Newsy

Kroją i szyją dla gwiazd

2011-12-17  |  11:45
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Szumilewicz
Funkcja:Krawiectwo Artystyczne
Firma:Pracownia Krawiecka Józefa Błońskiego

Jeśli mężczyzna nie ma sylwetki modela, tylko garnitur szyty na miarę będzie leżał jak ulał. Liczyć trzeba się jednak z wydatkiem kilku tysięcy złotych.

 - Jest co prawda mało klientów, ale jest też mało pracowni – przyznaje Marcin Szumilewicz z Pracowni Krawieckiej Józefa Błońskiego

To właśnie czyni garnitury szyte na miarę tak bardzo luksusowymi. Często decyduję się na nie ludzie znani z pierwszych stron gazet, prawnicy czy biznesmeni. Na próżno jednak oczekiwać, że pracownia krawiecka zdradzi nazwiska swoich klientów.

- Pracownie krawieckie zazwyczaj słyną z dyskrecji. Nie zawsze jesteśmy pewni, czy klienci życzą sobie, aby ich nazwisko ujawniać. Dlatego, że jest to związane z jakimś wydatkiem pieniężnym. Wcale niedużym, ale jednak. To jest coś, za co trzeba zapłacić więcej niż w sklepie. Więc to jest taka delikatna sprawa. Szyjemy dla wielu postaci medialnych. Bardzo wielu prawników do nas przychodzi. Przychodzą do nas ludzie z telewizji, styliści – mówi Marcin Szumilewicz z Pracowni Krawieckiej Józefa Błońskiego.

Ręcznie wykonane wyroby mistrzów rzemiosła – biżuterię, garnitury czy meble można było oglądać w czasie targów wyrobów luksusowych w ramach projektu Salonu Artystów Rzemiosła.

Zdjęcia z targów obejrzeć i pobrać można w Bazie przebitek na newseria.pl

Informacja dla dziennikarzy:

Wyrażamy zgodę na przetwarzanie treści tekstowych, audio i wideo, w szczególności wprowadzania do obrotu, publikacje i dystrybucję materiału w całości lub w jego częściach. Wszystkie zawarte w materiałach wypowiedzi zostały autoryzowane. Wszystkie materiały dostępne do pobrania z www.newseria.pl są bezpłatne.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Browary Kompanii Piwowarskiej przestawiają się na zieloną energię elektryczną. Ich produkcja w kraju będzie w 100 proc. zasilana przez odnawialne źródła

1/3 udziałów w polskim rynku piwa ma Kompania Piwowarska. Firma sukcesywnie zwiększa wykorzystanie energii z odnawialnych źródeł. W 2021 roku jej browary będą już w 100 proc. zasilane zieloną energią elektryczną. Ma się do tego przyczynić zawarta właśnie umowa z innogy, na mocy której browary KP będą zaopatrywane w energię elektryczną z farm wiatrowych. Pozwoli to m.in. ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 66 proc. i zabezpieczy firmę przed wzrostem cen energii. Dziesięcioletni kontrakt to jedna z niewielu dotąd na polskim rynku umów zawieranych bezpośrednio pomiędzy wytwórcą energii z OZE a jej odbiorcą końcowym.

Patronaty Newserii

Gala Złote Spinacze 2019

Handel

Tempo wzrostu gospodarki hamuje. Kryzys w Niemczech jeszcze nie spowalnia eksportu, ale wstrzymuje inwestycje firm

W III kwartale 2019 roku PKB Polski zwiększyło się o 3,9 proc. w ujęciu rocznym. To wprawdzie najwolniejsze tempo od IV kwartału 2016 roku, ale i tak dobry wynik. Według Rafała Beneckiego, głównego ekonomisty ING Banku Śląskiego, istotne jest to, że problemy niemieckiego przemysłu przekładają się na polską gospodarkę wolniej i łagodniej niż zazwyczaj. Jednak mimo wzrostu dochodów konsumentów dynamika ich wydatków spada, a firmy coraz ostrożniej planują inwestycje.

Problemy społeczne

Firmy coraz częściej dbają o pozytywne doświadczenia kandydatów podczas rekrutacji. To przekłada się na lojalność wobec marki

Aby przyciągnąć pracowników, nie wystarczy tworzyć miejsc pracy, ale trzeba zadbać o doświadczenia kandydatów i traktować ich jak klientów – przekonuje Maja Gojtowska, autorka książki „Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?”. Budowa pozytywnego candidate experience może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Brak komunikacji z rekruterem czy niepodawanie istotnych dla kandydata informacji w ogłoszeniu o pracę może zniechęcić do marki. Tymczasem firma, która dba o pracowników podczas rekrutacji, sama tworzy ambasadorów marki.

Handel

Chiński rynek szansą dla polskich producentów drobiu. Rodzimi drobiarze za granicą wygrywają jakością i ceną

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku eksport drobiu z Polski, który od kilkunastu lat nieprzerwanie rośnie, po raz pierwszy będzie większy niż dostawy mięsa drobiowego na rynek krajowy – mówi Jarosław Kowalewski z Superdrob. Zwiększony popyt globalny, głównie z powodu rosnącego spożycia w Chinach, tworzy dobrą koniunkturę na kilka kolejnych lat. Polscy producenci wygrywają konkurencję nie tylko ceną, lecz także jakością.