Newsy

Niedoceniana przez Polki biżuteria z bursztynu wzbudza zachwyt w Chinach

2014-10-07  |  06:15
Wszystkie newsy
Mówi:Anna Sado
Funkcja:dziennikarka branżowa specjalizująca się w tematyce jubilerskiej
Firma:redaktorka Bursztynowego Portalu Amber.com.pl

Polki nie doceniają biżuterii z bursztynu. Zwłaszcza młode kobiety uznają jantar za odpowiedni raczej dla starszych pań bądź kojarzą go z tandetnymi pamiątkami z wakacji. Biżuterię z bursztynu pokochały natomiast Chinki.

Biżuteria z bursztynu jest niezwykle popularna na świecie. Znacznie mniejszym uznaniem cieszy się natomiast w Polsce. Wiele kobiet wciąż kojarzy bursztyn bardziej z tandetnymi pamiątkami z wakacji nad morzem lub barokowymi ozdobami dla starszych pań niż z elegancką, nowoczesną biżuterią.

– To jest paradoks. Z jednej strony uważamy bursztyn za nasze bałtyckie, polskie złoto, a z drugiej tak naprawdę wcale go nie cenimy. Doceniają tę biżuterię ambasadorki bursztynu, osoby związane ze światem mody, show-biznesu, które próbowały pokazać, że bursztyn jest modny, jest fajny. Mam nadzieję, że to się uda. W ostatnich latach ceny bursztynu bardzo wzrosły i nie spodziewajmy się już, że ta biżuteria będzie tania, ale może to się przyczynić do większego jej prestiżu mówi Anna Sado, dziennikarka branżowa specjalizująca się w tematyce jubilerskiej.

Polska biżuteria z bursztynu cieszy się ogromną popularnością m.in. w Chinach. Według ekspertów kraj ten stał się jednym z głównych importerów bursztynu i wyrabianej z niego biżuterii, a do Azji Polska eksportuje prawie 40 proc. biżuterii.

– Chińczycy wymusili bardzo duży wzrost jakości i estetyki. Obserwuje w ostatnich trzech, czterech latach, że biżuteria bardzo się zmieniała, zrobiła się piękniejsza, oprawy są bardziej estetyczne, choć są dostosowane do potrzeb rynku chińskiego – mówi Anna Sado.

Biżuteria z bursztynu jest niezwykle elegancka i ponadczasowa. Z powodzeniem mogą ją nosić zarówno kobiety dojrzałe, jak i nastolatki. Młode dziewczyny mogą wybrać delikatne bransoletki z małymi bryłkami jantaru, dla starszych pań idealna będzie biżuteria bardziej okazała, z większymi bryłami bursztynu. Jantar najczęściej oprawiany jest w srebro, coraz bardziej popularne staje się jednak także połączenie bursztynu ze złotem. Oprawy są zazwyczaj delikatne, tak aby jak najpełniej wyeksponować urodę bursztynu. Połączenie jantaru z lnianym sznurkiem lub rzemieniem nadaje biżuterii nowoczesnego i młodzieżowego charakteru.

– Bursztyn fascynuje tym, że ma mnóstwo odmian barwnych. Nam się kojarzy przede wszystkim z brązowawym kolorem, przez fachowców zwanym koniakowym. Ale jest ich dużo więcej: mamy więc odcienie jasne, mleczne, które są najbardziej poszukiwane, mamy odcienie żółtawe i tutaj też jest cała gama tych żółtych odcieni. Mamy też takie brązowe odcienie, a nawet czarne mówi Sado.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Ochrona środowiska

Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje

Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.

Polityka

1 grudnia nowa Komisja Europejska rozpoczyna prace. W składzie pierwszy raz komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności

Parlament Europejski w środę zatwierdził skład nowej Komisji Europejskiej. Nowi komisarze obejmą urzędy 1 grudnia. Wśród nich po raz pierwszy znaleźli się komisarze ds. mieszkalnictwa oraz obronności. Start drugiej kadencji KE pod wodzą Ursuli von der Leyen tylko o miesiąc wyprzedza rozpoczęcie polskiej prezydencji w Radzie UE. Polska będzie więc mieć wpływ na dwustronną współpracę między tymi dwiema instytucjami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.