuje, że usługa ta będzie cieszyć się coraz większym zainteresowaniem wśród konsumentów. Podobnie było ze sprawdzaniem informacji na temat własnej wiarygodności finansowej.
– Polacy wiedzą, że jest to niezbędna procedura podczas ubiegania się na przykład o kredyt lub pożyczkę w instytucji finansowej. Warto wtedy znać informacje, jakimi na nasz temat dysponują uczestnicy rynku finansowego. Statystyka prowadzonego dla konsumentów w Polsce serwisu infoKonsument.pl wskazuje, że praktycznie każdy zarejestrowany użytkownik przynajmniej raz pobrał raport na swój własny temat – mówi Edyta Szymczak.
- Nieco gorzej jest jeszcze z nawykiem sprawdzania przez konsumentów wiarygodności płatniczej przedsiębiorców, dlatego Rejestr Dłużników ERIF popularyzuje bezpieczne zachowania konsumentów poprzez promocję tej usługi – dodaje Edyta Szymczak.
Rejestr Dłużników ERIF BIG chce zachęcać Polaków do weryfikacji danych na temat firm i podmiotów gospodarczych. Z okazji Światowego Dnia Konsumenta, przypadającego 15 marca, obniża ceny tej usługi. Do 26 kwietnia pierwsze sprawdzenie wiarygodności firmy w serwisie infoKonsument.pl będzie kosztowało 5 zł brutto, a każde następne – 1 zł. Poza promocją usługa kosztuje 35 zł.
Czytaj także
- 2025-03-31: Coraz więcej dronów dzieli przestrzeń powietrzną z załogowymi statkami powietrznymi. Powstaje system do koordynacji lotów
- 2025-02-14: Dzieci mają zbyt łatwy dostęp do pornografii i patostreamingu. Rzecznik Praw Dziecka apeluje o zaostrzenie prawa
- 2025-02-13: Plaga nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Konsekwencje zwykle ponosi klient banku
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
- 2024-10-17: Sztuczna inteligencja coraz mocniej wchodzi w medycynę. Potrzebna wielka baza danych pacjentów
- 2025-01-24: Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-09-09: W przyszłym tygodniu wchodzi w życie część przepisów nowego prawa autorskiego. Wzmacniają pozycję twórców i mediów oraz zapewniają im prawo do wynagrodzenia
- 2024-08-08: Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Firmy mają problem z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.