Newsy

Połowa Polaków jada pizzę co najmniej raz w miesiącu, co dziesiąty Polak – raz w tygodniu

2015-01-08  |  06:30
Mówi:Agnieszka Kozłowska
Funkcja:menadżer ds. marketingu
Firma:Pizza Hut
  • MP4
  • Co dziesiąty Polak jada pizzę przynajmniej raz w tygodniu, a 48 proc. raz w miesiącu. Polacy są tradycjonalistami przywiązanymi do swoich ulubionych smaków. Najpopularniejszym rodzajem jest margherita, czyli podstawowa wersja pizzy z serem i sosem pomidorowym. Przyzwyczajenia konsumenckie chce zmienić Pizza Hut, która już po raz szósty organizuje Festiwal Pizzy. Przez blisko dwa miesiące będzie można za jedną cenę zjeść tyle kawałków i rodzajów pizzy, ile będzie się w stanie.

    Z badań marki Mosso wynika, że 48 proc. Polaków jada pizzę przynajmniej raz w miesiącu. Natomiast 12 proc. badanych nie wyobraża sobie tygodnia bez tego włoskiego specjału. Miłośnicy pizzy doceniają przede wszystkim jej wyjątkowy smak oraz możliwość skomponowania ulubionych składników. Polacy lubią samodzielnie piec pizzę w domu, ale znacznie chętniej jadają ją w restauracji lub pizzerii. Tylko 16 proc. badanych zamawia pizzę do domu lub pracy, mimo to wciąż jest to najpopularniejsze w Polsce danie na wynos.

    Ponad 60 proc. osób wybiera najprostszą, podstawową wersję pizzy, czyli margheritę.

    – Zauważyliśmy, że stali i nowi goście bardzo często trzymają się sprawdzonych smaków. Nie próbują niczego nowego, nie korzystają z nowości w karcie menu. Wprowadzając Festiwal Pizzy, dajemy możliwość spróbowania wszystkich rodzajów pizzy, tak by znaleźć swój ulubiony smak. W ramach festiwalu serwujemy pizze na wszystkich trzech rodzajach ciast – na puszystym cieście pan, na cieście klasycznym, cienkim oraz na naszym najcieńszym cieście włoskim mówi Agnieszka Kozłowska, menadżer ds. marketingu Pizza Hut, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.

    Festiwal Pizzy odbywa się w Pizza Hut już po raz szósty. Uczestniczą w niej 53 restauracje w 23 polskich miastach. W ramach festiwalu od 7 stycznia do 2 marca 2015 roku miłośnicy pizzy będą mogli spróbować za jedną cenę tyle kawałków pizzy, ile będą mieli ochotę zjeść. Niezależnie od liczby kawałków zjedzonych przez jedną osobę, rachunek będzie zawsze jednakowy. Do wyboru jest 20 różnych smaków pizzy, w tym dwie nowości przygotowane specjalnie na zimę: Pizza Zimowa i Hot Bacon.

    – Nasi goście dzielą się kreatywnymi pomysłami, w jaki sposób zmieścić w żołądkach jak największą liczbę kawałków pizzy, jak przygotować się do festiwalu. Dzielą się nimi na naszym fanpage’u na Facebooku. Niektóre są bardzo zabawne i ciekawe – od podskoków i przysiadów, żeby jak najwięcej upchało się w żołądkach, po robienie sobie przerwy w jedzeniu. Nasza rada to przyjść w dobrym towarzystwie, z grupą przyjaciół, bliskich i spędzić miło czas, jedząc i pijąc bez końca mówi Agnieszka Kozłowska.

    Z badań firmy Mosso wynika, że Polacy nie lubią jeść pizzy w samotności. Blisko połowa badanych najchętniej spożywa ją w towarzystwie partnera, 40 proc. ze znajomymi, nie tylko podczas imprez, a 10 proc. z członkami rodziny. Również na Festiwal Pizzy goście nie przychodzą sami. Impreza cieszy się szczególnym powodzeniem u ludzi młodych, zwłaszcza uczniów i studentów, którzy dużymi grupami odwiedzają pizzerie.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.