Newsy

Więcej ofert pracy na portalach rekrutacyjnych. W okresie przedświątecznym ich liczba jeszcze wzrośnie

2014-11-14  |  06:20

Na portalach rekrutacyjnych w tym roku jest więcej ofert. Branże takie jak IT czy produkcja stale poszukują nowych pracowników, inne – zgłaszają większe zapotrzebowanie w określonych miesiącach. W najbliższych tygodniach portale spodziewają się natężenia ofert dla pracowników sezonowych. Skuteczność tego typu serwisów jest coraz większa. Ponad połowa zarejestrowanych była na chociaż jednej rozmowie kwalifikacyjnej, a jedna trzecia znalazła dzięki nim pracę.

Poczynając od końca września, liczba ofert nieco spada ze względu na sezonowość prac letnich. Aczkolwiek w tym roku nie widzimy dużych spadków – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Jurkiewicz, dyrektor generalny portalu infoPraca.

Potwierdzają to również statystyki resortu pracy. Bezrobocie spada już dziewiąty miesiąc z rzędu i w październiku wyniosło 11,3 proc. Od początku roku zmniejszyło się o 475 tys. osób.

W całym roku widać ożywienie i jest ono związane z samym rozwojem gospodarki i wzrostem dynamiki zarówno pod względem PKB, jak i zatrudnienia. W związku z tym też pojawia się coraz więcej ofert pracy, również na portalach rekrutacyjnych – podkreśla Marek Jurkiewicz.

Jak wynika z Licznika rynku infoPraca, w III kwartale największy wzrost zapotrzebowania na pracowników odnotowała branża przemysłowa – ofert pracy było ponad 5 tys., co oznacza ponad 20 proc. wzrost względem II kwartału.

Są też branże, które cały czas szukają pracowników, mowa o IT i centrach usług wspólnych – zaznacza Jurkiewicz.

W III kwartale ogłoszeń z branży IT było ponad 4,2 tys. Poprawiła się sytuacja w budownictwie (wzrost o 29 proc. do blisko 1,9 tys. ofert).

Widzimy zdecydowaną korelację rynku pracy z działalnością portali. Wzrost produkcji powoduje, że stanowiska produkcyjne i specjalistyczne są dużo częściej poszukiwane niż dotychczas – mówi dyrektor portalu infoPraca.

W najbliższych tygodniach portale spodziewają się wielu nowych ofert dla pracowników sezonowych.

To będą oferty pracy związane z promocjami i wzrostem zapotrzebowania na pracowników w marketach, przy akcjach promocyjnych, akcjach świątecznych, ofert dla Mikołajów – wymienia Jurkiewicz.

Portale rekrutacyjne stają się coraz popularniejszym narzędziem w poszukiwaniu pracy. Z badań przeprowadzonych przez serwis infoPraca wynika, że 60 proc. respondentów ma konta na co najmniej trzech takich portalach. Ok. 44 proc. zarejestrowanych korzysta z portali pracy każdego dnia.

W tej chwili mamy około miliona aktywnych użytkowników w skali miesiąca. Gdybyśmy dodali użytkowników innych portali, to te liczby będą kształtowały się w okolicach kilku milionów. Ofert pracy na naszym portalu jest ponad 20 tys., na portalach konkurencyjnych też jest ich tysiące – mówi Marek Jurkiewicz.

Zdecydowana większość użytkowników uważa, że portale są bardzo skuteczne. Ponad połowa z nich dzięki nim umówiła się na rozmowę kwalifikacyjną. Jedna trzecia znalazła zatrudnienie.

Na portalach rekrutacyjnych można znaleźć nie tylko oferty pracy, lecz także porady pomocne przy poszukiwaniach pracy. Eksperci doradzają, jak poprawnie napisać CV czy list motywacyjny oraz jak zaprezentować się podczas rozmowy. Korzysta z tego ponad połowa ankietowanych przez infoPracę. Dla 47 proc. istotne są raporty wynagrodzeń, które pozwalają zweryfikować swoje oczekiwania finansowe.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.