Mówi: | Piotr Muszyński |
Funkcja: | Wiceprezes Zarządu |
Firma: | Orange Polska |
Grupa Orange nie będzie oszczędzać na zmianach technologicznych
– Pojawiają się nowe technologie, pojawiają się nowe oczekiwania naszych klientów – mówi Piotr Muszyński, wiceprezes Zarządu Orange Polska, uzasadniając wielomilionowe nakłady na inwestycje w kosztowne technologie teleinformatyczne. Grupa Orange Polska jest jednym z kluczowych klientów sektora IT. Wprowadzane rozwiązania mają przede wszystkim usprawniać pracę w firmie i spełniać oczekiwania klientów operatora.
Grupa Orange Polska zapewnia, że – podobnie, jak w latach ubiegłych – nie będzie oszczędzać na rozwoju i wdrażaniu nowoczesnych technologii teleinformatycznych.
– Nasz budżet na wydatki informatyczne jest właściwie dość stabilny co roku – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska. – Nasze nakłady to są zawsze, jeżeli nie setki, to dziesiątki milionów złotych.
Zdaniem Muszyńskiego, wdrażane narzędzia – nowe oprogramowanie, aplikacje i technologie – służą usprawnieniu zachodzących procesów biznesowych.
– Zmieniają się produkty, zmienia się baza kliencka i praktycznie rzecz biorąc wydatki na IT, który dzisiaj jest podstawowym interfejsem i podstawowym narzędziem realizacji działań biznesowych, nigdy się nie kończą – mówi wiceprezes grupy Orange Polska.
Firma kończy właśnie realizację projektów, do których była zobligowana na mocy zawartego porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, a które usprawniają przepływ informacji między Orange a operatorami alternatywnymi. Ale na tym nie kończy się jej zaangażowanie w proces toczących się zmian w zakresie rozwoju technologicznego.
– Są to projekty informatyczne, które budują nowe środowisko informatyczne dla tzw. Super Oferty, czyli tej oferty, która dzisiaj obejmuje właściwie cały obszar hurtu i regulowanej działalności Telekomunikacji Polskiej – mówi Piotr Muszyński, podkreślając, że to jedno z priorytetowych działań. – Kończymy również projekt związany z budową nowego narzędzia bilingowego dla operatorów alternatywnych.
Podobne narzędzie bilingowe obsługiwać będzie także klientów indywidualnych. Prace nad nim trwają i zakończą się w przyszłym roku. W tej chwili realizowana jest ostatnia faza projektu.
Jak podkreśla Piotr Muszyński, takie inwestycje są konieczne, ponieważ dotychczasowe oprogramowanie, używane od dwudziestu lat, traci swoją funkcjonalność.
– Będziemy również modyfikowali cały obszar realizacji zleceń i obsługi zleceń technologicznych, zarówno tych, które wiążą się z aktywacją nowych usług, jak i usuwaniem uszkodzeń – dodaje Muszyński. – To są nasze priorytety.
Priorytety, wynikające przede wszystkim z działalności biznesowej i dostosowywania się do potrzeb zmieniającego się rynku. Ponoszone nakłady przełożyć się mają na realizację konkretnych celów biznesowych.
– Właścicielami budżetu w naszej spółce są ludzie, odpowiedzialni za jej wyniki, sprzedaż, obsługę klienta i to są nasi wewnętrzni klienci – tłumaczy wiceprezes Orange Polska. – W związku z tym, jeżeli ich potrzeby są uzasadnione zmianami na rynku, realizujemy projekty informatyczne.
Niektóre projekty to efekt również zmieniających się oczekiwań klientów. Wyzwaniem jest np. rosnąca grupa użytkowników, korzystających z dostępu do Internetu, zarówno stacjonarnego, jak i mobilnego.
– To pociąga za sobą kształtowanie się zupełnie innych niż historyczne relacji pomiędzy klientem a telekomem – mówi Piotr Muszyński.
Klient oczekuje dziś w pełni zautomatyzowanego dostępu do swojego konta, od najprostszej operacji, czyli sprawdzenia stanu swojego konta, po modyfikację usług włącznie.
– Narzędzia informatyczne muszą wspierać te zmiany, a firma telekomunikacyjna, która kreuje ten rynek, musi sama zmieniać się wewnętrznie – dodaje Muszyński.
Czytaj także
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-11-28: 1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
- 2024-12-09: Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.