Mówi: | Markus Tellenbach |
Funkcja: | Prezes Grupy TVN |
TVN wstrzymuje się z planami emisji nowych obligacji. Czeka na lepszą sytuację rynkową
Grupa TVN na razie nie wróci do planów emisji obligacji, choć nie oznacza to, że ostatecznie wycofuje się z tego pomysłu. – Przyglądamy się kondycji rynku – mówi prezes Markus Tellenbach. Grupa utrzymuje swoją strategię refinansowania długów.
– Jeśli uznamy, że sytuacja na rynku jest właściwa, czyli pozwalająca otrzymać oprocentowanie na poziomie, który będzie korzystny dla naszych akcjonariuszy, to wtedy wrócimy na rynek – zapowiada Markus Tellenbach podczas Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów.
Przekonuje, że Grupa ma silną pozycję i ma wsparcie ze strony agencji ratingowych, co pozwoli wrócić na rynek w odpowiednim dla niej czasie. Jak podkreśla, nie nastąpi to jednak w ciągu najbliższych kilku tygodni.
– Będziemy na bieżąco monitorować i bacznie obserwować sytuację na rynku obligacji. Przyjęliśmy taką taktykę, by być stale przygotowanym – dodaje prezes Grupy TVN.
Decyzję o emisji obligacji „Senior Notes” zarząd TVN SA ogłosił 19 marca. Ich wartość nominalna miała wynieść prawie 500 mln euro, a termin zapadalności został wyznaczony na 2020 rok. Pozyskane w ten sposób środki wraz z pieniędzmi pozyskanymi ze sprzedaży Grupy Onet.pl miały być wykorzystane do umorzenia całości obligacji „Senior Notes” z terminem zapadalności w 2017 r., zapłaty premii, naliczonych, ale niewypłaconych odsetek oraz wszystkich związanych z tym kosztów.
Trzy dni później spółka poinformowała o czasowym wstrzymaniu się z tą operacją, tłumacząc to niepewnością na rynkach związaną z sytuacją wokół Cypru. Markus Tellenbach wyjaśnia, że oferowane przez rynek oprocentowanie obligacji nie było korzystne dla akcjonariuszy.
Czytaj także
- 2025-06-17: Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]
- 2025-07-21: Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-02-26: Cyfrowe euro coraz bliżej. Europejski Bank Centralny przygotowuje się do rewolucji w systemie płatności
- 2025-02-25: Polska systematycznie odchodzi od węgla. Unijny cel redukcji emisji do 2030 roku może się jednak nie udać
- 2024-12-13: Do lutego 2025 roku państwa ONZ muszą przedstawić swoje nowe zobowiązania klimatyczne. Na razie emisje gazów cieplarnianych wciąż rosną
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2025-01-22: Będzie ubywać mięsa na stołach Polaków. Eksperci radzą ograniczyć spożycie nawet o dwie trzecie
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.