News powiązane z usługi

Wiele stacji narciarskich może nie doczekać przyszłej zimy. Branża liczy na unijne pieniądze i domaga się odszkodowania za stracony sezon News powiązane z usługi

Wiele stacji narciarskich może nie doczekać przyszłej zimy. Branża liczy na unijne pieniądze i domaga się odszkodowania za stracony sezon

Lockdown w czasie sezonu zimowego 2020/2021 negatywnie odbił się na branży turystycznej, w tym na stacjach narciarskich rozlokowanych w całej Polsce. Przez zamknięcie stoków niemal przez całą zimę obiekty zarobiły jedynie 30 proc. tego, co przed rokiem. Dodatkowo wiele z nich nie dostało wsparcia z tarcz finansowych, przez co dziś są zagrożone upadłością. Dlatego branża domaga się od rządu specjalnej pomocy i wypłaty odszkodowań. Bez tego wiele firm może nie dotrwać do przyszłego sezonu.
więcej
2020-10-20 | 06:15
Handel
W Polsce spada jakość obsługi klientów. Najwięcej uwag konsumentów dotyczy kompetencji pracowników i długich kolejek

W Polsce spada jakość obsługi klientów. Najwięcej uwag konsumentów dotyczy kompetencji pracowników i długich kolejek

Po dekadzie wzrostów od trzech lat jakość obsługi klientów na polskim rynku sukcesywnie spada – wynika z cyklicznych badań przeprowadzanych przez Polski Program Jakości Obsługi. W ocenie 1/5 klientów jej jakość jest niezadowalająca. Najczęściej narzekamy m.in. na długi czas obsługi, kolejki i niskie kompetencje pracowników. Złe oceny wynikają też z faktu, że część firm nie nadąża za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów. W tym roku wpłynęła na nie także pandemia COVID-19, która sprawiła, że zaczęli oni przykładać większą wagę do higieny i bezpieczeństwa.
więcej
2019-05-09 | 06:15
Handel
Geolokalizacja pomaga firmom w rozwoju. Dane geograficzne pokazują w co i gdzie inwestować

Geolokalizacja pomaga firmom w rozwoju. Dane geograficzne pokazują w co i gdzie inwestować

Dane geograficzne mogą dostarczyć informacji na temat tego, w co – i przede wszystkim gdzie – inwestować, żeby biznes okazał się sukcesem. Szczególnie sprawdza się to w handlu i usługach, gdzie lokalizacja ma kluczowe znaczenie. Geolokalizacja w smartfonach klientów i dane z kart SIM mogą też dostarczyć sprzedawcom wielu cennych informacji: pokazać, skąd napływają klienci albo porównać odwiedzalność pomiędzy sklepami i umożliwić tworzenie dopasowanych kampanii marketingowych.
więcej
2017-05-30 | 06:40
Media i PR
Dialog Branżowy: należy wypracować najlepsze praktyki przetargowe w zakupach marketingowych. Zasady współpracy z agencjami wymagają głębokich zmian

Dialog Branżowy: należy wypracować najlepsze praktyki przetargowe w zakupach marketingowych. Zasady współpracy z agencjami wymagają głębokich zmian

W procesie zamawiania usług marketingowych coraz częściej uczestniczą działy zakupów. Ich uczestnictwo w tym procesie często wiąże się z twardymi negocjacjami cenowymi. Nowa rola tych działów oznacza, że potrzebne są nowe zasady współpracy z agencjami i dostarczycielami usług komunikacji marketingowej. Służyć temu ma powołany przez branżę Dialog, w ramach którego doświadczeni eksperci i specjaliści opracują katalog dobrych praktyk przetargowych. 
więcej
2017-01-25 | 06:55
Rynki zagraniczne
Fachowcy.pl wychodzą na zagraniczne rynki. Spółka chce pozyskać do 6 mln zł z emisji obligacji

Fachowcy.pl wychodzą na zagraniczne rynki. Spółka chce pozyskać do 6 mln zł z emisji obligacji

