Newsy

Rewolucja na rynku najmu. Firmy będą coraz częściej płacić za rzeczywistą liczbę pracowników, a nie metraż powierzchni biurowej

2017-11-14  |  06:50

Najemcy biur oczekują coraz nowocześniejszych koncepcji w wynajmie powierzchni. Biurka i dostęp do internetu to za mało. Większa mobilność pracowników sprawia, że biura muszą być elastyczne, wygodnie skomunikowane i z atrakcyjnym otoczeniem. Adgar Poland oferuje przedsiębiorstwom przestrzeń BE Yourself, która z jednej strony pozwala na pracę na elastycznych warunkach, a z drugiej pozwala zachować integralną strukturę firmy i dostęp do przestrzeni. Firma płaci za rzeczywistą liczbę pracowników, a nie metraż powierzchni biurowej.

– Tradycyjny model wynajmu biur polega na tym, że firma najpierw szuka lokalizacji, budynku, rozpoczyna negocjacje i podpisuje umowę, co zajmuje co najmniej od kilku tygodni do kilku miesięcy. Później wynajmujący przygotowuje wyposażenie i po kilku miesiącach firma wprowadza się do swojego biura. Takie przygotowania zajmują do roku. Jeśli uda się w pół roku, mówimy o bardzo szybkiej realizacji – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Eyal Litwin, dyrektor zarządzający Adgar Poland,

Z raportu Knight Frank wynika, że na koniec I półrocza 2017 roku całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej w Polsce przekroczyły 9,6 mln mkw. W Warszawie i kilku największych rynkach regionalnych w budowie pozostaje 1,9 mln mkw., z czego 600 tys. mkw. zostanie oddanych do użytku do końca 2017 roku. Na wysokim poziomie utrzymuje się też popyt. O ile w latach 2012–2014 zapotrzebowanie firm wynosiło ok. 960 tys. mkw. rocznie, to od 2015 roku kształtuje się on na poziomie 1,3 mln mkw. Przy dużej konkurencji na rynku właściciele budynków stawiają na innowacyjne rozwiązania, same biurka i dostęp do internetu to za mało.

– Firmy potrzebują takiego kompleksu i takiego sąsiedztwa, które odpowiadałyby pracownikom, bo dzisiaj to oni podejmują decyzję, gdzie powinna być zlokalizowana firma. Potrzebują odpowiedniego otoczenia, począwszy od siłowni, przez centrum konferencyjne, centrum przetwarzania danych, restauracje, kawiarnie, tereny zielone. W pobliżu potrzebne jest również centrum handlowe, co widać chociażby na Mokotowie, Ochocie czy w centrum. Firmy potrzebują więc dziś znacznie więcej niż w przeszłości, kiedy wystarczały im biurka i faks – tłumaczy Eyal Litwin.

Firmy zwracają coraz większą uwagę na części wspólne, ułatwiające zespołową pracę czy pomieszczenia, w których pracownik może się zrelaksować i nabrać sił do dalszej pracy. Tego typu podejście jest konieczne, ponieważ warunki pracy są dla kandydatów jednym z istotnym kryteriów wyboru pracodawcy. Nowe pokolenie, które coraz szerzej wchodzi na rynek pracy, ma znacznie większe wymagania.

– Nasza firma nie oferujemy tylko betonu i szkła, lecz także cały ekosystem wokół budynku, z restauracją, kawiarnią, centrum konferencyjnym, centrum handlowym, siłownią. Jako pierwsi zaproponowaliśmy przedszkole w biurowcu Adgar Plaza, a także siłownię i basen w tym samym budynku. Ostatnio wprowadziliśmy koncepcje Adgar Fit i Brain Embassy. Teraz wprowadzamy Be Yourself – rozwiązanie dla większych firm, zapewniające prostotę, elastyczność i efektywność – wymienia dyrektor zarządzający Adgar Poland.

Koncepcja BE Yourself została stworzona z myślą o małych i większych przedsiębiorstwach, łączy zalety pracy w innowacyjnej przestrzeni, która wspiera produktywność i twórcze myślenie, z dostępem do wydzielonej powierzchni dla każdej firm. Wśród najważniejszych zalet BE Yourself przedstawiciele Adgar wymieniają brak kosztów aranżacji i dostęp do wyposażonych przestrzeni wspólnych. Główną jest jednak elastyczność – cena najmu uzależniona jest bowiem od aktualnej liczby członków zespołu.

– Firma dostaje natychmiastowe, proste rozwiązania, bez konieczności wydawania pieniędzy na skomplikowane procedury prawne czy kosztowny wystrój wnętrz. Przedsiębiorca nie musi być nawet właścicielem sprzętu biurowego. Korzysta z niego na zasadzie usługi, nie zajmuje go jakość tego, co go otacza – przekonuje Litwin.

Przestrzenie BE Yourself mają zostać otwarte we wszystkich kompleksach Adgar do końca 2018 roku – w I kwartale w Adgar Wave, następnie Adgar Bit, Adgar Park West i Adgar Plaza. Zdaniem przedstawiciela firmy nowe rozwiązanie może zrewolucjonizować rynek najmu powierzchni biurowych.

– Kiedy rozmawiamy z najemcami, to widzimy, że są coraz bardziej zainteresowani taką formą najmu. Zmiany zachodzą cały czas na całym świecie, szczególnie w Europie, gdzie jest duża mobilność pracowników. To zmienia rynek. Wierzę, że za pięć lat będzie on wyglądał zupełnie inaczej – podkreśla Eyal Litwin.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

Farmacja

Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

Edukacja

RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów

Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.