Mówi: | Adam Kołodziejczyk |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Sephora Polska |
Po prezent do perfumerii. Kosmetyki i perfumy wybierze blisko jedna trzecia Polaków
Kosmetyki i perfumy to obok książek najchętniej wręczane prezenty świąteczne. Z badań Deloitte wynika, że w tym roku jedna trzecia Polaków po gwiazdkowe upominki uda się właśnie do drogerii i perfumerii. Polacy zdecydowanie preferują stacjonarne sklepy, gdzie mogą poradzić się ekspertów i przetestować produkt. Na zakupy w e-sklepach decyduje się co dziesiąty Polak.
Badania firmy Deloitte pokazały, że z okazji Bożego Narodzenia Polacy najchętniej kupują swoim bliskim książki, kosmetyki, perfumy i słodycze. W tym roku produkty do pielęgnacji i zapachy zamierza wręczyć w prezencie 32 proc. badanych. Tego typu prezenty cieszą się popularnością wśród Polaków, ponieważ łączą praktyczne zastosowanie z wrażeniem luksusu.
– W ciągu roku miks sprzedaży jest różny – mówi Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria. – Latem mamy większą sprzedaż kategorii make-up i produktów do kąpieli. Sprzedaż zapachów wzrasta w II połowie roku, szczególnie w listopadzie i grudniu. W tym okresie sprzedają się przede wszystkim perfumy, ponieważ są one uważane za najlepszy prezent pod choinkę. Zapachy można kupić w różnego typu zestawach
Kosmetyki i perfumy Polacy najchętniej kupują w stacjonarnych perfumeriach i drogeriach kosmetycznych. W tego typu placówkach możliwe jest bowiem uzyskanie fachowej pomocy od personelu oraz przetestowanie produktu. W internecie kosmetycznych prezentów poszukuje co dziesiąty Polak. Zwolennikami zakupów w sieci są przede wszystkim ludzie młodzi, wykształceni i poświęcający dużo czasu na pracę zawodową. W porównaniu z innymi krajami, które wzięły udział w badaniu, Polacy i tak częściej wyszukują, porównują i kupują prezentów w internecie.
– Sklep internetowy Sephora odniósł w tym roku ogromny sukces. Już po kilku miesiącach od uruchomienia był najbardziej rozpoznawalną perfumerią online w Polsce. Nasz asortyment w sklepie internetowym jest zharmonizowany z asortymentem w sklepach tradycyjnych. Czasami są jednak edycje specjalne, limitowane, które są dostępne tylko bądź to w sklepach tradycyjnych, bądź w sklepie internetowym – mówi Adam Kołodziejczyk.
Sephora uzyskała tytuł „Wybór Konsumenta” w badaniu koordynowanym przez Consumer Choice. Badani docenili przede wszystkim wysoką jakość obsługi oraz bogaty asortyment tych perfumerii. Adam Kołodziejczyk zapewnia, że tytuł jest dla niego motywacją do dalszego działania. W przyszłym roku sieć skupi się na dalszym remodellingu salonów, tak by jeszcze lepiej odpowiadały potrzebom klientów. Marka planuje także otwarcie nowych salonów oraz wprowadzenie kolejnych kosmetyków, również na wyłączność, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.
– Każdy klient jest dla nas ważny, zarówno panowie, jak i panie. Kobiety stanowią dominującą część naszych, jednak panowie również kupują coraz więcej kosmetyków. Rynek kosmetyków męskich rośnie dwucyfrowo rok do roku. Oczywiście panowie kupują często również kosmetyki i perfumy jako prezenty dla pań – mówi Adam Kołodziejczyk.
Projekt „Wybór Konsumenta” został opracowany i wdrożony w Portugalii w 2012 roku i jest to najpopularniejsze badanie konsumenckie realizowane w tym kraju. W tym roku po raz pierwszy przeprowadzono je także w Polsce. W kategorii perfumerie konsumenci mieli wskazać cechy, które ich zdaniem decydują o tym, gdzie kupują kosmetyki: widoczność ceny na produkcie, czystość, wykwalifikowany personel, wielkość oferty i dostępność próbek. Sieć Sephora pokonała takie marki, jak Douglas czy Inglot.
Czytaj także
- 2024-02-13: Maja Sablewska: Jestem w związku już bardzo długo i staram się, żeby walentynki były wtedy, kiedy mamy na to czas, a nie tylko 14 lutego
- 2024-02-12: Ewa Wachowicz: Każda okazja jest dobra do okazywania miłości i sprawiania komuś radości. Byle tylko nie robić z tego wyłącznie walentynkowej szopki serduszkowej
- 2023-12-20: Edyta Zając: Prezenty świąteczne dla bliskich kolekcjonuję już od pół roku. Po prostu lubię być przygotowana
- 2023-12-22: Boże Narodzenie skłania do dobroczynności. Dwie trzecie Polaków czuje się w tym okresie zmotywowanych do pomagania
- 2023-12-01: W okresie okołoświątecznym Polacy generują duże ilości elektroodpadów. Połowa nie wie, że nie można ich wyrzucić do śmietnika
- 2023-11-06: Ilona Łepkowska: Od pewnego czasu się przyjęło, że ledwo z supermarketów znikną cmentarne znicze, to pojawiają się bombki choinkowe. Dla mnie to jest trochę za szybkie przejście
- 2023-09-04: Sylwia Gliwa: W ogóle nie przywiązuję wagi do urodzin. Tak naprawdę jest to dla mnie kolejny dzień w kalendarzu
- 2022-12-23: Pandemia, inflacja i wojna wpłyną na to, jak spędzimy tegoroczne święta. Ponad 90 proc. Polaków uważa, że będą wyglądać inaczej niż w poprzednich latach
- 2022-12-22: Tegoroczne święta mogą się okazać najskromniejsze od lat. Polacy szukają promocji i rezygnują z droższych produktów
- 2022-12-21: Spotkania przy wigilijnym stole dla wielu osób są źródłem frustracji i stresu. Ćwiczona asertywność pomoże przetrwać rodzinne niesnaski
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.