Newsy

Przed świętami więcej ofert pracy. Dodatkowi pracownicy poszukiwaniu w handlu i logistyce

2014-12-19  |  06:20

Okres przedświąteczny to dobry czas dla rynku pracy sezonowej. Dodatkowych rąk do pracy potrzebują przedsiębiorstwa związane z branżą handlową, usługową i produkcyjną. W okresie sylwestrowym pojawia się też coraz więcej ofert dla stylistek i opiekunek do dzieci. Firmy, gdzie zapotrzebowanie na pracowników jest dużo większe, proponują nie tylko wyższe wynagrodzenie, lecz także pozapłacowe bonusy, takie jak bezpłatny transport do firmy czy wyżywienie.

W niektórych branżach zapotrzebowanie na pracowników tymczasowych jest w okresie przedświątecznym i sylwestrowym nawet dwukrotnie wyższe niż w pozostałych miesiącach.

Największą popularnością cieszy się Święty Mikołaj i jego gwardia, czyli osoby pracujące na stanowiskach magazynierów i pakowaczy w centrach logistycznych. Koncerny międzynarodowe, które w ostatnich latach otworzyły siedziby w Polsce, szukają pracowników na stanowiska ściśle związane z pakowaniem prezentów czy wysyłką – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Zabilska, menadżer w Adecco Poland, firmie doradztwa personalnego.

W centrach logistycznych i przy akcjach promocyjnych można liczyć na zarobki rzędu 10-30 zł brutto za godzinę. Na zdecydowanie wyższe wynagrodzenie mogą liczyć osoby zatrudnione na stanowisku mikołaja, dużo zależy jednak od predyspozycji pracownika – najlepsi zarobią kilkaset złotych w ciągu dnia.

Pod warunkiem, że to jest dobry mikołaj, który świetnie się prezentuje, jest empatyczny, ma odpowiednie podejście do dzieci i oczywiście sędziwą brodę – mówi Zabilska. – Zdecydowanie w tym sezonie mamy więcej stanowisk magazynowych, dla operatorów wózków widłowych, pickerów, pakowaczy, hostess, audytorów, merchandiserów oraz inne, które są związane z wzmożona pracą w branży FMCG.

Bliżej okresu sylwestrowego zwiększa się zapotrzebowanie na sprzedawców fajerwerków oraz na wszelkiego rodzaju zawody związanymi z usługami upiększającymi,czyli fryzjerów, makijażystki czy stylistki.

Jak podkreśla ekspertka, chętnych do pracy tymczasowej nie brakuje, choć nie wszystkie stanowiska cieszą się dużą popularnością. Co roku najtrudniej znaleźć pracowników do działu rybnego, sprzedawców karpi w supermarkecie – i to mimo tego, że oferowane zarobki są całkiem dobre.

Jak co roku bardzo trudno jest też znaleźć dobrą opiekunkę lub opiekuna do dziecka na noc sylwestrową. Osoby w tym okresie nie chcą pracować. Z reguły wszyscy jesteśmy zainteresowani tym, żeby się dobrze bawić, więc o dobrą niańkę trudno – mówi Karolina Zabilska.

Co ciekawe, dużo większe niż w innych miesiącach zapotrzebowanie na pracowników sprawia, że firmy muszą mocno zabiegać o dodatkowych pracowników. Poza tym, że oferują coraz wyższe stawki, kuszą też pozapłacowymi bonusami.

Duże zapotrzebowanie sprawia, że firmy walczą o pracowników, oferują nie tylko wyższe wynagrodzenie, lecz także pozapłacowe bonusy.

Pracodawcy zaczynają proponować coraz lepsze pakiety medyczne, prywatną opiekę, transport do firmy czy wyżywienie. Zdarzyło się, że jeden z moich klientów w Gorzowie Wielkopolskim, żeby zachęcić pracowników, proponował śniadania w miejscu pracy – mówi ekspertka z Adecco.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.