Mówi: | Markus Tellenbach |
Funkcja: | Prezes Grupy TVN |
TVN wstrzymuje się z planami emisji nowych obligacji. Czeka na lepszą sytuację rynkową
Grupa TVN na razie nie wróci do planów emisji obligacji, choć nie oznacza to, że ostatecznie wycofuje się z tego pomysłu. – Przyglądamy się kondycji rynku – mówi prezes Markus Tellenbach. Grupa utrzymuje swoją strategię refinansowania długów.
– Jeśli uznamy, że sytuacja na rynku jest właściwa, czyli pozwalająca otrzymać oprocentowanie na poziomie, który będzie korzystny dla naszych akcjonariuszy, to wtedy wrócimy na rynek – zapowiada Markus Tellenbach podczas Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów.
Przekonuje, że Grupa ma silną pozycję i ma wsparcie ze strony agencji ratingowych, co pozwoli wrócić na rynek w odpowiednim dla niej czasie. Jak podkreśla, nie nastąpi to jednak w ciągu najbliższych kilku tygodni.
– Będziemy na bieżąco monitorować i bacznie obserwować sytuację na rynku obligacji. Przyjęliśmy taką taktykę, by być stale przygotowanym – dodaje prezes Grupy TVN.
Decyzję o emisji obligacji „Senior Notes” zarząd TVN SA ogłosił 19 marca. Ich wartość nominalna miała wynieść prawie 500 mln euro, a termin zapadalności został wyznaczony na 2020 rok. Pozyskane w ten sposób środki wraz z pieniędzmi pozyskanymi ze sprzedaży Grupy Onet.pl miały być wykorzystane do umorzenia całości obligacji „Senior Notes” z terminem zapadalności w 2017 r., zapłaty premii, naliczonych, ale niewypłaconych odsetek oraz wszystkich związanych z tym kosztów.
Trzy dni później spółka poinformowała o czasowym wstrzymaniu się z tą operacją, tłumacząc to niepewnością na rynkach związaną z sytuacją wokół Cypru. Markus Tellenbach wyjaśnia, że oferowane przez rynek oprocentowanie obligacji nie było korzystne dla akcjonariuszy.
Czytaj także
- 2024-12-13: Do lutego 2025 roku państwa ONZ muszą przedstawić swoje nowe zobowiązania klimatyczne. Na razie emisje gazów cieplarnianych wciąż rosną
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2025-01-22: Będzie ubywać mięsa na stołach Polaków. Eksperci radzą ograniczyć spożycie nawet o dwie trzecie
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-24: Agata Młynarska: Kobiety coraz odważniej rozmawiają na trudne tematy. Bardzo odważnie bronią swojego zdania
- 2024-09-27: Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
- 2024-10-17: Krzysztof Skórzyński: Wkrótce planuję co najmniej dwa nowe single. Jeżeli moja muzyka nie znajdzie słuchaczy, to nie będę miał do nikogo pretensji
- 2024-09-03: Jessica Mercedes: Mój brat został potrącony na pasach, mimo że miał zielone światło. Była to dla nas strasznie stresująca sytuacja
- 2024-09-24: Aleksandra Adamska: Mój kalendarz zapełniony jest po brzegi. Mam taką ilość zobowiązań zawodowych, że nie jestem już w stanie zrobić nic dodatkowego
- 2024-10-01: Światowy system żywnościowy może się załamać w ciągu kilkudziesięciu lat. Potrzebne są innowacje i bardziej zrównoważone metody produkcji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Prawo
Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami
Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.
Polityka
Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna
W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.
Konsument
Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa
Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.