Newsy

Nowa platforma komunikacyjna od dziś w użyciu

2012-05-14  |  06:30
Mówi:Iwona Sroka
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych
  • MP4

    Od dziś komunikacja między Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych a emitentami papierów wartościowych będzie możliwa drogą elektroniczną. Dzięki nowym funkcjom aplikacji, kontakt ma być bezpieczny i znacznie szybszy niż drogą papierową.

     - Cała komunikacja między nami będzie odbywała się za pomocą dedykowanej strony internetowej, również z wykorzystaniem tzw. centrum autoryzacji, czyli nie każdy będzie miał do niej dostęp, a jedynie osoby wskazane przez spółkę, przez emitenta, odpowiednio certyfikowane. Dzięki czemu to będzie na wysokim poziomie bezpieczeństwa technologicznego - podkreśla Iwona Sroka, prezes Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych.

    Nowa usługa obejmuje obsługę świadczeń papierów wartościowych takich, jak wypłata dywidendy, wypłaty zaliczki na poczet dywidendy, wypłaty dochodów FIZ (funduszy inwestycyjnych zamkniętych) bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych, wypłaty odsetek oraz wykup papierów dłużnych.

     - Chodzi o to, aby ta komunikacja, która do tej pory często bywała bardzo trudna, bo papierowa, wymagająca sporo pracy manualnej pracowników naszych i  naszych uczestników, została zastąpiona przez szybszą, bezpieczniejszą wymianę w postaci odpowiedniej aplikacji internetowej - wyjaśnia prezes KDPW.

    Nowy sposób komunikacji będzie stanowić rozbudowę działającej od sierpnia 2009 roku dedykowanej strony internetowej w zakresie przekazywania danych między emitentami a KDPW przy obsłudze walnych zgromadzeń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.