Mówi: | Andrzej Klesyk |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | PZU S.A. |
Jest zysk, w nagrodę jest zgoda na ekspansję zagraniczną
PZU Lietuva w końcu na plusie. Działająca od 10 lat na litewskim rynku spółka pokazała tzw. czarne cyfry. - W takim układzie zarząd tejże spółki zyskał sobie prawo do myślenia o ekspansji międzynarodowej - twierdzi Andrzej Klesyk, prezes PZU. Kierunkiem ekspansji mają być kraje nadbałtyckie.
Zysk z działalności operacyjnej PZU Lietuva w I kwartale roku wyniósł 962 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej było to zaledwie 140 tys. zł.
- Nasza spółka litewska to w tym momencie numer 3 na Litwie. Po raz pierwszy pokazała tzw. czarne cyfry, czyli pokazała wyraźny zysk. Ja wierzę w to, że już nigdy nie będziemy musieli dosypywać pieniędzy do naszej działalności na Litwie - mówi Andrzej Klesyk.
Prezes Grupy PZU podkreśla, że osiągnięcie tego efektu wymagało zmian strukturalnych i przeprowadzenia procesu restrukturyzacji firmy.
- Z mojej perspektywy, w takim układzie zarząd tejże spółki zyskał sobie prawo do myślenia o ekspansji międzynarodowej. A to jest dla nich Łotwa i Estonia - informuje Andrzej Klesyk.
Teraz litewska spółka pracuje nad planem ekspansji.
- W ciągu najbliższych 2 miesięcy ma być przedstawiony zarządowi PZU S.A. plan, w jaki sposób i przy jakich środkach będziemy rozszerzać działalność na Łotwę i Estonię - wyjaśnia prezes PZU.
O planach wejścia na rynki państw nadbałtyckich Andrzej Klesyk rozmawiał z premierem Litwy Andriusem Kubiliusem. Spółka PZU Lietuva centrum operacyjnym ekspansji w tym regionie.
Spółka zależna od PZU S.A. istnieje na Litwie od 10 lat. Zatrudnia ponad 1 tys. osób. Poza granicami Polski PZU działa na Litwie i na Ukrainie. Z myślą o dalszym rozwoju międzynarodowym firma chce założyć spółkę PZU International. Na rozwój działalności przeznaczy 6-7 mld zł.
Globalnie Grupa PZU jest jedną z największych instytucji finansowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Oferuje blisko 200 rodzajów ubezpieczeń majątkowych i na życie. W jej skład wchodzi także fundusz emerytalny i fundusz inwestycyjny. Zarządza aktywami o łącznej wartości ok. 20 mld euro.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.