Newsy

Inwestorzy zainteresowani zakupem ENEL-MED. Na rynku szykują się konsolidacje

2013-05-07  |  06:35
Mówi:Jacek Rozwadowski
Funkcja:Wiceprezes Zarządu, Dyrektor zarządzający
Firma:Enel-Med
  • MP4
  • Strategia rozwoju grupy ENEL-MED na trzy kolejne lata będzie znana do końca sierpnia. Wiceprezes firmy prognozuje jednak, że do tego czasu ENEL-MED zacznie prowadzić rozmowy z konkretnymi inwestorami. Podkreśla jednocześnie, że możliwych scenariuszy jest kilka, m.in. inwestor strategiczny, branżowy lub finansowy, ale w grę wchodzi również emisja akcji.

    Sytuację na rynku medycznym ożywiło przejęcie konkurencyjnej spółki przez brytyjską grupę  Bupa, które formalnie dokonało się w połowie kwietnia br.

    To przejęcie rozgrzało apetyty tych, którzy chcą się sprzedać i funduszy, które poszukują perspektywicznych spółek medycznych – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jacek Rozwadowski, wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający Centrum Medycznego ENEL-MED.  Na pewno mimo ponad 20-letniej historii komercyjny rynek usług medycznych w Polsce jest nadal niedojrzały. W tej chwili wiele funduszy inwestycyjnych puka do naszych drzwi, mając nadzieję na jego reformę i szukając ciekawych spółek – dodaje.

    Tym bardziej, że rynek rośnie w szybkim tempie. Dziś cały rynek usług medycznych wart jest ponad 100 mld zł.

    Możliwe kolejne przejęcia

    To jest olbrzymi rynek, na którym jest bardzo duże rozdrobnienie i zaczął się naturalny proces konsolidacji – twierdzi Rozwadowski. – Fundusze szukają większych i odnoszących sukcesy spółek do roli integratorów.  Spółka Centrum Medyczne ENEL-MED widzi się w roli integratora rynku. 

    Grupa ENEL-MED  jest jedną z trzech największych spółek, pod względem wartości przychodów na polskim rynku usług medycznych. W 2011 r. weszła na giełdę, co spowodowało zwiększenie środków na inwestycje znajdujących się w jej posiadaniu. Spółka uzyskała wówczas 35,5 mln zł od inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Lata 2011-2012 były największym w historii Spółki okresem inwestycji. W czerwcu 2012 roku ENEL-MED otworzył drugi szpital w Warszawie, Szpital Centrum, w którym wykonywane są operację ortopedyczne, neurochirurgiczne oraz z zakresu  chirurgii ręki. W 2012 roku zaczęły również funkcjonować placówki uruchomione w czwartym kwartale 2011 roku: Przychodnia wieloprofilowa wraz z Pracownią diagnostyczną w Gdańsku, Oddział diagnostyczny Centrum w Warszawie oraz Pracownia diagnostyczna w Koninie. Łączny koszt inwestycji wyniósł 58 mln zł. 

    Nasza strategia rozwoju na pewno zakłada przyspieszenie – mówi Rozwadowski. – Musimy obserwować konkurencję, żeby nas nie zdystansowała. Na szczęście w  usługach medycznych nie tyle liczy się rozmiar firmy, co jakość i kompleksowość świadczonych usług. Dobra opinia wśród pacjentów oraz posiadanie szpitali, diagnostyki obrazowej, przychodni w całej Polsce na pewno pomagają rozwojowi biznesu.

    Spółka medyczna ENEL-MED powstała w 1993 r. Jest firmą rodzinną, która pierwotnie miała dostarczać wyłącznie usługi stomatologiczne. Przedsiębiorstwo posiada obecnie jako jedyna Spółka medyczna w kraju dwa wieloprofilowe szpitale w Warszawie, dwanaście  przychodni wieloprofilowych oraz dziesięć oddziałów i pracowni diagnostycznych. 

     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.