Newsy

Dobrze zaprojektowany produkt więcej warty prawie o połowę

2011-12-12  |  01:00
Wszystkie newsy
Mówi:Beata Bochińska
Funkcja:Prezes
Firma:Instytut Wzornistwa Przemysłowego

Badania przeprowadzone na grupie 300 przedsiębiorców pokazały, że dobry projekt zwiększa wartość produktu o 40%.

 - Jeśli ktoś pracuje z projektantem i wie, w jaki sposób zamówić u niego projekt dobrego produktu rynkowego, takiego produktu, który będzie dopasowany do potrzeb konsumenta, najlepiej konsumenta przyszłości - może mieć wyższą marżę, a przede wszystkim ma mniejszą szansę, że jego produkt się nie sprzeda – twierdzi Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

Raport ONZ pokazuje, że polskie produkty zaprojektowane są lepiej niż japońskie niż np. japońskie czy holenderskie..

 - Polska po badaniach ONZ jest na 8 pozycji wśród krajów rozwiniętych przed Japonią i Holandią z punktu widzenia eksportu dóbr zaprojektowanych. My sobie z tego w ogóle nie zdajemy w Polsce sprawy. A to jest bardzo poważna kwestia, dlatego że cała nasza gospodarka oparta jest o przemysł, którego w większości już w Europie nie ma - który wyemigrował na Daleki Wschód – uważa Beata Bochińska, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

 - My mamy całkiem inną motywację niż ta stara Europa, która jest już nieco znudzona, i konsumpcjonizmem, i tworzeniem nowych metod zarządzania. My to odkrywamy 
wszystko na nowo. Trochę jesteśmy takimi aspirującymi biznesmenami w związku z czym mamy większą ochotę –
dodaje prezes IWP

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.