Notowana na NewConnect spółka Fachowcy.pl zajmująca się kompleksową obsługą przedsiębiorstw w internecie, zamierza rozszerzyć działalność na rynki zagraniczne. Ekspansję rozpoczyna od Wielkiej Brytanii. Nie zamierza jednak budować swoich struktur na tamtejszym rynku, a sprzedaż i obsługa klienta będą prowadzone zdalnie. Aby pozyskać środki, spółka wyemituje dwuletnie obligacje, z których planuje pozyskać do 6 mln zł na sfinansowanie zagranicznej działalności.
więcej
2017-01-11 | 06:30
Konsument
Źle wykonaną usługę kosmetyczną czy fryzjerską można reklamować. Można się nawet domagać odszkodowania

Źle wykonaną usługę kosmetyczną czy fryzjerską można reklamować. Można się nawet domagać odszkodowania

Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej wadzie także odszkodowania. Choć polskie prawo nie przewiduje zadośćuczynienia za szkody majątkowe, to istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę finansową za cierpienia psychiczne.
więcej
2016-11-15 | 06:30
Handel
Start-up MyRendi rozmawia z inwestorami o finansowaniu. W planach ekspansja na rynkach CEE

Start-up MyRendi rozmawia z inwestorami o finansowaniu. W planach ekspansja na rynkach CEE

Start-up MyRendi, który w krótkim czasie zdobył większościowy udział w węgierskim rynku usług sprzątających, od września działa w Polsce. Spółka chce skorzystać z dynamicznego rozwoju polskiego rynku, którego wartość szacowana jest na około 2 mld euro. Kolejny krok to ekspansja na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Aktualnie MyRendi prowadzi rozmowy z inwestorami i szuka finansowania na dalszy rozwój.
więcej
2016-10-07 | 06:30
Przemysł
Polskie firmy zaczynają się automatyzować. Stopień robotyzacji wciąż znacznie niższy niż w Europie Zachodniej

Polskie firmy zaczynają się automatyzować. Stopień robotyzacji wciąż znacznie niższy niż w Europie Zachodniej

Do 2019 roku wartość sprzedaży robotów przemysłowych na świecie będzie rosła średnio o 13 proc. rocznie – wynika z danych IFR. Coraz popularniejsze stają się niewielkie, przyjazne użytkownikom roboty współpracujące (tzw. koboty). Także krajowe firmy chętnie sięgają po takie narzędzia. Stopień zaawansowania automatyzacji w Polsce jest jednak wciąż wielokrotnie mniejszy niż w Europie Zachodniej.
więcej
2016-10-03 | 06:55
Handel
Na zakazie handlu w niedziele ucierpią przede wszystkim centra handlowe. Łącznie pracę może stracić kilkadziesiąt tysięcy osób

Na zakazie handlu w niedziele ucierpią przede wszystkim centra handlowe. Łącznie pracę może stracić kilkadziesiąt tysięcy osób

Zakaz handlu w niedzielę spowoduje spadek sprzedaży, przede wszystkim w centrach handlowych – alarmują eksperci. Część sklepów w niedziele generuje nawet 20 proc. sprzedaży. Stracą przede wszystkim małe sklepy w galeriach handlowych, markety budowlane i meblowe, a także firmy obsługujące handel. Skutki ustawy odczuje też branża magazynowo-logistyczna, a pośrednio także e-commerce. Pracę może stracić kilkadziesiąt tysięcy osób.
więcej
2016-09-15 | 06:35
Handel
Dla Polaków jakość coraz ważniejsza niż cena. Tylko 20 proc. konsumentów to klienci oszczędni

Dla Polaków jakość coraz ważniejsza niż cena. Tylko 20 proc. konsumentów to klienci oszczędni

Większość Polaków to wymagający konsumenci, którzy są gotowi zapłacić więcej za produkty lepszej jakości – wynika z badania Shopper Study na zlecenie firmy Henkel. Coraz chętniej kupujemy takie towary, które służą dłużej i lepiej. Tylko 20 proc. stanowią klienci oszczędni, którzy kierują się podczas zakupów głównie ceną. Mamy też coraz większe wymagania wobec sklepów – co do czystości, bogactwa oferty i atmosfery panującej w sklepie.
więcej
2016-08-22 | 06:20
Konsument
Rośnie popyt na usługi designerów. Zajmują się profesjonalnym przygotowaniem produktu lub usługi przed wprowadzeniem na rynek

