Newsy

Euro2012: McDonald's zbuduje specjalne restauracje dla kibiców

2012-01-31  |  06:00
Mówi:Marek Kłapa
Funkcja:Dyrektor ds. korporacyjnych
Firma:McDonald's Polska
  • MP4

    Jedna restauracja McDonald's powstanie w strefie kibica w samym centrum stolicy, na Placu Defilad. Na czas Mistrzostw sieć otworzy również kawiarnię wewnątrz Stadionu Narodowego.

     - W Warszawie na potrzeby super FanZone budujemy specjalną restaurację, która będzie dziennie obsługiwała wiele tysięcy osób - zapowiada Marek Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald's Polska.

    Restauracja będzie serwowała zarówno tradycyjne, jak i specjalne, związane z Euro menu. Fast-food powstanie w dwukondygnacyjnym pawilonie tylko na czas Euro 2012. Po miesiącu zniknie sprzed Pałacu Kultury i Nauki. W tymczasowej restauracji zatrudnienie znajdzie ok. 300 osób, zrekrutowanych wśród pracowników w sieci w całej Polsce.

    Drugi tymczasowy obiekt, McCafe powstanie natomiast wewnątrz Stadionu Narodowego, w strefie dla mediów. Kawiarnia będzie przeznaczona głównie dla dziennikarzy relacjonujących mecze.

    Marek Kłapa zapowiada, że to niejedyne atrakcje przygotowane dla kibiców. Już wkrótce klienci restauracji będą mogli wygrać bilety na mecz. Dzieci w wieku od 6 do 10 lat będą miały szansę wziąć udział w programie "Dziecięca Eskorta McDonald's". Spośród formularzy, wrzuconych do pojemników w restauracjach między 6 lutego a 4 marca, rozlosowane zostanie 200 najmłodszych kibiców, którzy będą towarzyszyć piłkarzom przy wychodzeniu na boisko.

     - Ten program to jest unikalna rzecz. Projekt, który realizuje wyłącznie McDonald’s z UEFA. To jest danie szansy dzieciakom na wyjście na murawę boiska, na wyprowadzenie piłkarzy reprezentacji narodowych i przeżycie czegoś niezwykłego, czyli udziału w największej imprezie - mówi Marek Kłapa.

    Euro 2012 to już szóste z kolei Mistrzostwa Europy, których sponsorem jest McDonald's. W umowie podpisanej niedawno z UEFA sieć zapewniła sobie partnerstwo UEFA EUROTOP do 2017 roku. W tym roku budżet na działania promocyjne związane z Euro będzie rekordowo wysoki. Jesienią sieć będzie obchodziła 20. urodziny w Polsce.

    Informacja dla dziennikarzy:

    Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.