Mówi: | Adam Kołodziejczyk |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Sephora Polska |
Po prezent do perfumerii. Kosmetyki i perfumy wybierze blisko jedna trzecia Polaków
Kosmetyki i perfumy to obok książek najchętniej wręczane prezenty świąteczne. Z badań Deloitte wynika, że w tym roku jedna trzecia Polaków po gwiazdkowe upominki uda się właśnie do drogerii i perfumerii. Polacy zdecydowanie preferują stacjonarne sklepy, gdzie mogą poradzić się ekspertów i przetestować produkt. Na zakupy w e-sklepach decyduje się co dziesiąty Polak.
Badania firmy Deloitte pokazały, że z okazji Bożego Narodzenia Polacy najchętniej kupują swoim bliskim książki, kosmetyki, perfumy i słodycze. W tym roku produkty do pielęgnacji i zapachy zamierza wręczyć w prezencie 32 proc. badanych. Tego typu prezenty cieszą się popularnością wśród Polaków, ponieważ łączą praktyczne zastosowanie z wrażeniem luksusu.
– W ciągu roku miks sprzedaży jest różny – mówi Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria. – Latem mamy większą sprzedaż kategorii make-up i produktów do kąpieli. Sprzedaż zapachów wzrasta w II połowie roku, szczególnie w listopadzie i grudniu. W tym okresie sprzedają się przede wszystkim perfumy, ponieważ są one uważane za najlepszy prezent pod choinkę. Zapachy można kupić w różnego typu zestawach
Kosmetyki i perfumy Polacy najchętniej kupują w stacjonarnych perfumeriach i drogeriach kosmetycznych. W tego typu placówkach możliwe jest bowiem uzyskanie fachowej pomocy od personelu oraz przetestowanie produktu. W internecie kosmetycznych prezentów poszukuje co dziesiąty Polak. Zwolennikami zakupów w sieci są przede wszystkim ludzie młodzi, wykształceni i poświęcający dużo czasu na pracę zawodową. W porównaniu z innymi krajami, które wzięły udział w badaniu, Polacy i tak częściej wyszukują, porównują i kupują prezentów w internecie.
– Sklep internetowy Sephora odniósł w tym roku ogromny sukces. Już po kilku miesiącach od uruchomienia był najbardziej rozpoznawalną perfumerią online w Polsce. Nasz asortyment w sklepie internetowym jest zharmonizowany z asortymentem w sklepach tradycyjnych. Czasami są jednak edycje specjalne, limitowane, które są dostępne tylko bądź to w sklepach tradycyjnych, bądź w sklepie internetowym – mówi Adam Kołodziejczyk.
Sephora uzyskała tytuł „Wybór Konsumenta” w badaniu koordynowanym przez Consumer Choice. Badani docenili przede wszystkim wysoką jakość obsługi oraz bogaty asortyment tych perfumerii. Adam Kołodziejczyk zapewnia, że tytuł jest dla niego motywacją do dalszego działania. W przyszłym roku sieć skupi się na dalszym remodellingu salonów, tak by jeszcze lepiej odpowiadały potrzebom klientów. Marka planuje także otwarcie nowych salonów oraz wprowadzenie kolejnych kosmetyków, również na wyłączność, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.
– Każdy klient jest dla nas ważny, zarówno panowie, jak i panie. Kobiety stanowią dominującą część naszych, jednak panowie również kupują coraz więcej kosmetyków. Rynek kosmetyków męskich rośnie dwucyfrowo rok do roku. Oczywiście panowie kupują często również kosmetyki i perfumy jako prezenty dla pań – mówi Adam Kołodziejczyk.
Projekt „Wybór Konsumenta” został opracowany i wdrożony w Portugalii w 2012 roku i jest to najpopularniejsze badanie konsumenckie realizowane w tym kraju. W tym roku po raz pierwszy przeprowadzono je także w Polsce. W kategorii perfumerie konsumenci mieli wskazać cechy, które ich zdaniem decydują o tym, gdzie kupują kosmetyki: widoczność ceny na produkcie, czystość, wykwalifikowany personel, wielkość oferty i dostępność próbek. Sieć Sephora pokonała takie marki, jak Douglas czy Inglot.
Czytaj także
- 2024-12-24: Alicja Węgorzewska: Święta Bożego Narodzenia nie są o Mikołajku, prezentach czy światełkach. W tym czasie trzeba wracać myślami do Betlejem
- 2024-12-16: Krystian Ochman: Zawsze odrzucałem różne propozycje na sylwestra, ale teraz wezmę udział w wyjątkowym koncercie. Stworzę duet z moim dziadkiem
- 2024-12-13: Luna: Fajną opcją jest praca w sylwestra zamiast skupiania się na zabawie. Jeszcze nie mam planów na ten czas
- 2024-12-17: Wiktor Dyduła: W sylwestra po raz pierwszy będę pracował jako muzyk, a nie kelner
- 2024-11-14: Artur Barciś: Wystawy sklepowe są już świąteczne – to jest biznes. Jednak kolędy słuchane od listopada zaczynają się nudzić
- 2024-11-29: Joanna Kurowska: Okres świąteczny daje ludziom poczucie bezpieczeństwa i jest takim powrotem do dzieciństwa. Nie czepiam się tego, że ktoś dekoruje swój dom już w listopadzie
- 2024-09-18: Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia
- 2024-08-23: Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga
- 2024-06-27: Unijne przepisy przyspieszają zieloną transformację branży kosmetycznej. Zielony Ład może zmniejszyć konkurencyjność europejskich producentów
- 2024-02-13: Maja Sablewska: Jestem w związku już bardzo długo i staram się, żeby walentynki były wtedy, kiedy mamy na to czas, a nie tylko 14 lutego
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.