Mówi: | Michał Lipiński |
Funkcja: | dyrektor konkursu „Teraz Polska” |
Certyfikat „Teraz Polska” przekłada się na nawet 30-proc. wzrost sprzedaży. Klienci coraz częściej kierują się nim, wybierając produkty
Firmy odnotowują nawet 30-proc. wzrost sprzedaży produktu lub usługi nagrodzonych Godłem „Teraz Polska”. Największy wpływ tego certyfikatu jakości na sprzedaż widać w branży artykułów spożywczych, chemii przemysłowej i gospodarczej. Dodatkowo nagrodzeni zyskują wizerunkowo, co jest szczególnie ważne dla usługodawców i gmin, które także rywalizują o godło. Na tegorocznej liście nominowanych w konkursie „Teraz Polska” znajduje się dwadzieścia sześć produktów, dwadzieścia jeden usług, trzy przedsięwzięcia innowacyjne i sześć gmin. Laureatów poznamy w połowie czerwca.
– W zależności od branży firmy odnotowują nawet 30-procentowy wzrost sprzedaży produktu lub usługi nagrodzonej w konkursie „Teraz Polska”. Ten znak ma największe przełożenie na branżę produktów szybko zbywalnych FMCG: produkty spożywcze, chemię przemysłową i gospodarczą. Tu korzyści są największe. W przypadku dóbr inwestycyjnych i usług specjalistycznych ta korzyść jest bardziej wizerunkowa, wpływa na postrzeganie nagrodzonych przez otoczenie biznesowe, klientów i kontrahentów – mówi agencji Newseria Biznes Michał Lipiński, dyrektor konkursu „Teraz Polska”.
Konkurs „Teraz Polska” – w tym roku organizowany po raz 28. przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego – jest dla firm sposobem na potwierdzenie wysokiej jakości oferowanych przez siebie produktów i usług. To istotne o tyle, że – jak pokazuje badanie „Decyzje zakupowe Polaków”, przeprowadzone we wrześniu ubiegłego roku przez Centrum Badań i Analiz Rynku ASM, ponad 70 proc. konsumentów podczas codziennych zakupów wybiera produkty, które charakteryzuje przede wszystkim wysoka jakość. Aż 90 proc. jest skłonnych za tę jakość zapłacić więcej.
– Znak „Teraz Polska” pokazuje klientowi polskie pochodzenie produktu oraz jego wysoką jakość. Główną zasadą konkursu jest przeprowadzanie niezależnych ocen eksperckich wszystkich produktów oraz usług, które zostaną zgłoszone. Na ich podstawie Kapituła Godła wybiera laureatów konkursu. Dlatego nabywając produkt oznaczony znakiem „Teraz Polska”, konsument ma gwarancję, że nabywa najwyższą jakość made in Poland – podkreśla Michał Lipiński.
Godło „Teraz Polska”, obecne na rynku od blisko 30 lat, jest już doceniane i poszukiwane przez klientów, a tym samym – atrakcyjne również dla producentów, którzy ubiegają się o nie w drodze konkursu. Do tegorocznej edycji wpłynęła blisko setka zgłoszeń, z których pięćdziesiąt sześć zostało nominowanych do nagrody przez branżowe komisje eksperckie. Łącznie nominacje zdobyło dwadzieścia sześć produktów, dwadzieścia jeden usług, trzy przedsięwzięcia innowacyjne i sześć gmin.
– Patrząc na strukturę zgłoszeń, zanotowaliśmy największy udział branży budowlanej, spożywczej oraz chemii gospodarczej. Łącznie oceniliśmy w tym roku produkty i usługi pochodzące z 26 branż. Co istotne, z roku na rok coraz większy odsetek stanowią innowacyjne przedsięwzięcia, zgłaszane zarówno przez firmy, jak i instytuty badawcze i wyższe uczelnie. Zależy nam na tym, żeby promować transfer technologii ze świata nauki do świata przemysłu i biznesu. Tutaj polscy naukowcy mają pole do popisu i zgłaszają coraz więcej innowacyjnych na skalę światową produktów i przedsięwzięć – mówi Michał Lipiński.
W tym roku po raz 12. odbywa się też edycja konkursu „Teraz Polska” dla samorządów. Miasta i gminy oceniane są przez ekspertów przede wszystkim pod kątem atrakcyjności dla mieszkańców i warunków dla biznesu.
– Szukamy takich samorządów, które łączą atrakcyjność zarówno, jeśli chodzi o warunki życia codziennego, jak i warunki prowadzenia działalności gospodarczej. Najlepsze gminy w Polsce – a przez 12 lat wyłoniliśmy ich już ponadsiedemdziesiąt – otrzymują co roku zaszczytny tytuł „Teraz Polska” –mówi Michał Lipiński.
Tegoroczne nominacje do Godła „Teraz Polska” zostały ogłoszone 23 kwietnia podczas wystawy w warszawskim Hotelu Gromada. W gronie nominowanych są m.in.: Cydr Lubelski, Sanatorium Uzdrowiskowe „Przy Tężni”, linia serów dojrzewających Mlekovita, nabiał i produkty mleczne produkowane przez OSM w Kole, bezzałogowy statek latający polskiej produkcji, usługi medyczne Grupy LuxMed i tworzone ręcznie książki kolekcjonerskie Wydawnictwa Artystycznego Kurtiak i Ley (zamawiane m.in. dla Jana Pawła II, koronowanych głów i przywódców państw z całego świata). Szansę na statuetkę mają w tym roku również takie polskie przedsiębiorstwa jak Polpharma, Tauron Polska Energia czy PKN Orlen. Wręczenie statuetek odbędzie się w trakcie uroczystej gali 18 czerwca br. w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy
Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.
Farmacja
Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej
Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.
Edukacja
RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.