Rośnie popyt na usługi designerów. Zajmują się profesjonalnym przygotowaniem produktu lub usługi przed wprowadzeniem na rynek

Z badania PARP wynika, że nieco ponad połowa polskich firm korzysta z usług projektantów, ale incydentalnie. Świadomość roli profesjonalnego designu w działalności przedsiębiorstw rośnie – do tego, że w ogóle nie korzystają z takich usług przyznaje się tylko ok. 5 proc. firm. Tego rodzaju procesy najczęściej obejmują komunikację oraz przygotowanie produktu lub usługi przed wprowadzeniem na rynek. Design się opłaca – buduje wzrost wartości marki i rozwiązania bardziej dopasowane do potrzeb ich finalnych klientów – mówi Robert Majkut, designer.
więcej
2016-06-09 | 07:00
Farmacja
Selvita chce otworzyć laboratorium w Poznaniu. Zatrudnienie do końca 2017 roku może tam znaleźć nawet 100 specjalistów

Selvita chce otworzyć laboratorium w Poznaniu. Zatrudnienie do końca 2017 roku może tam znaleźć nawet 100 specjalistów

Selvita, największa w regionie firma biotechnologiczna, nawiązała kolejną współpracę z gigantem farmaceutycznym Merck. Polska spółka zagwarantowała sobie w umowie potencjalne kamienie milowe za osiąganie kolejnych etapów rozwoju projektu, a w przypadku wprowadzenia leku na rynek, również tantiemy. Plany rozwojowe Selvity zakładają otwieranie i rozbudowę laboratoriów. Do końca roku firma zamierza uruchomić ośrodek produkcyjny w Poznaniu i zatrudnić w nim ok. 50 osób, a w 2017 roku podwoić tę liczbę.
więcej
2016-05-20 | 06:40
Farmacja
Selvita zwiększa portfel zamówień i przychody. Liczy na wzrost zamówień ze Stanów Zjednoczonych

Selvita zwiększa portfel zamówień i przychody. Liczy na wzrost zamówień ze Stanów Zjednoczonych

Biotechnologiczna spółka Selvita z Krakowa mająca biura w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, w I kwartale zwiększyła przychody ze sprzedaży o ponad jedną trzecią. Bez uwzględnienia księgowych kosztów programu motywacyjnego zysk netto w pierwszy kwartale wyniósł 0,6 mln zł. Obiecująco wygląda portfel zamówień na 2016 rok, który jest wyższy o 13 proc. niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Backlog komercyjny (bez dotacji) jest wyższy o niemal 40 proc.
więcej
2016-05-16 | 06:35
Handel
Co piąty Polak korzysta z pralni chemicznej. Coraz popularniejsze stają się pralniomaty

Co piąty Polak korzysta z pralni chemicznej. Coraz popularniejsze stają się pralniomaty

Nieco ponad 20 proc. Polaków korzysta z pralni chemicznych. Nadal kojarzą się one konsumentom z drogimi i trudno dostępnymi usługami. To podejście zmienić mają pralniomaty. Zapotrzebowanie na te usługi rośnie kwartalnie nawet w trzycyfrowym tempie. Najczęściej w pralniomatach konsumenci zostawiają koszule i inne elementy odzieży biznesowej.
więcej
2016-05-02 | 06:40
Konsument
Przybywa osób żyjących zgodnie z ideą smart living. Takie podejście deklaruje 1/5 społeczeństwa

Przybywa osób żyjących zgodnie z ideą smart living. Takie podejście deklaruje 1/5 społeczeństwa

Z roku na rok rośnie liczba Polaków, którzy żyją zgodnie z ideą smart living. Częściej są to kobiety i osoby młode, do 34 roku życia. Smart living rozumieją jako ułatwianie sobie życia i codziennych obowiązków, korzystanie z technologii i usług zewnętrznych oraz skupianie się na tym, co robią dobrze. Na tym zjawisku korzystają firmy usługowe, e-sklepy oraz firmy oferujące sportowe i inne pozazawodowe aktywności.
więcej