Newsy

Linie lotnicze Emirates zapowiadają rozbudowę siatki połączeń. Inwestują też w nowe maszyny

2017-03-23  |  06:40

Linie lotnicze Emirates rozbudowują flotę i siatkę połączeń. Zapowiadają dynamiczny rozwój na polskim rynku. W 2016 roku uruchomiły 7 nowych rejsów pasażerskich, przede wszystkim do Azji, zwiększając liczbę połączeń do 154. Linie zapowiadają też rozszerzenie siatki połączeń w Europie. W połowie roku ruszą rejsy do Zagrzebia. Systematycznie odnawiana jest też flota. Nowe maszyny pozwalają zwiększyć jakość oferowanych na pokładzie usług.

– Na co dzień operujemy samolotem Boeing 777-300ER, który jest w stanie zabrać na pokład 428 pasażerów. Będziemy utrzymywali operacje tym samolotem. Naszym celem jest kontynuacja dynamicznego rozwoju, który rozpoczęliśmy ponad 4 lata temu. Chcemy powiększać naszą ofertę i utrzymywać wysoką jakość obsługi na pokładzie, ale też jakość tego, co oferujemy przed rozpoczęciem podróży. Liczymy też na większą liczbę pasażerów podróżujących z Warszawy do Dubaju – naszego kluczowego portu – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Maciej Pyrka, country manager Emirates Airlines.

Linie Emirates z lotami na trasie z Dubaju do Warszawy wystartowały w lutym 2013 roku. Początkowo były wykonywane Airbusami A330-200. Obecnie na trasie latają Boeingi 777-300ER zabierające na pokład ponad 420 pasażerów (w tym 42 w klasie biznes). Z okazji czwartej rocznicy lotów z Warszawy na warszawskim Okęciu wylądował Airbus A380, największy samolot pasażerski świata. Niewykluczone, że już niedługo będą one na stałe kursować między Warszawą a Dubajem. Tym samym może znacznie zwiększyć się liczba obsługiwanych pasażerów.

– Przez ostatnie 4 lata udało nam się przewieźć ponad 700 tys. osób. Ich liczba cały czas rośnie i mamy nadzieję stale ją powiększać – zaznacza Maciej Pyrka.

Jak podkreśla, 2016 rok upłynął liniom Emirates pod znakiem rozszerzenia siatki połączeń. Uruchomiono 7 nowych połączeń pasażerskich i 1 cargo. Łącznie samoloty latają w 154 kierunkach.

– Są dwa nowe kierunki na Filipinach: Cebu i Clark. Rozpoczęliśmy połączenia do drugiego miasta w Wietnamie, do Hanoi, oraz do Rangun w Myanmar, dawnej Birmie. Zaczęliśmy latać do dwóch miejsc w środkowych Chinach: Chengdu i Yinchuan, oraz do Fort Lauderdale na Florydzie – wymienia Pyrka.

Przedstawiciel Emirates zapowiada, że to nie koniec nowych połączeń. Linie zamierzają rozwijać połączenia do miast europejskich. W połowie marca uruchomiono loty między Dubajem a Atenami, a w czerwcu zostanie wprowadzone codzienne połączenia z Dubaju do Zagrzebia w Chorwacji.

– Nie jest to jednak nasze ostatnie słowo. Nasi pasażerowie znajdą coś dla siebie ciekawego i myślę, że cały czas będziemy mogli ich pozytywnie zaskakiwać, jeżeli chodzi o listę naszych połączeń – mówi Pyrka.

Emirates rozbudowuje też swoją flotę – w ubiegłym roku o 36 maszyn, w tym 20 airbusów A380 i 16 boeingów 777-300ER. Łącznie na koniec roku linie dysponowały 255 samolotami, jednocześnie średni wiek maszyn jest znacznie niższy niż w innych liniach (5 lat przy średniej 11 lat u innych przewoźników). W 2016 roku linie otrzymały tytuł najlepszej linii na świecie w plebiscycie Skytrax World Airline Awards. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Transport

Komisja Europejska podtrzymuje dążenie do pełnej dekarbonizacji. Polityka klimatyczna zakładać będzie wsparcie przemysłu

Komisja Europejska przedstawiła wczoraj Czysty Ład Przemysłowy, czyli plan, którego celem jest wspieranie konkurencyjności i odporności europejskiego przemysłu. Dekarbonizacja ma być według niego dalej siłą napędową wzrostu produkcji na Starym Kontynencie. To kolejny, po Kompasie Konkurencyjności, dokument, w którym KE skupia się na kwestii połączenia zobowiązań klimatycznych ze wsparciem europejskiego przemysłu. Nie brakuje jednak opinii, że polityka klimatyczna to niepotrzebne obciążenie i błąd.

Handel

Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe

W ubiegłym roku eksport produktów rolno-spożywczych wyniósł 53,5 mld euro i był o 2,7 proc. większy niż rok wcześniej, podczas gdy import wzrósł o 6,7 proc. – wynika ze wstępnych danych GUS. Na wyhamowanie tempa wzrostu eksportu wpłynęło umocnienie się złotego wobec euro, co sprawiło, że polskie produkty sprzedawane za granicą podrożały. Polscy eksporterzy żywności tracą stopniowo przewagi kosztowo-cenowe, które napędzały sprzedaż zagraniczną przez ostatnie dwie dekady, więc szukają innych.

Nauka

Biodegradowalne materiały mogą rozwiązać problem zanieczyszczenia plastikiem. Na razie to jednak kosztowna alternatywa

Biotworzywa mogą się w przyszłości stać realną alternatywą dla tworzyw sztucznych, które dziś w wielu zastosowaniach są bardzo trudne do zastąpienia. W Łukasiewiczu – Instytucie Chemii Przemysłowej trwają prace nad nowoczesnymi technologiami biodegradowalnych materiałów, które mogą się przyczynić do zmniejszenia skali zanieczyszczenia plastikiem. Na razie jednak są to kosztowne alternatywy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.