Newsy

Dominium Pizza podbija Wschód

2011-12-08  |  01:00
Wszystkie newsy
Mówi:Tomasz Plebaniak
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Dominium SA

Dominium Pizza jest już w Rumunii i na Litwie, ale to nie koniec ekspansji – zapowiada Tomasz Plebaniak, założyciel i właściciel sieci restauracji Dominium Pizza.

 - W tej chwili Dominium liczy ponad sześćdziesiąt restauracji, z tego prawie sześćdziesiąt w Polsce, pięć za granicą. Jest to Rumunia - cztery lokale i jeden lokal na Litwie. I w tym też kierunku będziemy się rozwijać. Przede wszystkim Polska, gdzie jest to cały czas jest i jeszcze długo będzie nasz rynek podstawowy i również gdzie jesteśmy obecni, czyli Rumunia, w mniejszym stopniu też Litwa. W dalszej perspektywie też myślimy o innych rynkach. Są to głównie plany rynków wschodnich – ujawnia Tomasz Plebaniak, prezes Dominium S.A..

Firma ma ambitne plany mimo odczuwalnego kryzysu w branży gastronomicznej.

 - Jeżeli chodzi o rynek to na pewno jest on trudny. Natomiast, jeśli chodzi o branżę czy też segment tego rynku, w którym działamy, czyli casual dining to jest to segment, który się na pewno rozwija, który jest na pewno dużo bardziej odporny niż inne branże. Oczywiście czasy nie są jakieś wspaniałe, ale my się nie boimy kryzysu. Rozwijamy się także w czasach trudniejszych i to nawet czasami wychodzi nam na dobre. Ponieważ jest to konieczność i motywacja, optymalizować swoje wyniki, optymalizować swoją organizację, optymalizować swoją efektywność – uważa prezes Dominium S.A.

Dominium Pizza działa o 1993 roku i jest największą siecią lokali gastronomicznych, opartą wyłącznie na polskim kapitale.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.