Mówi: | Krzysztof Kłapa |
Funkcja: | dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich |
Firma: | McDonald’s Polska |
McDonald’s testuje nowy koncept produktowy. Goście sami będą mogli komponować swoje kanapki
Polska jest pierwszym europejskim rynkiem, na którym McDonald’s testuje nowy koncept. Obok standardowych dań oferowanych przez sieć będzie też możliwość skomponowania własnego burgera. Oferta ma przyciągnąć do restauracji nowych klientów, którzy za każdym razem oczekują czegoś nowego. Koncept testowany będzie na razie w trzech restauracjach, a z czasem ma być rozszerzany na cały kraj.
– To, co dzisiaj proponujemy, czyli Create Your Taste, to projekt dotyczący produktów, a tak naprawdę wyjście naprzeciw oczekiwaniom naszych konsumentów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska. – Od dzisiaj według tego projektu każdy może zaprojektować, wykreować i stworzyć własnego burgera, używając do tego nowoczesnej technologii, naszego doradztwa i listy kilkudziesięciu składników.
Sieć testuje nowe rozwiązania, by sprostać zmieniającym się preferencjom klientów na rynku restauracyjnym. Jak podkreśla Kłapa, kiedyś sukces McDonald’s opierał się na tym, że była to znana światowa marka, która weszła na polski rynek. Dziś, żeby utrzymać klientów, trzeba im proponować coś nowego.
W ramach testowego programu w wybranych polskich lokalach McDonald’s klient będzie mógł wybrać kanapkę z dodatkami w dowolnych konfiguracjach. Do wyboru jest aż 28 produktów. Można zdecydować, czy burger ma być bardziej czy mniej pikantny, można zwiększyć zawartość mięsa, warzyw czy sosów w kanapce. Klient może zdecydować się na danie bardziej orientalne lub tradycyjne, z określonymi dodatkami i pieczywem.
– Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom dzisiejszego konsumenta, który – jak pokazują badania i nasze obserwacje – przestaje być konsumentem masowym – podkreśla Krzysztof Kłapa. – To jest ktoś, kto oczekuje indywidualnego podejścia, kto ma swoje oczekiwania, dlatego McDonald’s – firma obsługująca codziennie miliony osób na świecie – idzie w tym kierunku.
Polska jest pierwszym krajem Europy, gdzie McDonald’s wprowadził swój nowy pomysł. Podobne rozwiązanie dotąd wprowadzono zaledwie w kilku krajach na świecie. Na razie testuje go w trzech wybranych restauracjach (dwóch w samej Warszawie i jednej w Bielawie).
– Centrala otworzyła atlas i wskazała kontur z napisem Polska – mówi dyrektor w McDonald’s Polska. – To nie jest przypadkowe. Mówię to z pełną odpowiedzialnością jako członek polskiego zespołu McDonald’s Polska. Dzięki naszym pracownikom, gościom i wszystkiemu, co w Polsce robimy, zasłużyliśmy na to, żeby być rynkiem testowym dla całej Europy.
Jak podkreśla, sieć liczy na entuzjastyczne przyjęcie tego projektu przez klientów. Pierwsze reakcje wskazują, że rozwój konceptu będzie szybszy, niż zakładano.
– To oczywiście nie jest projekt skierowany do każdego klienta. Nie znikają więc z naszej oferty produkty dobrze znane, nie znikają promocje ani oferta McCafé. Ale wiemy, że są konsumenci, którzy na tę propozycję odpowiedzą pozytywnie – mówi Kłapa. – Wierzymy, że trafimy do klientów młodych, do osób, które do tej pory nie do końca znajdowały coś dla siebie w McDonald’s oraz że przyciągniemy także nowych klientów.
Czytaj także
- 2025-01-10: Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
- 2025-01-07: Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
- 2025-01-07: W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
- 2024-12-18: Rekordowa pożyczka z KPO dla Tauronu. 11 mld zł trafi na modernizację i rozbudowę sieci dystrybucji
- 2025-01-08: Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
- 2024-12-30: Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2025-01-08: Strach przed porażką i brak wiary we własne siły blokują rozwój przedsiębiorczości kobiet. Częściej zakładają za to firmy z misją
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.